P R O T O K Ó Ł NR XV/08
Z SESJI RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM
ODBYTEJ W DNIU 8 lutego 2008 R.
Godzina rozpoczęcia 10.10
Godzina zakończenia 14.00
Miejsce Sesji Gminne Centrum Kultury w Kamieńcu Ząbkowickim.
W Sesji Rady Gminy uczestniczyło 15 Radnych, oraz goście zaproszeni tj. Wójt Gminy Marcin Czerniec, Przewodniczący Zarządu Międzygminnego Związku Celowego Pan Michał Punda, Kierownik Kamienieckiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Pan Ryszard Kleniuk, Zespół Ożaranki, Prezesi Ochotniczych Straży Pożarnych, Dyrektorzy Szkół i Przedszkoli, sołtysi oraz przewodniczący rad sołeckich, Kierownicy Urzędu Gminy i jednostek podległych, mieszkańcy Gminy.
Obrady Sesji otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński stwierdzając obecność 15 Radnych, przy której mogła obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy zapoznał z proponowanym w zaproszeniach porządkiem obrad Sesji, a był on następujący:
1. Otwarcie Sesji Rady Gminy.
2. Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 28 grudnia
2007r.
3. Podjęcie uchwał.
4. Działalność i zamierzenia Międzygminnego Związku Celowego.
5. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji Rady Gminy.
6. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności między Sesjami.
7. Zapytania i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.
8. Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- spytał czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do zaproponowanego porządku obrad.
Pan Radny Krzysztof Cieliński- chciałbym zaproponować przeniesienie punktu trzeciego podjęcie uchwał na koniec, może nie na sam koniec ale przed zapytania i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński – ten wniosek jest bezzasadny ponieważ porządek obrad, o porządku decyduje w kolejności Przewodniczący
Pan Radny Krzysztof Cieliński- Pan pytał więc ja proponuje
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński – więc ja Panu odpowiedziałem dziękuję.
Pan Radny Stanisław Wichrowicz- Panie Przewodniczący to był wniosek, może go przegłosować
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- Panie radny Wichrowicz to nie podlega głosowaniu, ponieważ w statucie wyraźnie pisze porządek obrad ustala, Panie i Panowie radni mogą wnosić wnioski co do dodatkowych jakiś punktów Sesji albo do zniesienia punktów…. No właśnie może Pan chciał wnieść jakiś temat, no ale nie taki. Proszę o przegłosowanie porządku obrad.
Za- 11 (B. Chodasewicz, A. Wytoszyńska, M. Nastała, J. Hreczyński, M. Kacik, J. Adamska, S. Wichrowicz, D. Krekora, B. Kitliński, M. Dechnik, W. Majewski).
Przeciw- 0
Wstrzymało się- 4 (S. Gembara, K. Cieliński, J. Różycki, E. Szulin)
Rada Gminy w głosowaniu jawnym większością głosów przyjęła porządek obrad XV Sesji Rady Gminy.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- nikt z Państwa radnych nie zgłosił uwag do biura Rady Gminy co do treści protokołu Sesji Rady Gminy. Czy ktoś Państwa Radnych ma uwagi do treści protokołu z XIV Sesji Rady Gminy. Proszę o przegłosowanie przyjęcia treści protokołu.
Za- 13 (B. Chodasewicz, A. Wytoszyńska, M. Nastała, J. Hreczyński, J. Adamska, S. Gembara, S. Wichrowicz, D. Krekora, B. Kitliński, M. Dechnik, W. Majewski, E. Szulin, J. Różycki).
Przeciw- 0
Wstrzymało się – 2 ( M. Kacik, K. Cieliński).
Rada Gminy w głosowaniu jawnym większością głosów przyjęła treść protokołu XIV Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 28 grudnia 2007r.
Ad. 3
Podjęcie uchwał.
UCHWAŁA NR XV /67 /08 w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatów radnych.
