Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2003-08-13 12:24:38
Ochrona środowiska
Zezwolenie na usunięcie drzew, krzewów



 

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Gospodarki komunalnej, Ochrony Środowiska i dróg, pokój nr 8, tel. 816-20-14

Wymagane dokumenty:

Wniosek władającego terenem powinien zawierać:

  1. W przypadku drzew - gatunek, obwód pnia na wysokości 130 cm od poziomu gruntu, przeznaczenie terenu, na którym rośnie oraz przyczynę i termin zamierzonego usunięcia;
  2. W przypadku krzewów – powierzchnię z której zostaną usunięte (w m2)oraz termin i przyczynę zamierzonego usunięcia;
  3. Wyrys (plan sytuacyjny) lub szkic (osoby fizyczne) z oznaczonym położeniem drzewa lub krzewów,
  4. Dokument stwierdzający tytuł prawny do władania gruntem, adres wnioskodawcy z kodem pocztowym, ewentualnie numer telefonu.
  5. W przypadku usuwania więcej niż kilku drzew należy przedłożyć inwentaryzację zieleni (gatunek, wysokość, stan zachowania drzew, wyszczególnienie zagrożeń i uwarunkowań miejscowych, takich m.in. jak: lokalizacja instalacji podziemnych i naziemnych w stosunku do drzew, drzew w stosunku do obiektów budowlanych) Wniosek Wspólnot Mieszkaniowych powinien być potwierdzony przez Biuro Obsługi Mieszkańców i Miejski Zarząd Budynków
  6. Wniosek dot. zieleni na gruntach Miasta powinien być akceptowany przez Wydział Gospodarki Przestrzennej i Administracji Budowlanej

W przypadku usuwania zieleni w związku z inwestycją, dodatkowo potrzebne są:

  1. Kopia prawomocnej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  2. Ocena oddziaływania na środowisko - do zapoznania się z jej treścią.
  3. Projekt zieleni w fazie projektu budowlanego zawierający inwentaryzację zieleni z gospodarką zielenią.
  4. Projekt zagospodarowania terenu zielenią.
  5. Część projektu budowlanego obejmującą problematykę ochrony i zabezpieczenia drzew, które nie są przewidziane do usunięcia.

Sposób realizacji:

Pracownik Referatu przeprowadza oględziny wnioskowanych do usunięcia drzew i krzewów w obecności przedstawiciela wnioskodawcy i po analizie zebranych materiałów przygotowują projekt stosownej decyzji administracyjnej.
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty wpływu wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy.

Opłaty:

Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł., a każdy załącznik w wysokości 50 gr.
Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej podlega opłacie skarbowej w wysokości 76 zł.

Podstawa prawna:

Art. 47e. , 47f. , 47g. ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity – Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2001 r. Dz. U. Nr 99 poz. 1079 z 2001 r. zmieniony ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy Prawo Ochrony Środowiska, ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw Dz. U. Nr 100 poz. 7395 z 2001 r. oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1997 r. w sprawie opłat za wprowadzanie substancji zanieczyszczających do powietrza oraz usuwania drzew i krzewów (Dz. U. Nr 162, poz. 1117 z późniejszymi zmianami).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru).
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy.
Odwołanie podlega opłacie w wysokości 5 zł.

Uwagi:

Usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić za zezwoleniem wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Organ ten może uzależnić udzielenie zezwolenia od przesadzenia drzew lub krzewów we wskazane przez niego miejsce, jeżeli takie przesadzenie jest możliwe, albo od zastąpienia drzew lub krzewów przewidzianych do usunięcia innymi drzewami lub krzewami.
Władający nieruchomością ponosi opłaty za usunięcie drzew i krzewów.

Uzyskania zezwolenia nie wymaga usunięcie:
drzew i krzewów owocowych,
drzew i krzewów sadzonych na plantacji,
drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat.

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska