Karty spraw

MOJA SPRAWA

 
data publikacji:  11-04-2011 | 09:39
data ostatniej modyfikacji:  11-04-2011 | 09:39
ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE FINANSÓW

 

ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE FINANSÓW
 
 
 
 
 DRUKI DO POBRANIA:
 
 
 
 
Podatek od nieruchomości, rolny i leśny
1.Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nie posiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także jednostki organizacyjne Lasów Państwowych.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków, pokój 20, tel. 816-20-32 e-mail: podatki@kamzab.pl
Wymagane dokumenty:
1.   Deklaracje na podatek od nieruchomości, rolny i leśny sporządzone na formularzach według wzorów określonych uchwałą Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim Nr XIII/58/07 z dnia 31 października 2007r. (załącznik nr 1 , 2 ,3 do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy)
2.    Inne dokumenty niezbędne do właściwego rozstrzygnięcia sprawy (np. akty notarialne, umowy dzierżawne, kserokopie ewidencji środków trwałych grupy I i II potwierdzone za zgodność                z oryginałem).
Sposób realizacji :
Przypis podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
Terminy płatności:
  • osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej są obowiązane – bez wezwania – wpłacać w terminach do 15 dnia każdego miesiąca należny podatek od nieruchomości oraz podatek leśny , natomiast podatek rolny w terminach:
o        15 marca
o        15 maja
o        15 września
o        15 listopada roku podatkowego.
 Nr konta, na które należy wnieść opłatę: 
 BS Ząbkowice Śląskie O/ Kamieniec Ząbkowicki: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz.613 z późn. zm.)
  2. Uchwała Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień z tego podatku.
  3. Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 z późn.  zm.)
  4. Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy  
  5. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz.1682)
  6. Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Osoby fizyczne.
Wymagane dokumenty:
1.   Informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych, informacje o gruntach, informacje                 o lasach, sporządzone na formularzach według wzorów określonych uchwałami Rady Gminy              w Kamieńcu Ząbkowickim   Nr XIII/58/07 z dnia 31 października 2007r. (załącznik nr 3, 4, 5 do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy)
2.    Inne dokumenty niezbędne do właściwego rozstrzygnięcia sprawy (np. akty notarialne, umowy dzierżawne, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).
Sposób realizacji:
Wydanie decyzji ustalającej wysokość podatku.
Terminy płatności:
  • 15 marca
  • 15 maja
  • 15 września
  • 15 listopada roku podatkowego.
 Nr konta, na które należy wnieść opłatę: 
 BS Ząbkowice Śląskie O/ Kamieniec Ząbkowicki: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz.613 z późn. zm.)
  2. Uchwała Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień z tego podatku.
  3. Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 z późn.  zm.)
  4. Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy  
  5. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz.1682)
  6. Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Informacje na żądanie podatnika o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których ...
Miejsce załatwiania sprawy:
Referat Finansów, pokój 20, tel. 816-20-32
Wymagane dokumenty:
Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Sposób realizacji:
Udzielenie pisemnej informacji.
0płaty:
0płata w wysokości 40, zł, zgodnie z art. 14f ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - 0rdynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)
Podstawa prawna:
Art. 14j w związku z art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - 0rdynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ulga z tytułu kupna gruntów
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków, pokój 20, tel. 816-20-32 e-mail: podatki@kamzab.pl
Wymagane dokumenty:
1.   Wniosek o zwolnienie od podatku rolnego oraz o przyznanie ulgi w podatku rolnym z tytułu kupna gruntów.(załącznik nr 8 do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy)
2.   Inne dokumenty niezbędne do właściwego rozstrzygnięcia sprawy ( akt notarialny).
Sposób realizacji:
Wydanie decyzji.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zaświadczenie o stanie majątkowym
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków, pokój nr 20, tel. 816-20-32, e-mail: podatki@kamzab.pl
Wymagane dokumenty:
Podanie o wydanie zaświadczenia (załącznik nr 7 do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy) , które winno zawierać:
1.      Pełna nazwa podmiotu lub nazwisko i pierwsze imię;
2.      Adres siedziby/adres zamieszkania;
3.      Cel wydania zaświadczenia;
4.      Podpis składającego podanie;
Sposób realizacji:
Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek podatnika, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni, od dnia złożenia podania.
Opłaty:
Zaświadczenia podlegają opłacie skarbowej w wysokości:
·        17,00 zł
Nr konta, na które należy wnieść opłatę: 
 BS Ząbkowice Śląskie O/ Kamieniec Ząbkowicki: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Zwalnia się od opłaty skarbowej wydanie zaświadczeń :
  • pod warunkiem wzajemności, państw obcych, ich przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i sił zbrojnych, międzynarodowych organizacji i instytucji oraz ich oddziały                  i przedstawicielstwa korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu             i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • jednostki budżetowe.
Organ podatkowy odmawia wydania zaświadczenia, jeżeli podmiot zgłaszając się do tego organu po odbiór zaświadczenia nie wykaże, że jest podmiotem, na którego rzecz podatnik udzielił zgody.
Podstawa prawna:
1.      Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r – Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60z późn. zm.)
2.      Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
 
