Karty spraw

MOJA SPRAWA

 
data publikacji:  11-04-2011 | 09:26
data ostatniej modyfikacji:  11-04-2011 | 09:26
ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W SEKRETARIACIE

 

ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W SEKRETARIACIE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SKARGI I WNIOSKI
 
Miejsce załatwienia sprawy:
 
Obywateli w sprawach skarg i wniosków przyjmują : Wójt Gminy, Zastępca Wójta Gminy, Skarbnik Gminy oraz Sekretarz Gminy w dniach i godzinach pełnienia dyżurów podanych na stronach zawierających informacje ogólne określające ich kompetencje i zadania oraz kierownicy referatów w dniach i godzinach przyjmowania interesantów podanych na stronach określających zakres działania merytorycznych referatów.
 
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- pisemnie
- telefonicznie za pomocą faxu – nr 74 8173 361
- pocztą elektroniczną : gmina@kamzab.pl
- a także ustnie do protokołu w Sekretariacie Urzędu Gminy – pokój nr 10
 
Sposób realizacji :
 
Wniesione przez obywateli skargi i wnioski w sprawach dotyczących zakresu działań i działalności Wójta Gminy jako kierownika urzędu i zwierzchnika służbowego kierowników gminnych jednostek organizacyjnych podlegają rejestracji w centralnym rejestrze prowadzonym przez Referenta ds. administracyjno-biurowych – Skargi i Wnioski.
Po dokonaniu rejestracji skargi i wnioski przekazywane są merytorycznym referatom realizującym zakres spraw w nich zawartych, celem rozpatrzenia i udzielenia wyjaśnień.
 
Jeżeli z treści skargi bądź wniosku wynika, że Wójt Gminy nie jest organem właściwym do ich rozpatrzenia, przekazuje właściwemu organowi niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni zawiadamiając o tym zainteresowanego.
 
Jeżeli natomiast organu właściwego nie można ustalić, skarga lub wniosek zostaje zwrócona wnoszącemu w terminie 7 dni z odpowiednim wyjaśnieniem.
 
Skargi bądź wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a jeżeli dotyczą spraw szczególnie skomplikowanych nie poźniej niż w ciagu dwóch miesięcy.
W razie nie załatwienia skargi lub wniosku w terminie zainteresowany otrzymuje zawiadomienie, w którym podaje się przyczyny zwłoki oraz wskazuje termin załatwienia sprawy.
 
 
Podstawa prawna:
 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. "Kodeks Postępowania Administracyjnego" -
    (tekst jednolity Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46.)
 
««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska