Załącznik nr 2
do umowy
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nr 10/3/PR/U/09
z dnia 05 sierpnia 2009 roku
Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego dotyczącego realizacji zadania własnego pn. „Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Kamieniec Ząbkowicki, autobusami i mikrobusami szkolnymi pod nadzorem opiekunów w autobusie”
Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity, Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1163 z późniejszymi zmianami ) oraz postanowieniami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zostało opublikowane na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Ząbkowicka nr 26 – parter, na stronie internetowej Gminy Kamieniec Ząbkowicki, www.bip.kamieniec-zabkowicki.iap.pl/urząd/przetargi oraz przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do opublikowania w Biuletynie Zamówień Publicznych.
§ 1
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa zamawiającego : GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI
ul. Ząbkowicka nr 26
Kod: 57-230 Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki
tel. 074/ 8162-010 do 011, fax. 074/8173-361
e-mail:gmina@kamzab.pl oraz strona internetowa gminy: www.kamzab.pl
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
§ 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej od kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8.
§ 3
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest:
1. Dowóz uczniów, uczęszczających do szkół Gminy Kamieniec Ząbkowicki, autobusami
i mikrobusami szkolnymi. Zapewnienie przez wykonawcę opiekunów dzieci w każdym
autobusie szkolnym.
2. Szczegółowy opis tras, liczbę uczniów oraz liczbę opiekunów w autobusach określono
w załączniku nr 6 do SIWZ.
3. Dzieci klas młodszych i przedszkolne muszą mieć zagwarantowany wcześniejszy powrót
ze szkoły do domu zgodnie z proponowanym rozkładem jazdy zamieszczonym
w załączniku nr 6 do SIWZ.
4. Dzieci i osoby dorosłe z prawem przejazdu muszą posiadać bilety miesięczne wydane przez Wykonawcę.
Listy uczniów, dzieci, osób uprawnionych do przejazdów szkolnych na podstawie biletów miesięcznych, wydanych przez Wykonawcę, sporządzone będą przez dyrektora każdej ze szkół, przedszkola
z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania. Zamawiający zobowiąże dyrektorów szkół do zgłaszania zmian w wykazie do dnia 20 każdego miesiąca na miesiąc następny.
5. Na trasach, na których znajdują się wolne miejsca w porozumieniu z Zamawiającym, Wykonawca może wydać bilet miesięczny uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej lub nauczycielowi, pracownikowi szkoły dojeżdżającemu do szkoły lub do domu oraz nauczycielowi dojeżdżającemu na nauczanie indywidualne do miejsca zamieszkania ucznia.
6. W razie wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych w organizacji roku szkolnego ( skrócenie lekcji) przewoźnik powinien dostosować się do sytuacji , o której zostanie powiadomiony jeden dzień przed kursem.
7. Płatność za wykonany przedmiot zamówienia będzie dokonywany ryczałtem miesięcznie
w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury VAT.
8. W każdym autobusie musi znajdować się opiekun, który sprawuje nadzór nad bezpiecznym przejazdem uczniów, do obowiązków opiekuna należy:
a) zapewnienie bezpiecznego wsiadania i wysiadania dzieci z pojazdu autobusowego.
b) opieka i zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci w trakcie przejazdu.
9. W przypadku awarii pojazdu na trasie przejazdu Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić bezpieczny dowóz dzieci do szkoły lub do domu.
§ 4
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia w roku szkolnym 2009/2010 od 01 września 2009 roku do 25 czerwca 2009 roku.
W miesiącach trwania nauki w szkołach to jest od września 2009 do czerwca 2010 w dni nauki szkolnej od poniedziałku do piątku z przerwami:
zimowa przerwa świąteczna 23-31 grudnia 2009 r.
ferie zimowe 01 – 14 lutego 2010 r.
wiosenna przerwa świąteczna 01-06 kwietnia 2010 r.
dni wolnych od zajęć dydaktyczno - wychowawczych 04 czerwca 2010 r.
innych dni wolnych od zajęć w szczególności świąt kościelnych, państwowych, resortowych, zmian w organizacji roku szkolnego wprowadzonych zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, zarządzeniem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, zawieszenia zajęć szkolnych przez dyrektora szkoły,
§ 5
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
5) Wymienione warunki zostaną uznane za spełnione, jeżeli wykonawcy złożyli dokumenty, o których mowa
w § 6 niniejszej specyfikacji.
