Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2009-09-04 09:57:46
Przetargi / Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia
przetarg na obsługę bankową - 2009-05-26

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA

 

Nr 7/1-FN/U/09

z dnia 26 maja 2009 roku

 

 

Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego dotyczącego obsługi bankowej budżetu Gminy Kamieniec Ząbkowicki (CPV: 66110000–4; 66113000-5).

 

 

§ 1

NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI

w imieniu której występuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki

ul. Ząbkowicka nr 26

57-230 Kamieniec Ząbkowicki

tel. 074 816 20 11, fax. 074 817 33 61

e-mail: gmina@kamzab.pl, strona internetowa gminy: www.bip.kamzab.pl

NIP 887–16–35–266                                                  REGON 890718449

§ 2

TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

1.        Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.), zwanej dalej “ustawą” lub “ustawą P.z.p.”, oraz postanowieniami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2.        Postępowanie prowadzone jest w procedurze właściwej dla zamówienia o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych wartości kwot, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy P. z. p.

3.        Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zostało opublikowane na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Ząbkowicka nr 26 – parter, na stronie internetowej Gminy Kamieniec Ząbkowicki www.bip.kamzab.pl oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnianym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych.

4.        Postępowanie z zastrzeżeniem wyjątków określonych w specyfikacji prowadzone jest z zachowaniem formy pisemnej.

 

§ 3

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.        Przedmiotem zamówienia jest bankowa obsługa budżetu jednostki samorządu terytorialnego Gminy Kamieniec Ząbkowicki oraz jej jednostek organizacyjnych, polegająca w szczególności na:

1)      otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących i pomocniczych na podstawie umów zawartych z:

a)      organem wykonawczym Gminy Kamieniec Ząbkowicki, w zakresie rachunków koniecznych do obsługi bankowej budżetu Gminy i Urzędu Gminy,

b)      kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy Kamieniec Ząbkowicki określonych niniejszą specyfikacją, w zakresie rachunków koniecznych do obsługi bankowej poszczególnych jednostek,

2)      wykonywaniu bankowych rozliczeń pieniężnych w sposób zapewniający uznanie i obciążenie rachunków w dniu operacji jeśli ta została złożona do banku przed godziną 13:

a)      w obrocie bezgotówkowym, w szczególności w formie poleceń przelewu:

- składanych w banku za pomocą papierowych nośników informacji przez zamawiającego w oddziale, filii lub punkcie obsługi kasowej znajdującym się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki w każdym dniu roboczym w godzinach pracy banku,

- składanych w banku za pomocą elektronicznych nośników informacji przez zamawiającego z wykorzystaniem rozwiązań technicznych zapewniających:

·       bezpieczeństwo dokonywania transakcji,

·       wykonanie rozliczeń oraz uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o rozliczeniach pieniężnych i saldach rachunków w oparciu o sieć zdalnego dostępu,

·       zgodność ze standardami określającymi zakres danych jakie winien zawierać przelew, zwłaszcza na rachunki organów podatkowych oraz ZUS,

·       autoryzacje przez upoważnione osoby,

·                       zautomatyzowanie procesu tworzenia przelewów (słowniki kontrahentów, pracowników, itp.),

b)      w obrocie gotówkowym, w szczególności poprzez:

- wpłatę gotówki na rachunki lub wypłatę z rachunków w oddziale, filii lub punkcie obsługi kasowej  znajdującym się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki w każdym dniu roboczym w godzinach pracy banku,

- realizację czeków gotówkowych składanych w oddziale, filii lub punkcie obsługi kasowej znajdującym się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki w każdym dniu roboczym w godzinach pracy banku,

- obsługa masowych płatności w oddziale, filii lub punkcie obsługi kasowej znajdującym się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki,

- wypłata świadczeń socjalnych i innych w miarę potrzeb jednostki w oddziale, filii lub punkcie obsługi kasowej znajdującym się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki (jednostki Gminy: Urząd Gminy i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej nie posiadają kasy),

3)      udzielanie kredytu w rachunku bieżącym Gminie na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego.

2.        Powyższy zakres usług dotyczy następujących jednostek organizacyjnych Gminy:

        /według stanu na dzień ogłoszenia o przetargu/

1)        Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim,

2)        Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieńcu Ząbkowickim,

3)        Gimnazjum Publiczne w Kamieńcu Ząbkowickim,

4)        Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim,

5)        Zespół Szkół nr 2 w Kamieńcu Ząbkowickim,

6)        Szkoła Podstawowa w Doboszowicach,

7)        Przedszkole Publiczne nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim,

8)        Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Starczowie,

9)        Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kamieńcu Ząbkowickim.