Dyskusja na temat powyższej uchwały:
Pan Radny Stanisław Wichrowicz- o odczytanie nam, zapoznanie nas z pismem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 23 stycznia 2008
Pan Radny Jacek Różycki- prosiłbym o wyjaśnienie tutaj jednej kwestii a mianowicie najpóźniej w trzy miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu, Rada najpóźniej w ciągu trzech miesięcy, to skutkuje tym że Rada w ciągu trzech miesięcy nie podjęła tej uchwały od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu, czyli z dniem 25 lutego 2007, czyli w moim zdaniem do 25 –go bodajże maja 2005r. ta uchwała powinna zostać podjęta. Dziękuję.
Pan Radny Krzysztof Cieliński- chciałbym wiedzieć przez kogo ta uchwała została przygotowana, ponieważ no myślę, że uchwały powinny być opiniowane przez kogoś, ja mam tutaj opinie kreskę.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- proszę Pana uchwały powstają albo w biurze Rady, albo w biurze Urzędu
Pan Radny Krzysztof Cieliński – ale co ja mam powiedzieć, ja nie wiem czy to jest prawne, gdzie jest, proszę mi pokazać gdzie jest
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- na dole
Pan Radny Krzysztof Cieliński- przepraszam proszę mi pokazać gdzie jest, na dole, proszę mi pokazać
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- jest tu nie odbita pieczątka proszę niech Pan spojrzy tutaj na oryginał
Pan Radny Krzysztof Cieliński- to jest podpis radcy, to jest kreska, ja nie mam oryginału a musze podjąć decyzję
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- kto chciałby z Państwa zobaczyć jest oryginał pieczątka z podpisem radcy, a to jest ksero, które nieszczęśliwie się nie odbiło
Pan Radny Jacek Różycki- ale Panie Przewodniczący ja bym Panu chciał przypomnieć statut, że na każdej uchwale powinna być pieczątka Przewodniczącego Rady Gminy i podpis
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- proszę Pana nie ma Pan racji
Pan Radny Stanisław Wichrowicz- moim zdaniem ktoś daje nam propozycję, lub ktoś do nas pisze list to się podpisuje, a jeżeli nie to jest tak zwany anonim, my otrzymaliśmy anonim, bo kreska to każdy może wstawić, my nie możemy rozpatrywać na dzień dzisiejszy anonimów, chcemy tylko aby Radni wiedzieli moim zdaniem, kto opracował uchwałę projekt i tutaj się podpisał i czy to jest zgodne z obowiązującym prawem o samorządzie, winna być, pamiętajcie Państwo, że podpis o niczym nie świadczy, podpis czytelny tak, każdy może sobie nabazgrolić, my otrzymujemy anonimy, słyszałem, że tylko dzisiaj nie wiem kto rozpatruje anonimy, tym bardziej my nie, ja domagałem się to przez ileś lat i do dzisiaj się tego nie stosuje, czyżby ten ktoś opracowywał uchwałę i nie umiał się podpisać i nie ma pieczątki, dla nas jasnej i widocznej, czyżby w Urzędzie Gminy ludzie nie potrafili się podpisać przy uzasadnieniach, to dla mnie jest, po prostu niewiarygodne, ten dokument na dzisiejszy dzień dla mnie osobiście nic nie znaczy, tak jak i dla części Radnych. Proszę ustabilizujmy tą sprawę może Pan Przewodniczący zarządzi przerwę i ten kto opracowywał nam to podpisze i będzie wiarygodne mam takie wyjście dziękuję bardzo.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- proszę Pana jest rzeczywiście nieszczęśliwie odbita pieczątka radcy prawnego, natomiast nie ma obowiązku podpisywania kto sporządził czy kto napisał Kowalski czy Iksiński, czy lewą ręką, czy prawą takiego obowiązku nie ma. Nie udzielam Panu głosu. Chwileczkę jeszcze nie skończyłem proszę Pana, przywołuję Pana do porządku
Pan Radny Edward Szulin- a ja Pana za chwilę też przywołam
