ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE ORGANIZACYJNYM I SPRAW OBYWATELSKICH
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Realizuje następujące zadania:
Prowadzenie ewidencji ludności:
Ø zameldowanie na pobyt stały,
Ø zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące,
Ø zameldowanie na pobyt czasowy trwający do trzech miesięcy,
Ø zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
Ø wymeldowanie z miejsca pobytu stałego,
Ø wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego powyżej trzech miesięcy,
Ø wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego do trzech miesięcy,
Ø wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej,
Ø rejestracja zgłoszeń wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 3 miesiące,
Ø wydawanie zaświadczeń potwierdzających zameldowanie,
udostępnianie danych z ewidencji ludności oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
Prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych:
Ø przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
Ø wydawanie dowodów osobistych,
Ø rejestracja zgłoszeń o utracie lub zniszczeniu dowodu osobistego,
Ø unieważnianie dowodu osobistego.
Prowadzenie rejestru wyborców:
Ø wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wpisu do rejestru wyborców,
Ø wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze lub spisie wyborców.
Ø sporządzanie spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów.
Prowadzenie spraw zakresu powszechnego obowiązku obrony:
Ø współdziałanie z organami wojskowymi w sprawach realizacji powszechnego obowiązku obrony RP
Ø prowadzenie ewidencji osób objętych rejestracją i kwalifikacją wojskową
Ø udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej – prowadzenie postępowania wyjaśniającego w stosunku do osób, które nie stawiły się do rejestracji i kwalifikacji wojskowej oraz nie uregulowały stosunku do obowiązku służby wojskowej
Druki bezpośrednio do pobrania:
files/fck/494/file/Karty_spraw/Wniosek_o_wydanie_dowodu_osobistego.pdf
K A R T A U S Ł U G
REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
|
Nazwa usługi: PIERWSZY DOWÓD OSOBISTY OSOBY, KTÓRA UKOŃCZYŁA
18 LAT
|
Nr pokoju: 3 ( parter)
Nr telefonu: 74 8162 021
Godz. pracy: 7.30 - 15.30
e-mail:krakowiak@kamzab.pl
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2. Aktualne fotografie szt. 2(wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
- Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki
|
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego: 30 dni
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
|
Odbiór dowodu: pokój 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi: Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
|
Podstawa prawna:
- Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn.10.04.1974 r. (Dz.U.z 2006r. .Nr 139, poz. 993, ze. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
3 Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071, z późn. zm.).
|
Nazwa usługi: PIERWSZY DOWÓD OSOBISTY OSOBY, KTÓRA NIE
UKOŃCZYŁA 18 LAT
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
- Wypełniony wniosek o wydanie dowodu Małoletni składa wniosek w obecności rodzica lub opiekuna prawnego.
- Wniosek podpisuje małoletni oraz rodzic lub opiekun prawny.
- Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.
5. Aktualne fotografie szt. 2 (wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
6. Odpis skrócony aktu urodzenia – dotyczy osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki
|
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego: 30 dni
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
|
Odbiór dowodu: pokój nr 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi: Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
|
Podstawa prawna
1. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn. 10.04.1974 r. (Dz.U.2006r. Nr 139, poz. 993, ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty
(Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie
zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia
ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071, późn. zm.).
|
Nazwa usługi: WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY
DANYCH OSOBOWO-ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA, UTRATY
LUB UPŁYWU TERMINU WAŻNOŚCI
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego posiadany dowód osobisty do wglądu
- Aktualne fotografie szt. 2(wymiar 35x45 mm z widocznym lewym profilem twarzy).
- Odpis skrócony aktu urodzenia – dotyczy osób, które urodzone są poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
- Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku – dotyczy osób, które zawarły związek małżeński poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
- Odpis skrócony aktu małżeństwa z orzeczeniem o rozwodzie - dotyczy osób rozwiedzionych ,które zawarły związek małżeński poza terenem gminy Kamieniec Ząbkowicki.
|
Ustawowy termin odbioru dowodu osobistego: 30 dni
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
|
Odbiór dowodu: pokój nr 3 - z odcinkiem „B” formularza
Uwagi: Dokumenty należy składać i odbierać osobiście
|
Podstawa prawna:
1. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dn. 10. 04.1974 r. (Dz. U.2006r. Nr 139, poz. 993, ze zm.).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, poz.1182, z późn. zm.).
