Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2008-05-06 00:19:50
Przetargi / Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia
remont drogi dojazdowej do gospodarstw domowych - 2008-04-15



 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH  WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA

 

Nr 2/PN/Z P i D/2008

z dnia 15 kwietnia 2008 roku

 

 

 

Dla zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego  dotyczącego realizacji zadania pn: – remont drogi dojazdowej do gospodarstw domowych – droga ewakuacyjna działka nr 724/3, 634,630, 381 o nawierzchni asfaltowej w Kamieńcu Ząbkowickim ( likwidacja skutków powodzi z roku 2006).

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych ( Dziennik Ustaw nr 19 poz. 177 z dnia 9 lutego 2004 roku z późniejszymi zmianami ) oraz postanowieniami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych do opublikowania w dniu 15 kwietnia 2008 roku i zostało zamieszczone w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego na tablicy ogłoszeń ( parter –tablica przetargów) oraz na własnej stronie internetowej zamawiającego: www.kamzab.pl zgodnie przepisami wynikającymi z ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

§ 1

 

NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

 

Nazwa zamawiającego : GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI

ul. Ząbkowicka nr 26

Kod: 57-230 Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki

tel. 074/ 8162-011 do 012, fax. 074/8173-361

e-mail:gmina@kamzab.pl oraz strona internetowa gminy: www.kamzab.pl

NIP 887 – 16 – 35 – 266                                                  REGON 890718449

§ 2

 

TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego

 

§ 3

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem zamówienia jest::

remont drogi dojazdowej do gospodarstw domowych – droga ewakuacyjna działka nr 724/3, 634,630, 381 o nawierzchni asfaltowej w Kamieńcu Ząbkowickim ( likwidacja skutków powodzi z roku 2006).

 

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:

a/ dokumentacja projektowa

b/ przedmiar robót – kosztorys ślepy.

 

Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W przypadku gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej koszty przeprojektowania poniesie oferent.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

 

§ 4

 

OPIS CZEŚCI ZAMÓWIENIA, JEŻELI ZAMAWIJAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZEŚCIOWYCH

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

§ 5

 

INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH, O KTÓRYCH MOWA

W ART. 67 UST. 1  PKT. 6  i  7

 

Zamawiający  przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 Prawa zamówień publicznych.

 

§ 6

 

OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIENIA OFERT WARIANTOWYCH ORAZ MINIMALNE WARUNKI, JAKIM MUSZĄ ODPOWIADAĆ OFERTY WARIANTOWE, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ICH SKŁADANIE

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

§ 7

 

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

Termin realizacji zamówienia –  31 października 2008 roku.

 

§ 8

 

 

OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY

 SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

 

1.        O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1)        Posiadają  uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2)        Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;

3)        Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

 

 

 

 

4)        Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust. 1 i 2 Prawo zamówień publicznych.

 

2.        Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty.

3.        Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

4.        Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

5.        Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wystąpi przynajmniej jedna przesłanka unormowana w art. 89 ust. 1 Prawo zamówień publicznych.

 

§ 9

 

 

INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

1.        Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych i § 1 ust. 1 pkt. 1,4,5 i 6, ust. 2 pkt.5 i ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 roku w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy ( Dziennik Ustaw nr 71, poz.645 ) zamawiający żąda złożenia dokumentów:

1)        W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, zamawijacy żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, następujących dokumentów:

a)        Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

b)        Koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, zwanym dalej „zamówieniem”,

c)        Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

d)        Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

e)        Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

f)          Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega w opłacaniu podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

g)        Oświadczenia o spełnieniu przez wykonawcę warunków określonych na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawo zamówień publicznych.

 

 

 

 

2)        W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:

 

a)        Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich pięciu lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie ( zamawiający wymaga aby wykonawca przeciętnie zatrudniał co najmniej 10 pracowników),

b)        Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca.

c)        Wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,

d)        Wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.

 

3)        W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:

a)        Sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinia o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności – za okres ostatnich 5 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres,

b)        Informacji banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych w kwocie nie mniejszej niż 30 % zaoferowanej ceny (może być wyciąg rachunku bankowego) lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 30 % zaoferowanej ceny, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty.

 

2.        Wykonawca pod rygorem wykluczenia z postępowania ma obowiązek złożyć dokumenty, o których mowa w ust. 1, w oryginałach lub w kopiach opatrzonych napisem „Za zgodność z oryginałem” i podpisem osób podpisujących ofertę.

3.        Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.

4.        Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1, 5 i 6 wyżej wymienionego przytoczonego rozporządzenia, wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiedni, że :

4)        Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

5)        Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

6)        Nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

 

5.        Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 oraz w § 1 ust. 1 pkt.4 wyżej wymienionego przytoczonego rozporządzenia, zastępuje się te dokumenty dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

 

 

6.        Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożą dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu do uzupełnienia tych dokumentów w określonym terminie, jeżeli ich nieuzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania.

7.        Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

 

§ 10

 

INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, Z PODANIEM ADRESU POCZTY ELEKTRONICZNEJ LUB STRONY INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA POROZUMIEWANIA SIĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

 

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują dokumenty lub informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Stosuje się w przypadku pisemności. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.

 

§ 11

 

WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIENIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

 

Do porozumiewania się z wykonawcami upoważniona ze strony zamawiającego jest następująca osoba:

 

Jerzy Bielas – Inspektor do spraw zamówień publicznych i dróg Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Ząbkowicka nr 26 – pokój nr 1 parter, tel. 074/ 8162 –020, fax. 074/8173-361, e-mail: bielas@kamzab.pl w godzinach od 10-tej do 12-tej od poniedziałku do piątku każdego dnia.

 

§ 12

 

WYMAGANIA DOTYCZACE WADIUM

 

1.        Wymagane wadium wynosi 15.000 złotych słownie: osiem tysięcy złotych

2.        Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

3.        Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1)        Pieniądzu;

2)        Poręczeniach bankowych

3)        Gwarancjach bankowych

4)        Gwarancjach ubezpieczeniowych

5)        Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. B ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dziennik Ustaw nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 roku nr 25, poz. 253, nr 66, poz. 596 i nr 216, poz.18240).

 

4.        Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Ząbkowice Śląskie o/Kamieniec Ząbkowicki 16953310302005000001140002 Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26, z dopiskiem „ Wadium na remont drogi w Kamieńcu Ząbkowickim”

5.        Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

6.        Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli :

1)        Upłynął termin związania oferta;

2)        Zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;

 

 

3)        Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.