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- więc w woli wyjaśnienia oryginał jest podbity wyraźnie, nieszczęśliwie jest pieczątka niewyraźna podpis jest w sprawie poprzednich pytań proszę Pana Wójta, chwileczkę nie udzielam Panu głosu, proszę były pytania można było zgłaszać, nie ma już powiedziałem już, że nie ma pytań
Pan Radny Edward Szulin- jeżeli pieczątka jest na wezwaniu na Sesję jest pieczątka, to dlaczego, to dlaczego na takich uchwałach nie ma
Pan Radny Krzysztof Cieliński- właśnie chciałem powiedzieć Pan się spisuje bardzo w porządku ponieważ na zaproszeniach Pan przybija pieczątkę i tutaj brawo dla Pana, ale Pan podsuwa tutaj nam uchwały, które nie mają pieczątki, radca prawny nie potrafi przybić pieczątki, Pan na każdym zaproszeniu podbija
Pan Radny Marek Dechnik- ja tylko z zapytaniem do Pana Przewodniczącego chodzi z dniem 25 lutego 2007r. tylko tych dwóch radnych miało dzierżawę
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- proszę Pana to jest nie temat na dzisiejszą Sesję,
Pan Radny Marek Dechnik- ale ja tylko pytam, nie mogę, no to nie, ja tylko się zapytałem, nie ma sprawy ja tylko chciałem się zapytać
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Kitliński- proszę Pana Wójta o zabranie głosu
Wójt Gminy- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo wszystkie te kwestie, które zostały zgłoszone przez Państwa Radnych będą teraz przeze mnie omówione i zapewne każda wątpliwość, która zrodziła się na tej sali zostanie w dniu dzisiejszym wyjaśniona. Szanowni Państwo kwestia wygaśnięcia mandatów Radnych, Pana Stanisława Gembary i Pana Edwarda Szulina została przesądzona ostatecznie pismem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 23 stycznia 2008r. niemniej jednak zanim przejdę do odczytania tego pisma chciałbym żebyście Państwo zapoznali się z treścią pierwszego pisma, które zostało skierowane do Pana Wojewody Dolnośląskiego z prośbą o wiążącą interpretację w kwestii faktu dzierżawy przez niektórych radnych z terenu Gminy Kamieniec gruntów od Gminy. Pytanie to zrodziło się na kanwie wystąpień między innymi poszczególnych radnych na komisjach, kiedy to omawiana była kwestia możliwości zakupu przez danego radnego gruntu przez niego dzierżawionego w trybie bezprzetargowym. Powiedziałem, że wystąpię do Wojewody Dolnośląskiego o wiążącą interpretację w tej sprawie i chciałbym teraz Państwu odczytać moje pierwsze pismo z dnia 21 listopada 2007r. do Pana Wojewody Dolnośląskiego. Dotyczące skutków prawnych dzierżawy gminnych gruntów rolnych przez radnych na potrzeby prowadzonych przez nich gospodarstw rolnych w związku ze stwierdzeniem faktu dzierżawy przez niektórych radnych Gminy Kamieniec Ząbkowicki gminnych gruntów rolnych na potrzeby prowadzonych przez nich gospodarstw rolnych zwracam się z uprzejmym zapytaniem czy powyższa okoliczność faktyczna dostatecznie uzasadnia zastosowanie przez Radę Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim przepisu art. 24 f ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym w związku z przepisem art. 190 ustawy z dnia 16 lipca 1998r. ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw czy tez dopuszczalnym, legalnym w takiej sytuacji pozostaje rozwiązanie przedmiotowych umów dzierżaw bez dalej idących konsekwencji prawnych, powyższa kwestia budzi wątpliwości prawne, a uchwała składu Siedmiu Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 2 kwietnia 2007r., w której przyjęto, że prowadzenie gospodarstwa rolnego przez radnego z wykorzystywaniem wydzierżawionych od Gminy gruntów rolnych będących mieniem gminnym, w której radny uzyskał mandat, jest prowadzeniem działalności gospodarczej, o której mowa w art. 24 f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, nie rozstrzyga czy w przypadku bezczynności Rady