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków, pokój 20, tel. 816-20-32 e-mail: podatki@kamzab.pl
Wymagane dokumenty:
1.   Wniosek (załącznik nr 9 do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy)
  • w terminie od 1 marca do 31 marca roku kalendarzowego rolnych wraz z fakturami VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 września do 28 lutego roku kalendarzowego
  • w terminie od 1 września do 30 września roku kalendarzowego raz z fakturami VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 marca do 31 sierpnia roku kalendarzowego.
2.   Faktury VAT.
Sposób realizacji:
Wydanie decyzji
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. Nr 52, poz. 379).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Interpretacja prawa podatkowego w indywidualnych sprawach
Wymagane dokumenty

Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej niespełniający powyższych wymogów pozostawia się bez rozpatrzenia.W sprawie pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia wydaje się postanowienie, na które służy zażalenie.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków, pokój 20, tel. 816-20-32 e-mail: podatki@kamzab.pl
Termin i sposób załatwienia
Interpretację  indywidualną  przepisów  prawa  podatkowego  wydaje  się bez zbędnej  zwłoki,  nie  później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wniosku.
Opłaty
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej podlega opłacie w wysokości 40 zł, którą należy wpłacić w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadku wystąpienia w jednym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych, pobiera się opłatę od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego.
Nr konta, na które należy wnieść opłatę: 
 BS Ząbkowice Śląskie O/ Kamieniec Ząbkowicki: 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna
Ustawa  z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Interpretacja indywidualna zawiera pouczenie o prawie wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej po wygaśnięciu zabezpieczonych hipotecznie zaległości podatkowych
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansów, pokój nr 20, tel. 74 816-20-32
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej, który powinien zawierać:
1.                    Pełna nazwa podmiotu lub nazwisko i pierwsze imię.
2.                    Numer identyfikacji podatkowej wnioskodawcy.
3.                    Adres siedziby/adres zamieszkania.
4.                    Numer księgi wieczystej, której dotyczy wniosek.
5.                    Wskazanie Sądu Rejonowego prowadzącego księgę wieczystą.
6.                    Wskazanie daty i sposobu wygaśnięcia zaległości podatkowych (np. daty zapłaty).
7.                    Podpis składającego wniosek.
Wniosek do pobrania w Referacie Finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy.
Sposób realizacji:
Zezwolenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.
Opłaty:
Opłata skarbowa 82 zł płatna na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim
BS Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbk. 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Art. 100 ustawy z dnia 06 lipca 1982r – o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2001 r. Nr 124, poz.1361, z późn. zm.).                                  
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające zaległości podatkowe
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansów, pokój nr 20, tel. 74 816-20-32
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia, który powinien zawierać:
8.                    Numer identyfikacji podatkowej.
9.                    Pełna nazwa podmiotu lub nazwisko i pierwsze imię, data urodzenia.
10.                Adres siedziby/adres zamieszkania.
11.                Podpis składającego wniosek.
Wniosek do pobrania w Referacie Finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy.
Sposób realizacji:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Opłaty:
Opłata skarbowa 21 zł płatna na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim
BS Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbk. 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Art. 306 e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60, z późn. zm.)                                  
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansów, pokój nr 20, tel. 74 816-20-32
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia, który powinien zawierać:
1.      Numer identyfikacji podatkowej wnioskodawcy i zbywającego.
2.      Pełna nazwa podmiotu lub nazwisko i pierwsze imię oraz data urodzenia      wnioskodawcy i zbywającego.
3.      Adres siedziby/adres zamieszkania wnioskodawcy i zbywającego .
4.      Podpis składającego wniosek.
Wniosek do pobrania w Referacie Finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy.
Do wniosku należy dołączyć zgodę zbywającego na wydanie zaświadczenia nabywcy.
Sposób realizacji:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Opłaty:
Opłata skarbowa 17 zł płatna na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim
BS Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbk. 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Art. 306 g w związku z art. 112 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60, z późn. zm).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zaświadczenie o wysokości zobowiązań podatkowych spadkodawcy
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansów, pokój nr 20, tel. 74 816-20-32
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia, który powinien zawierać:
5.      Numer identyfikacji podatkowej wnioskodawcy i spadkodawcy.
6.      Nazwisko i pierwsze imię oraz data urodzenia wnioskodawcy i spadkodawcy.
7.      Adres zamieszkania wnioskodawcy.
8.      Ostatni adres zamieszkania spadkodawcy.
9.      Data śmierci spadkodawcy.
10. Podpis składającego wniosek.
Wniosek do pobrania w Referacie Finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty, na podstawie których można uprawdopodobnić,
że wnioskodawca może być spadkobiercą zmarłego podatnika (spadkodawcy) np. akt zgonu, akt urodzenia, akt małżeństwa.
Sposób realizacji:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Opłaty:
Opłata skarbowa 17 zł płatna na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim
BS Ząbkowice Śląskie O/Kamieniec Ząbk. 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Podstawa prawna:
  1. Art. 306 f w związku z art. 98 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60, z późn. zm.).                               
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). 
 