2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawców , którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne , o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych;
Zamawiający odrzuca ofertę, która:
- jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- zawiera błędy w obliczeniu ceny
- wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się
na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP ;
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
§ 6
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności zgodnie z art. 22 ust.1 oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych , wykonawca składa następujące dokumenty:
Wypełnione formularze ofertowe dołączone do niniejszej SIWZ
- formularz ofertowy „ Informacje ogólne” – załącznik Nr 2
- formularz ofertowy „Wymagane dokumenty” – załącznik Nr 3
- formularz ofertowy „Oferta” – załącznik Nr 4
- formularz ofertowy „Doświadczenie Wykonawcy” – Załącznik Nr 5
1) Załącznik nr 3 – formularz ofertowy „Wymagane dokumenty” zawiera:
a) aktualny odpis właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych;
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio , że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenia , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
d) koncesji, zezwolenie lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym.
Należy dołączyć licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób autobusami.
e) oświadczenie, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych,
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu;
f) Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie – wymagana w przypadku składania oferty wspólnej przez kilka podmiotów ( dotyczy także spółek cywilnych ).
2) Załącznik Nr 4–formularz ofertowy „Oferta” zawiera opis sposobu obliczenia ceny określony w § 12 oraz:
a) Oświadczenie, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) Oświadczenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym, i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.;
c) Oświadczenie, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy;
e) Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i że przyjmuje je bez zastrzeżeń;
f) Oświadczenie, że Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
g) Oświadczamy, że zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia projekt umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się, w przypadku wybrania naszej oferty, do zawarcia umowy na wyżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
h) Oświadczany, że akceptujemy termin wykonania zamówienia, zgodnie z zapisami przedstawionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
i) Oświadczmy, że w ciągu ostatnich 2 lat wykonaliśmy....usług o podobnym zakresie i charakterze z niniejszym przedmiotem zamówienia. Wykaz tych robót, wraz z referencjami, stanowi załącznik do niniejszej oferty.
j) Oświadczamy, że firma nasza spełnia wszystkie warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz złożyliśmy wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków.
3) Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
3) nie zalega z uiszczeniem podatków , opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy pzp, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem właściwym organem sądowym , administracyjnym, kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby ( zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego do Ustawy w sprawie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy – Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów dnia 19 maja 2006 r. Dz.U. Nr 87,poz.605).
4) Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, jednak każdy z wykonawców musi załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt a) do pkt e), a wszyscy wykonawcy muszą razem załączyć do oferty pozostałe wymagane dokumenty. Ponadto wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta wykonawcy, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zgodnie z art. 23 p.z.p.
5) Inne dokumenty:
W celu potwierdzenia , że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie , potencjał techniczny , a także dysponuje osobami zdolnym do wykonania zamówienia , wykonawca składa następujące dokumenty:
- wykaz rzeczowo-finansowy usług, swoim rodzajem odpowiadający przedmiotowi zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich 2 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie (Formularz ofertowy „Doświadczenie Wykonawcy” - załącznik Nr 5 ). Wymagane minimum jedno zadanie, poświadczone pozytywnymi opiniami odbiorców usług.
Wymienione w § 6 dokumenty, oprócz formularzy ofertowych załączniki od nr 1 do nr 5, mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę /osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”, przy czym należy potwierdzić każdą stronę takiego dokumentu.
§ 7
INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKRZE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIENIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie.
Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:
Urząd Gminy, ul. Ząbkowicka 26 , 57-230 Kamieniec Ząbkowicki
faksem: 074-817-32-31, lub elektronicznie na adres e-mail: twardowski@kamzab.pl
Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy pobrali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, a także zamieści je na stronie internetowej Gminy Kamieniec Ząbkowicki. www.bip.kamieniec-zabkowicki.iap.pl/urząd/przetargi chyba, że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.
Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują dokumenty lub informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Stosuje się zasadę pisemności.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do zamawiającego przed terminem składania ofert i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie, decyduje data stempla pocztowego, dzień wysłania listu poleconego. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami.
Do porozumiewania się z wykonawcami upoważniona ze strony zamawiającego jest następująca osoba:
Stanisław Twardowski – Referat Planowania i Rozwoju Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Ząbkowicka nr 26 – pokój nr 17 II piętro, tel. 074/ 8162 –024, fax. 074/8173-361, e-mail: twardowski@kamzab.pl, od 800 do 1530-- tej od poniedziałku do piątku każdego dnia.
§ 8
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM