rok 2015

Zarządzenia Wójta

 
data publikacji:  19-01-2015 | 08:37
data ostatniej modyfikacji:  22-01-2015 | 13:19
Zarządzenie Nr 7/2015 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 08 stycznia 2015 r. w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdz

Zarządzenie Nr 7/2015

Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki

z dnia 08 stycznia 2015 r.

 

w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn zm.) oraz art. 6 ust. 2 pkt 4, art. 9a ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr X/57/2011 Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 23 września 2011 r. w sprawie określenia trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania zarządzam co następuje:

§1

Powołuję się Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Gminie Kamieniec Ząbkowicki.

§2

W skład Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie wchodzą następujące osoby:

1.      Agnieszka Rogowska-Koprzak- Pełnomocnik Wójta Gminy ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii

2.      Magdalena Kubień- Referent ds. świadczeń rodzinnych  i dodatków mieszkaniowych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieńcu Ząbkowickim

3.      Izabela Majewska-Sztyler- pielęgniarka środowiskowa-rodzinna NZOZ „ Medicus Plus”

 Sp. z o.o. w Kamieńcu Ząbkowickim

4.      Anna Wojtaszczyk- pedagog szkolny Gimnazjum Publicznego w Kamieńcu Ząbkowickim

5.      Dorota Zielińska- kurator specjalista Sądu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich

6.      Maciej Szostak-  Kierownik Rewiru Dzielnicowych w Złotym Stoku Komisariatu Policji w Kamieńcu Ząbkowickim

§3

Organizację pracy Zespołu określa regulamin Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

§4

Powołanie w/w członków Zespołu Interdyscyplinarnego następuje na podstawie porozumień oraz w przypadku przedstawicieli GKRPA na podstawie wskazania przez Wójta.

§5

Wykonanie zarządzenia powierza się Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Kamieńcu Ząbkowickim.

§6

Traci moc Zarządzenie Nr 235/2011 z dnia 30 grudnia 2011 roku w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy  w Rodzinie

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr  7/2015

Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki

z dnia 8 stycznia 2015 r. w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

 

 

 

Regulamin Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania

Przemocy w Rodzinie

 

§ 1 Postanowienia ogólne

1.      Regulamin ustala tryb działania Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

2.      W skład Zespołu wchodzą powołani przez Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedstawiciele instytucji związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.).

3.      Osoby wchodzące w skład Zespołu współpracują ze sobą w sposób skoordynowany, zapewniający skuteczne reagowanie na sytuacje kryzysowe.

4.      Zespół może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.

5.      W skład grup roboczych wchodzą przedstawiciele instytucji związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

6.      Członkowi Zespołu oraz grup roboczych mogą przetwarzać dane osób dotkniętych przemocą w rodzinie i osób stosujących przemoc w rodzinie, dotyczące: stanu zdrowia, nałogów, skazań, orzeczeń o ukaraniu, a także innych orzeczeń wydawanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, bez zgody i wiedzy osób, których dane te dotyczą.

§ 2 Funkcjonowanie Zespołu Interdyscyplinarnego

1.      Zespół działa przy Gminnym Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieńcu Ząbkowickim

2.      Przewodniczący Zespołu jest wybierany na pierwszym posiedzeniu zespołu spośród jego członków, w głosowaniu jawnym, po otrzymaniu bezwzględnej większości głosów.

3.      Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.

4.      Podejmowanie interwencji w środowisku wobec rodziny dotkniętej przemocą odbywa się na podstawie procedury „Niebieskie Karty” i nie wymaga zgody osoby dotkniętej przemocą w rodzinie.

5.      Zespół działa na podstawie porozumień zawartych między Wójtem a przedstawicielami instytucji związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

6.      Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

Obsługa oznacza:

·         zapewnienie pomieszczenia na obrady Zespołu lub grup roboczych,

·         zapewnienie materiałów papierniczo-biurowych na potrzeby pracy Zespołu/grup roboczych (papier, toner, znaczki pocztowe, możliwości ksero, udostępnienie komputera, pieczątka, tablice informacyjne w razie potrzeby, teczki na przechowywanie i segregowanie informacji, szafy na przechowywanie danych wrażliwych, które będą w posiadaniu Zespołu),

·         zapewnienie obsługi administracyjnej Zespołu (prowadzenie korespondencji, kontakt z członkami Zespołu/grup roboczych, sporządzanie protokołów).

7.      Członkowie Zespołu oraz grup roboczych wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych lub zawodowych.

8.      Członkowie Zespołu oraz grup roboczych zobowiązani są do zachowania poufności wszelkich informacji i danych, które uzyskali przy realizacji zadań w ramach prac Zespołu.