 
 
 
 
 
 
PODATKI
ULGI W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH
Miejsce załatwienia sprawy:
Ø      Podatek rolny, leśny lub od nieruchomości: Ref. Finansów pok. Nr 20 tel. 74 8162-032 koprzak@kamzab.pl
Ø      Podatek od środków transportowych: Ref. Finansów pok. Nr 15 tel. 74 8162-028 olechowska@kamzab.pl
Do kompetencji tegoż działu należy:
- rozpatrywanie wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych;
- zajmowanie stanowiska w przedmiocie wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych, przekazywanych przez Urzędy Skarbowe, w zakresie podatków pobieranych przez Urzędy Skarbowe, a stanowiących dochód Gminy – tj. podatek od czynności cywilnoprawnych, podatek od spadków i darowizn;
 
Podstawa prawna udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych:
 
Ø      Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 2005 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)
Organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzeżeniem art. 67b, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
  1. odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;
  2. odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę;
  3. umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Ø     Art. 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 2005 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)
Organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może udzielać ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, określonych w art. 67a.
  1. które nie stanowią pomocy publicznej;
  2. które stanowią pomoc de minimis – w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis;
  3. które stanowią pomoc publiczną.
Ø     Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy
      Publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.)
Ø      Rozporządzenie Komisji WE nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. U. UE L 379 z dnia 28 grudnia 2006 r.)
Ø      Rozporządzenie Komisji WE Nr 1535/2007 z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz. U. UE L 337/35 z dnia 21 grudnia 2007 r.)
Ø      Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.).
 
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZLOŻENIA WNIOSKU O ULGĘ:
  1. osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej:
Podstawą udzielenia ulgi jest wniosek podatnika zwierający:
- szczegółowy opis okoliczności powstania zaległości podatkowych
- informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji – w tym celu należy wypełnić druk OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM (Zał. Nr 1 - do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy);
- zaświadczenie o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowy (zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty, emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych, zaświadczenie o uzyskiwanej pomocy z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej);
- w przypadku uzyskiwania dochodów z innych źródeł (np. najem, dzierżawa) kopie umów;
- zaświadczenia oraz inne dokumenty o stanie zdrowia w przypadku choroby w rodzinie;
- kopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz, wodę, nieczystości stałe i ciekłe;
- w przypadku zaciągniętego kredytu – kopie dowodów wpłat za raty lub kopię umowy kredytowej;
- informacje o innych okolicznościach faktycznych, np. zdarzenia losowe mające wpływ na sytuację podatnika.
 
  1. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Podstawą udzielenia ulgi jest wniosek podatnika zwierający:
- szczegółowy opis okoliczności powstania zaległości podatkowych
- informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji – w tym celu należy wypełnić druk OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM (Zał. Nr 1 - do pobrania w referacie finansów, punkcie informacyjnym lub ze strony internetowej Urzędu Gminy);
- zaświadczenie o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowy (zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty, emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych, zaświadczenie o uzyskiwanej pomocy z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej);
- w przypadku uzyskiwania dochodów z innych źródeł (np. najem, dzierżawa) kopie umów;
- zaświadczenia oraz inne dokumenty o stanie zdrowia w przypadku choroby w rodzinie;
- kopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz, wodę, nieczystości stałe i ciekłe;
- w przypadku zaciągniętego kredytu – kopie dowodów wpłat za raty lub kopię umowy kredytowej;
- informacje o innych okolicznościach faktycznych, np. zdarzenia losowe mające wpływ na sytuację podatnika;
- informacje na temat rodzaju prowadzonej działalności (Zał. Nr 2) (charakter i rodzaj prowadzonej działalności oraz lokalizacja, nazwy podstawowych produktów lub świadczonych usług, liczba zatrudnionych pracowników na dzień złożenia wniosku;
- charakterystyka rynku, na którym podmiot prowadzi działalność (Zał. Nr 2) (np. zasięg – lokalny, regionalny, krajowy czy zagraniczny);
 
Na podstawie art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
 
Ø      wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
Ø      informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie).
Ponadto należy złożyć FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ (Zał. Nr 3) stanowiący załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (dz. U. Nr 53, poz. 311) lub FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ (Zał. Nr 4) stanowiący załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).
 
