Karty spraw

MOJA SPRAWA

 
data publikacji:  11-04-2011 | 09:32
data ostatniej modyfikacji:  18-03-2015 | 13:08
ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE ORGANIZACYJNYM I SPRAW OBYWATELSKICH

 

ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE ORGANIZACYJNYM I SPRAW OBYWATELSKICH
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
 
Realizuje następujące zadania:
 
 
Prowadzenie ewidencji ludności:
 

Ø       zameldowanie na pobyt stały,
Ø       zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące,
Ø       zameldowanie na pobyt czasowy trwający do trzech miesięcy,
Ø       zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
Ø       wymeldowanie z miejsca pobytu stałego,
Ø       wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego powyżej trzech miesięcy,
Ø       wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego do trzech miesięcy,
Ø       wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
Ø       rejestracja zgłoszeń wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 3 miesiące,
Ø       wydawanie zaświadczeń potwierdzających zameldowanie,
udostępnianie danych z ewidencji ludności oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
 
Prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych:
Ø      przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
Ø      wydawanie dowodów osobistych,
Ø      rejestracja zgłoszeń o utracie lub zniszczeniu dowodu osobistego,
Ø      unieważnianie dowodu osobistego.
 
Prowadzenie rejestru wyborców:
Ø       wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wpisu do rejestru wyborców,
Ø       wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze lub spisie wyborców.
Ø       sporządzanie spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów.
 
Prowadzenie spraw zakresu powszechnego obowiązku obrony:
 
Ø      współdziałanie z organami wojskowymi w sprawach realizacji powszechnego            obowiązku obrony RP
Ø      prowadzenie ewidencji osób objętych rejestracją i kwalifikacją wojskową
Ø      udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej – prowadzenie postępowania wyjaśniającego w stosunku do osób, które nie stawiły się do rejestracji i kwalifikacji wojskowej oraz nie uregulowały stosunku do obowiązku służby wojskowej
 
Druki bezpośrednio do pobrania:

 

files/fck/494/file/Karty_spraw/Wniosek_o_wydanie_dowodu_osobistego.pdf

 
 
 
 
 
 
 
 
K A R T A    U S Ł U G     
 
 
 
REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
 
 
 
Nazwa usługi: PIERWSZY DOWÓD OSOBISTY OSOBY, KTÓRA UKOŃCZYŁA 
                        18 LAT
 
 
Nr pokoju:     3 ( parter)
Nr telefonu:    74 8162 021
Godz. pracy:  7.30 - 15.30
e-mail:krakowiak@kamzab.pl
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
1.   Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2.   Aktualne fotografie szt. 2(wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
  1. Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki
 
 
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego:    30 dni
 
 
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
 
 
Odbiór dowodu:   pokój 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi:                  Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
 
 
Podstawa prawna:
 
  1. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn.10.04.1974 r. (Dz.U.z 2006r. .Nr 139, poz. 993, ze. zm.).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
3        Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071,   z późn. zm.).
 
 
 
 
 
 
Nazwa usługi: PIERWSZY DOWÓD OSOBISTY OSOBY, KTÓRA NIE
                        UKOŃCZYŁA 18 LAT
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
  1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu Małoletni składa wniosek w obecności rodzica lub opiekuna prawnego.
  2. Wniosek podpisuje małoletni oraz rodzic lub opiekun prawny.
  3. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.
5.    Aktualne fotografie szt. 2 (wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
6.    Odpis skrócony aktu urodzenia – dotyczy osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki
 
 
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego:    30 dni
 
 
 
Tryb odwoławczy:    Nie przysługuje
 
 
Odbiór dowodu:   pokój  nr 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi:                  Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
 
 
Podstawa prawna
 
1.      Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn. 10.04.1974 r. (Dz.U.2006r. Nr 139, poz. 993, ze zm.).
  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty
        (Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
  1. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie
        zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia
        ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071, późn. zm.).
 
                                                                  
 
 
 


 
 

 
 
Nazwa usługi: WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY
                        DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA, UTRATY
                        LUB UPŁYWU TERMINU WAŻNOŚCI
 
 
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
1.   Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego posiadany dowód osobisty do wglądu
  1. Aktualne fotografie szt. 2(wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
  2. Odpis skrócony aktu urodzenia – dotyczy osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
  3. Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku – dotyczy osób, które zawarły związek małżeński poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
  4. Odpis skrócony aktu małżeństwa z orzeczeniem o rozwodzie - dotyczy osób rozwiedzionych ,które zawarły związek małżeński poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
 
 
 
 
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego:    30 dni
 
 
 
Tryb odwoławczy:   Nie przysługuje
 
 
 
 
Odbiór dowodu:   pokój nr 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi:                  Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
 
 
 
Podstawa prawna: 
 
1.    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn. 10. 04.1974 r. (Dz. U.2006r. Nr 139, poz. 993, ze zm.).
2.         Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
3.        Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
4.         Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.).
 