Gminy konieczne jest działanie Wojewody w trybie przepisu art. 98 a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Pan Wojewoda udzielając swojej odpowiedzi z dnia 23 stycznia 2008r. kierowanej do Wójta Gminy przedstawił następujące stanowisko w tej sprawie. Odpowiadając na Pana pismo z dnia 21 listopada 2007r. w sprawie faktu dzierżawy przez niektórych radnych Gminy Kamieniec Ząbkowicki gminnych gruntów rolnych na potrzeby prowadzonych przez nich gospodarstw rolnych informuję, że zgodnie z art. 24 f ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego Gminy, w której radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem, czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności ustęp 2 tego przepisu stanowi, że w przypadku, gdy radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą jest obowiązany do jej zaprzestania w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania, niedopełnienie tego obowiązku stanowi podstawę do wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 190 ustawy z dnia 16 lipca 1998r. ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmiku województw w związku z tym, że ustawa o samorządzie gminnym nie zawiera definicji działalności gospodarczej należy w takiej sytuacji stosować ustawę o swobodzie działalności gospodarczej według art. 2 tejże ustawy działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły, działalnością taką jest również działalność wytwórcza w rolnictwie w zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, leśnictwa, rybactwa śródlądowego, a także wynajmowania przez rolników pokoi, sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach rolnych usług związanych z pobytem turystów. Pogląd taki wyraził NSA w uchwale Siedmiu Sędziów z dnia 2 kwietnia 2007 r. w uzasadnieniu do uchwały sąd zwraca uwagę, że prowadzenie działalności wytwórczej w rolnictwie, gospodarstwa rolnego będzie zaliczane do prowadzenia działalności gospodarczej tylko w sytuacji, gdy będzie ona działalnością zarobkową, zorganizowaną i ciągłą wszystkie te elementy powinny występować łącznie, aby można było mówić o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rada podejmując uchwałę w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu powinna szczegółowo ustalić stan faktyczny, a zatem w uzasadnieniu wskazać wystąpienie wyliczonych wcześniej przesłanek, jak była o tym mowa wcześniej naruszenie zakazu określonego w art. 24 ustawy o samorządzie gminnym powoduje uruchomienie procedury przewidzianej przez art. 190 ustawy ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw dotyczącej stwierdzenia wygaśnięcia mandatów. A więc zobowiązuje Radę Gminy do podjęcia stosownej uchwały w terminie 3 mc od wystąpienia przesłanki skutkującej wygaszenie mandatu, dzierżawa gruntu rolnego może być traktowana jako naruszenie zakazu przewidzianego w art. 24 f ustawy o samorządzie gminnym tylko w sytuacji gdy jest związana z prowadzeniem odpowiedniej działalności gospodarczej gospodarstwa rolnego przez radnego i grunt jest dzierżawiony w gminie, w której radny uzyskał mandat wskazana wyżej uchwała NSA rzeczywiście nie rozstrzyga czy w przypadku bezczynności Rady Gminy konieczne jest działanie organu nadzoru w trybie przepisu art. 98a ustawy o samorządzie gminnym, pragnę podkreślić jednak, że nie taki był jej cel uchwała ta rozstrzyga de facto o tym czy działalność rolnicza, prowadzenie gospodarstwa rolnego jest działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, uznaje ona ostatecznie taką działalność, jako działalność gospodarczą, o tym co się dzieje w sytuacji gdy Rada Gminy nie podejmie stosownej uchwały w zakresie wygaszenia mandatu w przypadku gdy istnieją ku temu