Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2009-09-04 09:57:46
Przetargi / Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia
przetarg Remont dachu i elewacji budynku Zespołu Szkół nr 2 w Kamieńcu Ząbkowickim przy ul. Kolejowej. - 2009-05-14

 SPECYFIKACJA ISTOTNYCH  WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA

 

Nr15/5-BGP/R/2009

z dnia 12.05. 2009 roku

 

 

 

Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 tysięcy euro  i nie przewyższającej kwoty 5.150.000 euro dotyczące realizacji zadania pn: Remont dachu i elewacji budynku  Zespołu Szkół

 nr 2 w Kamieńcu Ząbkowickim przy ul. Kolejowej .

 

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych  z dnia 29 stycznia 2004 roku ( tekst jednolity: Dziennik Ustaw nr 223, poz. 1655 z 2007 roku) oraz postanowieniami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do opublikowania w dniu 13.05.2009r. i zostało zamieszczone w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego na tablicy ogłoszeń ( parter –tablica przetargów) oraz na własnej stronie internetowej zamawiającego www.kamzab.pl zgodnie z art. 40 ust. 1, 2 i 6 Prawo zamówień publicznych.

 

§ 1

 

NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

 

Nazwa zamawiającego : GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI

ul. Ząbkowicka nr 26

Kod: 57-230 Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki

tel. 074/ 8162-011 do 012, fax. 074/8173-361

e-mail:gmina@kamzab.pl oraz strona internetowa gminy: www.kamzab.pl

NIP 887 – 16 – 35 – 266                                                  REGON 890718449

§ 2

 

TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

 

§ 3

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem zamówienia jest : Remont dachu i elewacji budynku Zespołu Szkół nr 2 w Kamieńcu Ząbkowickim

 przy ul. Kolejowej .

 

 

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:

a/ projekt budowlany

b/projekt wykonawczy

c/ specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót

d/przedmiar robót

 

 

 

 

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ i właściwych dla danej części zamówienia dokumentacjach technicznych. Z uwagi na przyjęty dla niniejszego zamówienia sposób rozliczenia z Wykonawcą (RYCZAŁT) przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy, określający zakres przedmiotu zamówienia i nie służy Wykonawcom do prawidłowego określenia wartości zaoferowanej ceny.

Kod według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)

45000000-7 Roboty  budowlane

45261000-1

 

 

Przedmiot zamówienia objęty jest gwarancja na okres 36 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.

 

§ 4

 

OPIS CZEŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIJAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZEŚCIOWYCH

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

§ 5

 

INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH, O KTÓRYCH MOWA

W ART. 67 UST. 1  PKT. 6  i  7

 

Zamawiający nie  przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

 

§ 6

 

OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIENIA OFERT WARIANTOWYCH ORAZ MINIMALNE WARUNKI, JAKIM MUSZĄ ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ICH SKŁADANIE

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

§ 7

 

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

Termin realizacji zamówienia –   15.07.2009- 15.11.2009

 

§ 8

 

 

OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY

 SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2, którzy przedłożą dokumenty potwierdzające spełnienie niżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu.

 

1.        O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1)        Posiadają  uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2)        Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;

3)        Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4)        W zakresie doświadczenia zawodowego: w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy – w tym okresie – Wykonawca wykonał roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia;

5)        W zakresie osób lub podmiotów pozostających do dyspozycji Wykonawcy, Wykonawca winien dysponować osobą kierownika budowy, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży ogólnobudowlanej lub drogowej oraz kierowników robót posiadających aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branżach: urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;

6)        Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;

 

2.        Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty.

3.        Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.        Nie spełnienie któregokolwiek z wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych

5.        Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

6.        Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

 

§ 9

 

 

INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

 

1.        Wykonawca biorący udział w postępowaniu dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu musi zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dziennik Ustaw z 2006 roku Nr 87, poz. 605 ) złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:

 

a)        Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie ar. 22 ust. 1 pkt. 1 – 3 ( załącznik ), oraz oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ( załącznik ),

 

b)        Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

c)        Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

d)        Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

e)        Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

f)         Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

g)        Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5-ciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, zakresu oraz daty i miejsca wykonania, sporządzonego według wzoru określonego w załączniku do SIWZ,

h)        Dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane należycie ( np. protokoły odbioru, referencje ),

i)          Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności ( załącznik ),

j)          Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, w szczególności stwierdzające:

·          Posiadanie przez kierownika budowy uprawnień do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, zgodnie z ustawą Prawo budowlane ( Dziennik Ustaw z 2006 roku nr 156 poz. 118 z późniejszymi zmianami) oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego – zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów ( Dziennik Ustaw z 2001 roku nr 5 poz. 42 z późniejszymi zmianami),

k)        Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

 

2.        W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione po literą od „a” do „f”. Jeśli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to zamiast dokumentów, o których mowa pod literą „b –c -d - e” składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:

a)        Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b)        Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c)        Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

d)        Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 litera „e” składa zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy,

e)        Dokumenty, o których mowa w pkt. 2 litera a) , c) i d) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

f)         Dokument, o którym  mowa w pkt. 2 litera b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3.        Nie załączenie oświadczeń i dokumentów, wymienionych w   pkt. 1 – 2 będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

1)        Dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę – osobę/osoby podpisującą/podpisujące ofertę.

2)        Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu w przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

3)        Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę.

4.        Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego winni:

1)        Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu lub do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

2)        Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

 

3)        Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizacje zamówienia są zobowiązani przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie SA oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie ( umowę ) zawierające w swojej treści co najmniej następujące postanowienia:

 

·          Zobowiązania porozumienia co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania umowy,

·          Wskazanie Pełnomocnika,

·          Zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia,

·          Zakaz zmiany Partnerów ( Wykonawców ) wspólnie realizujących dane zamówienie publiczne w trakcie jego obowiązywania.

 

 

§ 10

 

INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, Z PODANIEM ADRESU POCZTY ELEKTRONICZNEJ LUB STRONY INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA POROZUMIEWANIA SIĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

 

1.        Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem.

2.        Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma w godzinach urzędowania tj. 7:30 do 15:30.

3.        Wyjaśnienia treści SIWZ będą udzielane z zachowaniem zasad określonych w art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przekaże odpowiedź na zadane pytanie Wykonawcom, którym przekazał SIWZ oraz zamieści ja, nie ujawniając źródła zapytania, na swojej stronie internetowej www.kamzab.pl

4.        Zamawiający nie przewiduje zorganizowania Zebrania informacyjnego Wykonawców.

5.        Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zastrzega sobie prawo do zmodyfikowania treści SIWZ – dokonane uzupełnienia przekazuje się niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, a także zamieszcza się na stronie internetowej www.kamzab.pl i jest to dla Wykonawców wiążące.

§ 11

 

WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIENIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

 

Do porozumiewania się z wykonawcami upoważniona ze strony zamawiającego jest następująca osoba:

 

Jan Zabawa – Kierownik Referatu Budownict