                                                                   

 
Nazwa usługi:        WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
  1. Wypełniony druk: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
  2. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
  3. Książeczka wojskowa(dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej).
 
Opłaty: Nie pobiera się.
 
 
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
 
 
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
 
Uwagi: Wymeldowania należy dokonać osobiście.
              Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania            
              dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
 
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236. poz. 1999);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.; Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
  4. Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 241, ze zm.).

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nazwa usługi:        WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO
                                 PONAD 3 MIESIĄCE              
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
  1. Wypełniony druk: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 
  2.                                  3 miesiące
  3. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
  4. Książeczka wojskowa(dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej).
 
Opłaty: Nie pobiera się.
 
 
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
 
 
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
 
Uwagi: Wymeldowania należy dokonać osobiście.
              Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania            
              dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
 
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236. poz. 1999);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.; Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
  4. Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 241, ze zm.).

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nazwa usługi:            ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
5.      Wypełniony druk: Zgłoszenie pobytu stałego
6.      Poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osóbprzybyłych spoza terenu gminy Kamieniec Ząbkowick)i;
7.      Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
8.      Akt urodzenia (dotyczy osób niepełnoletnich);
9.      Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej);
10. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu).
 
 Opłaty:Nie pobiera się.
 
 
Ustawowy termin:Niezwłocznie.
 
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
Uwagi: Przy zameldowaniu na pobyt stały należy przedstawić na druku meldunkowym potwierdzenie pobytu w lokalu osoby meldującej się, dokonane przez właściciela lub osobę dysponującą tytułem prawnym do lokalu.
 
 
 
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydawanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r.; Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98,poz. 1071 z późn. zm.);
4.      Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 2416, ze zm.).
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nazwa usługi: WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
  1. Podanie o wydanie zaświadczenia;
  2. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu);
  3. Dowód wpłaty.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł od wydanego zaświadczenia dokonana
na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim B/S Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbkowicki na konto nr: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
 
 
 
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
 
 
 Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
 
 
Uwagi:Zaświadczenie wydaje się wyłącznie osobie, której dane dotyczą.
 
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. Nr 98 z 2000r.,poz. 1071 z późn. zm.);
  2. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.Nr 225 z 2006r., poz.1635);
  4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nazwa usługi: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
 
 
Wymagane dokumenty i wnioski:
  1. Pisemny wniosek o wymeldowanie
2.   Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( umowa cywilno-prawna, wypis
      z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,   akt notarialny, orzeczenie sądu lub inny      
            dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu))
 
 
Ustawowy termin:    Do 1 miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów
                                    Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
 
 
 Tryb odwoławczy:   Od   decyzji   służy stronom   odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego
                                      Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia
d                                    doręczenia decyzji.
 
 
Odbiór:        Decyzja doręczana jest stronom postępowania   listem    poleconym ze 
                      zwrotnym potwierdzeniem   odbioru.
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa   z   dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks    postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji    ludności i ewidencji   wydanych   i   utraconych   dowodów   osobistych   (Dz.U. z 2002    Nr 236, poz. 1999 
       4.   Ustawa z dnia 16 listopada   2006 r. o opłacie skarbowej   (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uwaga ważne:
Zmiana zasad wydawania i unieważniania dowodów osobistych.
 
Od dnia 01 stycznia 2009 r. weszły w życie w życie znowelizowane przepisy dotyczące obowiązku posiadania dowodu osobistego, jego wymiany, zgłaszania utraty oraz unieważniznia. 
Zgodnie z art. 34 ust.1, art. 40, art. 42 i art. 43 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
 
1. „Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
1) od ukończenia 18 roku życia;
2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.”
 
      2. „Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:
1) zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym;
2) uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby;
3)   utraty (zagubienia, kradzieży);
4) upływu terminu ważności dowodu osobistego.
 
      3. O wymianę dowodu osobistego należy wystąpić:
1)   w przypadku określonym w punkcie 2.1) - w terminie 14 dni od zaistnienia zmiany,
2)   w przypadku określonym w punkcie 2.2 i 2.3) - niezwłocznie,
3)  w przypadku określonym w punkcie 2.4) - nie później niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu."
 
     4. Dowód osobisty podlega unieważnieniu:
1)  z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub z dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego;
2)  z dniem utraty obywatelstwa polskiego przez jego posiadacza;
3)  z dniem zgonu posiadacza;
4)  z dniem odbioru dowodu osobistego w miejsce poprzedniego z wyłączeniem przypadków, o których mowa w pkt 1) i 6);
5) po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności o których mowa w punkcie 2.1) i 3.1);
6)  z dniem upływu ważności dowodu osobistego;
7)  w przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin, o którym mowa w pkt 5) wynosi 4 miesiące.
 
Ponadto informujemy, że zgodnie z art. 55 pkt 1  ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
"Kto uchyla sie od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego, podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny."
 
 

 

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska