SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nr 1/1-PR/R/09
z dnia 6 marca 2009 roku
Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego dotyczącego realizacji zadania pn:
Odbudowa – przebudowa drogi wewnętrznej gminnej dojazdowej go gospodarstw domowych i gruntów rolnych ul. Krzyżowa, działka Nr 659,221, 226,228, 619, 707 w Kamieńcu Ząbkowickim
Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych ( Dziennik Ustaw nr 19 poz. 177 z dnia 9 lutego 2004 roku z późniejszymi zmianami ) oraz postanowieniami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do opublikowania w dniu 5 marca 2009 roku i zostało zamieszczone w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego na tablicy ogłoszeń ( parter –tablica przetargów) oraz na własnej stronie internetowej zamawiającego: www.kamzab.pl zgodnie przepisami wynikającymi z ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 1
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa zamawiającego : GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI
ul. Ząbkowicka nr 26
Kod: 57-230 Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki
tel. 074/ 8162-011 do 012, fax. 074/8173-361
e-mail:gmina@kamzab.pl oraz strona internetowa gminy: www.kamzab.pl
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
§ 2
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego
§ 3
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest::
Odbudowa – przebudowa drogi wewnętrznej gminnej dojazdowej go gospodarstw domowych i gruntów rolnych ul. Krzyżowa, działka Nr 659,221, 226,228, 619, 707 w Kamieńcu Ząbkowickim
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
a/ dokumentacja projektowa
b/ przedmiar robót – kosztorys ślepy.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W przypadku gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej koszty przeprojektowania poniesie oferent.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
§ 4
OPIS CZEŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIJAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZEŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
§ 5
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH, O KTÓRYCH MOWA
W ART. 67 UST. 1 PKT. 6 i 7
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 Prawa zamówień publicznych.
§ 6
OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIENIA OFERT WARIANTOWYCH ORAZ MINIMALNE WARUNKI, JAKIM MUSZĄ ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ICH SKŁADANIE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
§ 7
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia – 30 października 2009 roku.
§ 8
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy, tzn.:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawo zamówień publicznych, a członkowie łącznie spełnili warunki określone w pkt 1 ust. 2- 5 niniejszego rozdziału.
2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
3. Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wystąpi przynajmniej jedna przesłanka unormowana w art. 89 ust. 1 Prawo zamówień publicznych.
§ 9
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych i § 1 ust. 1 pkt. 1,4,5 i 6, ust. 2 pkt.5 i ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 roku w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy ( Dziennik Ustaw nr 71, poz.645 ) zamawiający żąda złożenia dokumentów:
1) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, zamawijacy żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, następujących dokumentów:
a) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) Koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, zwanym dalej „zamówieniem”,
c) Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
d) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
e) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
f) Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega w opłacaniu podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
g) Oświadczenia o spełnieniu przez wykonawcę warunków określonych na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawo zamówień publicznych.
2) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich pięciu lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie ( zamawiający wymaga aby wykonawca przeciętnie zatrudniał co najmniej 10 pracowników),
b) Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca.
c) Wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,
d) Wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
3) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:
a) Sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinia o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności – za okres ostatnich 5 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres,
b) Informacji banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych w kwocie nie mniejszej niż 30 % zaoferowanej ceny (może być wyciąg rachunku bankowego) lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 30 % zaoferowanej ceny, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty.
2. Wykonawca pod rygorem wykluczenia z postępowania ma obowiązek złożyć dokumenty, o których mowa w ust. 1, w oryginałach lub w kopiach opatrzonych napisem „Za zgodność z oryginałem” i podpisem osób podpisujących ofertę.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1, 5 i 6 wyżej wymienionego przytoczonego rozporządzenia, wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiedni, że :
4) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
5) Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
6) Nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 oraz w § 1 ust. 1 pkt.4 wyżej wymienionego przytoczonego rozporządzenia, zastępuje się te dokumenty dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem,
6. właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.