podstawy rozstrzygają obowiązujące przepisy prawa i tak zgodnie z art. 190 ust. 2 ustawy ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw wygaśniecie mandatu radnego w przypadku określonego w ust. 1 ustawy m. in. naruszenie zakazu przewidzianego w art. 24 f ustawy o samorządzie gminnym stwierdza Rada w drodze uchwały najpóźniej w trzy miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu, upływ tego terminu nie zwalnia Rady Gminy z obowiązku podjęcia odpowiedniej uchwały jest to bowiem termin instrukcyjny, którego przekroczenie nie powoduje wygaśnięcia obowiązku podjęcia odpowiedniej uchwały, świadczy o tym instytucja zarządzenia zastępczego uregulowana w art. 98 a ustawy o samorządzie gminnym wedle wskazanego uregulowania jeżeli Rada Gminy wbrew obowiązkowi wynikającemu z przepisów art. 190 ust. 2 ustawy ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw nie odwołuje radnego, Wojewoda wzywa organy gmin do podjęcia odpowiedniego aktu w terminie 30 dni, w razie bezskutecznego upływu terminu określonego w ustępie pierwszym Wojewoda po zawiadomieniu właściwego Ministra ds. administracji publicznej wydaje zarządzenie zastępcze. Z poważaniem Andrzej Król zastępca kierownika wydziału Wojewody Dolnośląskiego Nadzoru Prawnego. Szanowni Państwo i od razu po kolei przystąpimy do odpowiedzi na pytania przede wszystkim pytanie Pana radnego Jacka Różyckiego czy w związku z upływem trzy miesięcznego okresu Rada Gminy w dalszym ciągu jest zobowiązana do podjęcia odpowiedniej uchwały i tak zgodnie z tym co przeczytałem przed chwilą Rada Gminy taki obowiązek cały czas posiada. Kolejne pytanie na chwilę obecna to co było przedstawione wcześniej kwestia prowadzenia działalności gospodarczej przez radnego musi być wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły, radni ci winni w tych okolicznościach prowadzić gospodarstwa rolne z wykorzystywaniem mienia Gminy, w której radny uzyskał mandat. Zgodnie z wytycznymi, które zostały w tym piśmie skierowane do Gminy stosowne dokumenty były przygotowane i tak pan radny Stanisław Gembara zgodnie z jego oświadczeniem majątkowym posiada gospodarstwo rolne o powierzchni 25 ha 99 a, oraz zgodnie z wypisem posiada 2 ha i 3a dzierżaw gminnych. Natomiast Pan radny Edward Szulin posiada gospodarstwo rolne o powierzchni 25 ha 47a oraz na chwilę obecną dzierżawi 74 a gruntów. Pan radny Edward Szulin ubiegał się również o i ubiega się w dalszym ciągu o wykup nieruchomości gruntowej dzierżawionej przez niego, która to umowa dzierżawy wygasła. Natomiast grunty, które były dzierżawione, które są dzierżawione przez pana radnego Szulina są objęte umową dzierżawy od 28 października 2004r. do 1 września 2009r. i tak samo jest w przypadku pan radnego Stanisława Gembary grunty te dzierżawione są od 21 października 2004r. do 1 września 2009 r. jedna dziełka i druga działka od 29 września 2004r. do 1 września 2009r. Ponadto kolejne pytanie, które tutaj zrodziło się na kanwie naszej dyskusji Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami w Kamieńcu przedłożył informację dotyczącą aktualnych umów dzierżaw na grunty stanowiące własność Gminy a zawarte z radnymi Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim i tak udzielając wiążącej odpowiedzi na to pytanie na terenie Gminy Kamieniec dwóch radnych dzierżawi grunty rolne oryginał umowy dzierżawy został przedłożony do biura rady oryginał umowy dzierżawy nr340/04 z dnia 28 października 2004r. działka nr 48/2 obręb Doboszowice zawartej z panem Edwardem Szulinem, oryginał umowy dzierżawy nr 723/04 z dnia 29 września 2004r. na działkę nr 288/1 obręb Ożary zawartej z Panem Stanisławem Gembara oraz oryginał umowy dzierżawy nr 732/04 