ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE PLANOWANIA I ROZWOJU
DRUKI DO POBRANIA:
Sprawy drogowe
|
|
Pozwolenie na zajęcie pasa drogowego
|
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Planowania i Rozwoju
pokój nr 19, tel. 816-20-19
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o zajęcie pasa drogowego według załączonego wzoru
załączniki do wniosku:
a. opis projektowanych rozwiązań
b. zasady dotyczące urządzeń bezpieczeństwa ruchu zastosowanych w opracowaniu
c. mapa poglądowa organizacji ruchu
Sposób realizacji:
Wydanie decyzji administracyjnej po spełnieniu wymogów określonych we wniosku.
Podstawa prawna:
Art. 40 ust. 1, 4, 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych - tekst jednolity Dz. U. Nr 204 z dnia 17 września 2004 roku poz. 2086 z późni. zmi. oraz Uchwała Nr XIV/80/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m² pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem w utrzymaniu i odnową dróg gminnych.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji można wnosić do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
|
|
|
|
|
- Zamiana lokali mieszkalnych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o zamianę lokalu wraz z uzasadnieniem (powody rodzinne, zdrowotne, społeczne i materialne).
- Opłaty administracyjne:
Brak
- Termin załatwienia sprawy:
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
- Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
- Tryb odwoławczy:
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
- Przydział lokali mieszkalnych komunalnych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o przyznanie lokalu z zasobu Gminy wraz z uzasadnieniem. Do wniosku należy załączyć zaświadczenie o wysokości dochodu członków rodziny za okres ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku.
- Opłaty administracyjne:
Brak
- Termin załatwienia sprawy:
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
- Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
- Tryb odwoławczy:
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
1. Wstąpienie w stosunek najmu po zmarłym najemcy.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
2. Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wstąpienie w stosunek najmu po osobie zmarłej.
- Decyzja o przydziale lokalu mieszkalnego lub umowa najmu lokalu mieszkalnego, których stroną był zmarły.
- Oświadczenie o nie posiadaniu przez wnioskodawcę i jego współmałżonka innego lokalu mieszkalnego.
- Dowód osobisty (do wglądu).
- Akt zgonu dotychczasowego najemcy (do wglądu).
- Poświadczenie zameldowania wnioskodawcy.
- Dokumenty wskazujące na stopień pokrewieństwa łączący wnioskodawcę ze zmarłym najemcą.
3. Opłaty administracyjne:
Brak
4. Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
5. Podstawa prawna:
Art. 691 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
6. Tryb odwoławczy:
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
KARTA INFORMACYJNA
- Licencja na transport drogowy osób taksówką
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
- Wymagane dokumenty:
- Wniosek (licencja jest udzielana na pisemny wniosek przedsiębiorcy na okres od 2 do 50 lat.). Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów.
- Do wniosku o wydanie licencji należy dołączyć:
- odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
- kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
- kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
- zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ;
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi
- kserokopia prawa jazdy uprawniającego do kierowania pojazdami samochodowymi,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu transportu drogowego taksówką potwierdzonego zdanym egzaminem lub wykazanie posiadaniem 5 –letnej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu.
- Opłaty administracyjne:
Za wydanie licencji pobiera się opłatę w zależności od ilości pojazdów oraz okresu ważności zezwolenia – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
- Termin załatwienia sprawy:
14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku
5. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726).
Uchwała Nr XLVIII/228/10 Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 29 października 2010 r. w sprawie określenia limitu licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszarze Gminy Kamieniec Ząbkowicki w roku 2011.
6.Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
1. Przydział lokali mieszkalnych socjalnych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
2. Wymagane dokumenty:
a. Wniosek o przyznanie lokalu z zasobu Gminy wraz z uzasadnieniem. Do wniosku należy załączyć zaświadczenie o wysokości dochodu członków rodziny za okres ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku
b. (lub) Wyrok sądowy o eksmisji przyznający uprawnienie do lokalu socjalnego.
c. (lub)Zaświadczenie z właściwego urzędu o klęsce żywiołowej.
3. Opłaty administracyjne:
Brak
4. Termin załatwienia sprawy:
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
5. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
6.Tryb odwoławczy:
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
KARTA INFORMACYJNA
1.Zezwolenie jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
2.Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Wniosek mogą złożyć przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów.
Przedsiębiorcy posiadający stałe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydane na terenie innych gmin zobowiązani są do załączenia do wniosku:
- zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpisu z rejestru przedsiębiorców (oryginał do wglądu);
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (oryginał do wglądu);
- poświadczenia opłaty za stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych (oryginał do wglądu).
Zezwolenie wydawane jest na okres maksymalnie 2 dni kalendarzowych.
3.Opłaty administracyjne:
Opłata wnoszona na konto Urzędu Gminy przed wydaniem jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – w wysokości:
a. 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa;
b. 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa)
c. 175 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18 % alkoholu
4.Termin załatwienia sprawy:
14 dni od daty otrzymania ostatecznej opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
5.Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr IV/13/03 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 18 marca 2003 r. w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
6.Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
KARTA INFORMACYJNA
- Zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
- Wymagane dokumenty:
.
- Wniosek (zezwolenie jest udzielane na pisemny wniosek przedsiębiorcy na okres nie dłuższy niż 5 lat.). Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów
- Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym należy dołączyć:
- kopię licencji,
- proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej (podaną w kilometrach) oraz odległość między przystankami, kursy, liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania przewozów – zgodnie z rozkładem jazdy,
- schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami,
- potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi,
- zobowiązanie do zamieszczenia informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach,
- cennik,
- wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy.
- Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym należy dołączyć:
- kopię licencji,
- informację określającą grupę osób, która będzie uprawniona do korzystania z przewozu,
- proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów i przyjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej (podaną w kilometrach), odległość między przystankami oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywani codziennych przewozów zgodnie z rozkładem jazdy,
- schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linia komunikacyjną i przystankami,
- potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków innych niż zlokalizowanych przy drogach publicznych, ustalone z ich właścicielami lub zarządzającymi.
- Opłaty administracyjne:
Za wydanie zezwolenia na przewozy regularne pobiera się opłatę w zależności od rodzaju pojazdu, okresu ważności zezwolenia oraz obszaru na jaki jest ono wydawane – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
- Termin załatwienia sprawy:
14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku
5. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
6.Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
7.Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
8.Wymagane dokumenty:
a. Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych:
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Do wniosku należy załączyć:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców;
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
- pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeśli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
- decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego, potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży
b. wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Podanie
9.Opłaty administracyjne:
a. Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych
Wnoszone są na rachunek Gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Opłata dotycząca przedsiębiorców rozpoczynających działalność związaną ze sprzedażą napojów alkoholowych wynosi rocznie:
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa;
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa)
- 2 100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18 % alkoholu
Opłata dotycząca przedsiębiorców kontynuujących działalność związaną ze sprzedażą napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
1) 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa - wnosi się opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
2) 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi się opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
3) 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu - wnosi się opłatę w wysokości 2,7 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
b.wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Opłata skarbowa na konto Urzędu Gminy w wysokości 17 zł
10. Termin załatwienia sprawy:
a.Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych: 14 dni od daty otrzymania ostatecznej opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
b.wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: 7 dni
11. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr IV/13/03 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 18 marca 2003 r. w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
12. Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
DRUKI DO POBRANIA:
|