SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nr3/PN/2-BGP/2009
z dnia 09.03. 2009 roku
Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 tysięcy euro i nie przewyższającej kwoty 5.150.000 euro dotyczące realizacji zadania pn: Odbudowa infrastruktury drogowo-mostowej : Budowa muru oporowego przy ul. Sadowej i Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim
(-etap II - likwidacja skutków powodzi z 2006 r.)
Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku ( tekst jednolity: Dziennik Ustaw nr 223, poz. 1655 z 2007 roku) oraz postanowieniami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do opublikowania w dniu 10.03.2009r. i zostało zamieszczone w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego na tablicy ogłoszeń ( parter –tablica przetargów) oraz na własnej stronie internetowej zamawiającego www.kamzab.pl zgodnie z art. 40 ust. 1, 2 i 6 Prawo zamówień publicznych.
§ 1
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa zamawiającego : GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI
ul. Ząbkowicka nr 26
Kod: 57-230 Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki
tel. 074/ 8162-011 do 012, fax. 074/8173-361
e-mail:gmina@kamzab.pl oraz strona internetowa gminy: www.kamzab.pl
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
§ 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.
§ 3
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest::
Budowa muru oporowego przy ulicy Sadowej i Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim
(-etap II –likwidacja skutków powodzi z 2006r.)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
a/ projekt budowlany
b/projekt wykonawczy
c/ specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
d/przedmiar robót
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ i właściwych dla danej części zamówienia dokumentacjach technicznych. Z uwagi na przyjęty dla niniejszego zamówienia sposób rozliczenia z Wykonawcą (RYCZAŁT) przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy, określający zakres przedmiotu zamówienia i nie służy Wykonawcom do prawidłowego określenia wartości zaoferowanej ceny.
Kod według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
45220000-5 Roboty inżynieryjne budowlane
45223200-8 Roboty konstrukcyjne
Przedmiot zamówienia objęty jest gwarancja na okres 36 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
§ 4
OPIS CZEŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIJAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZEŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
§ 5
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH, O KTÓRYCH MOWA
W ART. 67 UST. 1 PKT. 6 i 7
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
§ 6
OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIENIA OFERT WARIANTOWYCH ORAZ MINIMALNE WARUNKI, JAKIM MUSZĄ ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ICH SKŁADANIE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
§ 7
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia – II etap 20.05.2009- 30.09.2009
§ 8
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2, którzy przedłożą dokumenty potwierdzające spełnienie niżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) W zakresie doświadczenia zawodowego: w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy – w tym okresie – Wykonawca wykonał roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia;
5) W zakresie osób lub podmiotów pozostających do dyspozycji Wykonawcy, Wykonawca winien dysponować osobą kierownika budowy, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży ogólnobudowlanej lub drogowej oraz kierowników robót posiadających aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branżach: urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
6) Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;
2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
3. Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Nie spełnienie któregokolwiek z wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych
5. Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
§ 9
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Wykonawca biorący udział w postępowaniu dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu musi zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dziennik Ustaw z 2006 roku Nr 87, poz. 605 ) złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie ar. 22 ust. 1 pkt. 1 – 3 ( załącznik ), oraz oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 ( załącznik ),
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
d) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
e) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
f) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
g) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5-ciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, zakresu oraz daty i miejsca wykonania, sporządzonego według wzoru określonego w załączniku do SIWZ,
h) Dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane należycie ( np. protokoły odbioru, referencje ),
i) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności ( załącznik ),
j) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, w szczególności stwierdzające:
· Posiadanie przez kierownika budowy uprawnień do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, zgodnie z ustawą Prawo budowlane ( Dziennik Ustaw z 2006 roku nr 156 poz. 118 z późniejszymi zmianami) oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego – zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów ( Dziennik Ustaw z 2001 roku nr 5 poz. 42 z późniejszymi zmianami),
k) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione po literą od „a” do „f”. Jeśli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to zamiast dokumentów, o których mowa pod literą „b –c -d - e” składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
d) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 litera „e” składa zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy,
e) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2 litera a) , c) i d) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,