 
 
  1. osoba prawna
-szczegółowy opis okoliczności powstania zaległości podatkowych;
-informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa) lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym;
-informacje na temat wyniku finansowego, uzyskanego w okresie bieżącego roku - do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunków zysków i strat)
-plan przychodów i wydatków na dany rok podatkowy;
-wykaz należności oraz zobowiązań publiczno - i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji;
-informację skąd Strona uzyska środki na spłatę zaległości, rozłożonych na raty lub w odroczonym terminie płatności;
-informacje o innych okolicznościach  faktycznych (np. zdarzenia losowe) wpływających na sytuację podatnika;
- informacje na temat rodzaju prowadzonej działalności (charakter i rodzaj prowadzonej działalności oraz lokalizacja, nazwy podstawowych produktów lub świadczonych usług, liczba zatrudnionych pracowników na dzień złożenia wniosku;
- charakterystyka rynku, na którym podmiot prowadzi działalność (np. zasięg – lokalny, regionalny, krajowy czy zagraniczny);
 
Na podstawie art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
 
Ø      wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
Ø      informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie).
Ponadto należy złożyć FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ (Zał. Nr 3) stanowiący załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (dz. U. Nr 53, poz. 311) lub FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ (Zał. Nr 4) stanowiący załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).
 
W referacie finansów można także uzyskać Zezwolenie na wykreślenie zabezpieczenia w formie hipoteki z tytułu ratalnej sprzedaży nieruchomości. W tym celu należy złożyć wniosek o wydanie zezwolenia – wniosek dostępny w Ref. finansów oraz w Punkcie Informacyjnym (Zał. Nr 5).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podatek od środków transportowych
 
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansów, pokój nr 15 tel. 74/8162028 e-mail: olechowska@kamzab.pl
 
Wymiar podatku od środków transportowych (osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej)
 
Wymagane dokumenty:
- Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1 oraz załącznik do deklaracji DT-1/A. (załącznik nr 1 , 2   do pobrania w Referacie Finansów oraz w punkcie informacyjnym)
- Inne dokumenty niezbędne do prawidłowego dokonania wymiaru (np. dowód rejestracyjny, karta pojazdu, świadectwo homologacji, umowa darowizny, kupna-sprzedaży, faktura VAT, decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, decyzja o wyrejestrowaniu – do wglądu oryginał lub kserokopia).
Podatnikami podatku są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej będące właścicielami pojazdów podlegających opodatkowaniu. Jak właścicieli traktuje się również jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, na które środek transportowy jest zarejestrowany, oraz posiadaczy środków transportowych zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jako powierzone przez zagraniczną osobę fizyczną lub prawną podmiotowi polskiemu.
Opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych podlegają:
  • Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony
  • Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony
  • Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton Uwaga!! Obowiązek podatkowy nie dotyczy przyczep i naczep związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.
  • autobusy
Terminy:
Podatnicy podatku od środków transportowych zobowiązani są, w terminie do 15 lutego, składać właściwemu organowi podatkowemu deklaracje na podatek od środków transportowych
DT-1 - deklaracja na podatek od środków transportowych (załącznik nr 1)
DT-1/A - załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych (załącznik nr 2)
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym środek transportowy został zarejestrowany, a w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego – od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym środek transportowy został nabyty.
Podatek płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie:
  • do dnia 15 lutego – I rata,
  • do dnia 15 września – II rata, każdego roku.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
  • po dniu 1 lutego a przed 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie:
    • w ciągu 14 dni od powstania obowiązku podatkowego – I rata,
    • do dnia 15 września danego roku – II rata,
  • od dnia 1 września danego roku, podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek.
Obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych wygasa z końcem miesiąca w którym środek transportowy został  sprzedany, wyrejestrowany lub wydana została decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, lub z końcem miesiąca, w którym upłynął czas, na który pojazd powierzono. Podatek ten rozliczany jest proporcjonalnie do liczby miesięcy w których pojazd stanowił własność podatnika. Nie ma znaczenia w którym dniu miesiąca został zbyty pojazd. Za każdym razem zapłacić należy za cały miesiąc.
Zapłata podatku od środków transportowych:
Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim
ul. Ząbkowicka 26
57-230 Kamieniec Ząbkowicki
Bank Spółdzielczy O/ Kamieniec Ząbkowicki
nr 43 9533 1030 2005 0000 0114 0001
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

 
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz.613 z późn. zm.)
 
Uchwała Nr II/5/10 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 10 grudnia 2010 r. w sprawie podatku od środków transportowych.
 
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18 października 2007 roku w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 205, poz. 1484)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
««« powrót