3.        Dane charakteryzujące Gminę:

        /według stanu na dzień ogłoszenia o przetargu/

- planowane dochody budżetu Gminy:     20 170 189 złotych,

- planowane wydatki budżetu Gminy:       20 254 944 złotych.

4.        Zamówienie nie zostało podzielone na części i zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

§ 4

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA       

Zamówienie będzie realizowane w okresie 3 lat – od dnia 01 lipca 2009 roku  do dnia 30 czerwca 2012 roku.

§ 5

OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW      

1.        O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności będącej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują odpowiednią ilością osób zdolnych do wykonania zamówienia – wykonawca musi wykazać się doświadczeniem z zakresu prowadzenia usług bankowych wyrażającym się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 latach co najmniej jednego zamówienia obejmującego obsługę bankową budżetu jednostki samorządu terytorialnego lub jednostki rządowej o wartości nie mniejszej niż 6 mln na rok,

- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.

2.        Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów.

§ 6

WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU     

Wymagane oświadczenia i dokumenty:

1)        formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji;

2)        aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli przepisy wymagają wpisu do rejestru);

3)        zezwolenia Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych;

4)        pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę w imieniu wykonawcy, jeżeli upoważnienie osoby podpisującej nie wynika z dokumentu wymienionego w pkt 2 lub 3;

5)        oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji;

6)        statut Banku;

7)        aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłatą składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

8)        aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

9)        wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 3 lat usług obsługi bankowej z podaniem ich wartości, przedmiotu, odbiorców i okresu wykonywania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie – według załącznika nr 3 do niniejszej specyfikacji,

10)      oświadczenie wykonawcy o posiadaniu oddziału, filii lub punktu obsługi kasowej znajdującego się na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki z podaniem adresu,

11)      wzór umowy, który winien uwzględniać postanowienia zawarte w załączniku nr 4 do niniejszej specyfikacji.

  § 7

INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

1.        Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania przetargowego między zamawiającym a wykonawcami będą przekazywane faxem (074 817 33 61), z zachowaniem zasad określonych w art. 27 ustawy P. z. p. Treść przesłanych faxem dokumentów na żądanie stron będzie niezwłocznie potwierdzona.

2.        Sprawy związane z wyjaśnieniem treści i modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia reguluje art. 38 ustawy.

3.        Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców.

4.        Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami: Jacek Rozumek (tel.074 816 20 23).

 § 8

TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 

1.        Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2.        W okolicznościach określonych w ustawie, zamawiający może tylko jeden raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony czas, nie dłuższy jednak niż 30 dni.

§ 9

OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT             

1.        Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta powinna być sporządzona zgodnie z niniejszą specyfikacją na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób czytelny i trwały, w języku polskim – wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do specyfikacji.

2.        Oferta musi być podpisana przez osoby wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadające pełnomocnictwo. Osoby te muszą złożyć podpisy również na oświadczeniach oraz w miejscach, w których wykonawca naniósł zmiany.

3.        Oferta powinna być zszyta lub spięta trwale, strony oferty muszą być ponumerowane a wszystkie załączniki podpisane przez osoby upoważnione i opieczętowane pieczęciami.

4.        Do oferty muszą być załączone oświadczenia i dokumenty, o których mowa w § 6 niniejszej specyfikacji.

5.        Sposób opakowania i składania ofert:

1)        Ofertę należy składać w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie. Koperta winna być zaadresowana na:

Urząd Gminy Kamieniec Ząbkowicki

57-230 Kamieniec Ząbkowicki    ul. Ząbkowicka 26

oraz oznakowana następująco: 

Oferta przetargowa – „Obsługa bankowa budżetu Gminy Kamieniec Ząbkowicki” „Nie otwierać przed dniem otwarcia ofert”.

Na kopercie należy podać nazwę i dokładny adres wykonawcy wraz z numerami telefonów (dopuszcza się odcisk pieczęci).

2)        Ofertę można składać osobiście w Sekretariacie zamawiającego (pok. 10, I piętro) lub przesłać pocztą za potwierdzeniem odbioru na adres zamawiającego. W takim przypadku za termin złożenia ofert uznaje się datę i godzinę potwierdzenia odbioru przesyłki przez organizatora przetargu.

6.        Wykonawca może zastrzec w ofercie stosownym oświadczeniem, iż zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm.), tj. nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Strony oferty będące tajemnicą przedsiębiorstwa, co do których wykonawca zastrzega, że nie mogą być one udostępniane innym uczestnikom postępowania, należy złożyć jako odrębną część oferty lub włożyć do oddzielnej koperty wewnętrznej, odpowiednio ją oznaczając na pierwszej stronie „zastrzeżone“. W sytuacji, gdy wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.

7.        Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

§ 10

MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT     

1.        Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 15.06.2009 roku do