z dnia 29 października 2004r. na działkę nr 288/2 obręb Ożary zawartej z Panem Stanisławem Gembara. Mając na względzie całokształt przedmiotowej sprawy stosowna uchwała dotycząca wygaśnięcia mandatów została sporządzona przez gminę, sporządzana została przez radcę prawnego Pana Marka Ociepę będącego pracownikiem naszego Urzędu, a tym samym uzasadnienie zostało również sporządzone przez tą osobę. Chciałbym też państwu powiedzieć, że każda uchwała jest w oryginale podpisywana przez radcę natomiast nigdy wcześniej nie było praktyki żeby uchwały dla Państwa radnych były wszystkie po kolei podbijane przez radcę prawnego w oryginale, bo takiej potrzeby nie ma, jak wiadomo biuro rady Gminy kseruje wszystkie uchwały dla Państwa radnych przygotowuje stosowny materiał, a tym samym dając państwu możliwość w całokształcie do zapoznania się z wszystkimi projektami uchwał. Chciałabym tez powiedzieć, że nie jest prawdą to co mówi Pan radny Krzysztof Cieliński, że Przewodniczący ma obowiązek podbijać się nad projektami uchwał, gdyż Przewodniczący podbija się dopiero nad uchwałami, które są przez państwa radnych podjęte i są one w jednej kopi przesyłane do nadzoru prawnego, jak również przesyłane do RIO, jeżeli jest taka potrzeba, oraz przetrzymywane są w biurze rady, a tym samym taki stan prawny jest od lat stosowany i nie będzie na pewno w żadnej mierze zmieniany gdyż nie ma takiej możliwości. Szanowni Państwo ta uchwała, która zostanie podjęta jest tzw. uchwałą czyszczącą , ona musi być podjęta, jest to uchwała deklaratoryjna potwierdzająca tylko istnienie takiego stanu, natomiast kwestia stwierdzenia z jakim dniem dany mandat wygasa również wynika z pisma, które zostało przez Pana Wojewodę skierowane do Gminy radny przed złożeniem ślubowania ma w ciągu trzech miesięcy obowiązek do określenie kwestii czy posiada grunty rolne i je dzierżawi czy też chce zrezygnować z takich dzierżaw ażeby nie utracić mandatu radnego, w przypadku kiedy radny zataja ten fakt automatycznie przesłanka ta musi być zastosowana od chwili kiedy nastąpiło złożenie ślubowania, a zatem ślubowanie państwa radnych miało miejsce w dniu 24 grudnia 2006 termin od 24 grudnia 2006r. trzymiesięczny zbiega się z datą 25 lutego 2007r. a zatem dlatego też taka data została tutaj wpisana nie mniej jednak nie zmienia to faktu, że nawet gdyby tej daty tutaj nie było stosowna uchwala w tym kształcie powinna być przez państwa radnych podjęta. Dziękuję.
Pani Radna Maria Kacik- Panie Wójcie w piśmie w którym teraz pan czytał do wojewody używa pan określenia radni, w sprawie radnych czy teraz pod koniec Pan mówi, że ci co nie złożyli do 25 lutego 2007 ja mam pytanie czy do 25 lutego 2007 wszyscy radni złożyli taką deklarację, ponieważ ja wiem, może mam złe wiadomości, że jeden z radnych zrezygnował z dzierżawy w sierpniu 2007, czy to jest prawda
Wójt Gminy – już odpowiadam na to pytanie, które zostało przez Panią radną sprawa przedstawia się następująco, każdy radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu ma stosowny czas na złożenie oświadczeń majątkowych, w których to oświadczeniach majątkowych wskazuje co jest jego własnością, na czym gospodaruje i jak wygląda struktura tej własności i zgodnie z tymi oświadczeniami Pan radny Edward Szulin oraz Pan radny Stanisław Gembara przedstawili, że posiadają stosowne gospodarstwa rolne w takim i takim zakresie i w takiej i takiej wysokości, natomiast kwestia zorganizowanych działalności zarobkowych, a tym samym prowadzenie gospodarstw rolnych jest również bardzo istotna w tym przypadku i wymaga ona szczegółowego uregulowania. Wszyscy pozostali radni zgodnie z moją wiedzą nie prowadzą zorganizowanej, poza Panem Krz |