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.).
|
Nazwa usługi: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
- Wypełniony druk: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
- Książeczka wojskowa(dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej).
|
Opłaty: Nie pobiera się.
|
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
|
Uwagi: Wymeldowania należy dokonać osobiście.
Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania
dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236. poz. 1999);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.; Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 241, ze zm.).
|
Nazwa usługi: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO
PONAD 3 MIESIĄCE
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
- Wypełniony druk: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad
- 3 miesiące
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
- Książeczka wojskowa(dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej).
|
Opłaty: Nie pobiera się.
|
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
|
Uwagi: Wymeldowania należy dokonać osobiście.
Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania
dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236. poz. 1999);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.; Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 241, ze zm.).
|
Nazwa usługi: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
5. Wypełniony druk: Zgłoszenie pobytu stałego
6. Poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osóbprzybyłych spoza terenu gminy Kamieniec Ząbkowick)i;
7. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
8. Akt urodzenia (dotyczy osób niepełnoletnich);
9. Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej);
10. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu).
|
Opłaty:Nie pobiera się.
|
Ustawowy termin:Niezwłocznie.
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
|
Uwagi: Przy zameldowaniu na pobyt stały należy przedstawić na druku meldunkowym potwierdzenie pobytu w lokalu osoby meldującej się, dokonane przez właściciela lub osobę dysponującą tytułem prawnym do lokalu.
|
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydawanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r.; Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98,poz. 1071 z późn. zm.);
4. Ustawa z dnia 21 listopada 1967r. o Powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 2416, ze zm.).
|
Nazwa usługi: WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
- Podanie o wydanie zaświadczenia;
- Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu);
- Dowód wpłaty.
|
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł od wydanego zaświadczenia dokonana
na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim B/S Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbkowicki na konto nr: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
|
Ustawowy termin: Niezwłocznie.
|
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.
|
Uwagi:Zaświadczenie wydaje się wyłącznie osobie, której dane dotyczą.
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. Nr 98 z 2000r.,poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.Nr 225 z 2006r., poz.1635);
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
|
Nazwa usługi: WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
|
Wymagane dokumenty i wnioski:
- Pisemny wniosek o wymeldowanie
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( umowa cywilno-prawna, wypis
z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, akt notarialny, orzeczenie sądu lub inny
dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu))
|
Ustawowy termin: Do 1 miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów
Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
|
Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego
Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia
d doręczenia decyzji.
|
Odbiór: Decyzja doręczana jest stronom postępowania listem poleconym ze
zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U. z 2002 Nr 236, poz. 1999
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635)
|
Uwaga ważne:
Zmiana zasad wydawania i unieważniania dowodów osobistych.
Od dnia 01 stycznia 2009 r. weszły w życie w życie znowelizowane przepisy dotyczące obowiązku posiadania dowodu osobistego, jego wymiany, zgłaszania utraty oraz unieważniznia.
Zgodnie z art. 34 ust.1, art. 40, art. 42 i art. 43 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
1. „Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
1) od ukończenia 18 roku życia;
2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.”
2. „Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:
1) zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym;
2) uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby;
3) utraty (zagubienia, kradzieży);
4) upływu terminu ważności dowodu osobistego.
3. O wymianę dowodu osobistego należy wystąpić:
1) w przypadku określonym w punkcie 2.1) - w terminie 14 dni od zaistnienia zmiany,
2) w przypadku określonym w punkcie 2.2 i 2.3) - niezwłocznie,
3) w przypadku określonym w punkcie 2.4) - nie później niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu."
4. Dowód osobisty podlega unieważnieniu:
1) z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub z dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego;
2) z dniem utraty obywatelstwa polskiego przez jego posiadacza;
3) z dniem zgonu posiadacza;
4) z dniem odbioru dowodu osobistego w miejsce poprzedniego z wyłączeniem przypadków, o których mowa w pkt 1) i 6);
5) po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności o których mowa w punkcie 2.1) i 3.1);
6) z dniem upływu ważności dowodu osobistego;
7) w przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin, o którym mowa w pkt 5) wynosi 4 miesiące.
Ponadto informujemy, że zgodnie z art. 55 pkt 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
"Kto uchyla sie od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego, podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny."
|