Protokoły V kadencji 2006-2010

Protokoły z obrad Sesji Rady Gminy

 
data publikacji:  20-02-2009 | 12:04
data ostatniej modyfikacji:  25-02-2010 | 13:23
data wytworzenia dokumentu:  30-01-2009
P R O T O K Ó Ł NR XXVIII / 09 Z SESJI RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM ODBYTEJ W DNIU 30 stycznia 2009 R

              P R O T O K Ó Ł  NR XXVIII / 09

Z SESJI RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM

ODBYTEJ W DNIU  30 stycznia   2009 R.

 

 

Godzina rozpoczęcia   10.00

Godzina zakończenia  12.00

 

Miejsce Sesji sala widowiskowa Gminnego Centrum Kultury.

 

 

W Sesji Rady Gminy uczestniczyło 15 Radnych, oraz goście zaproszeni tj. Wójt Gminy Pan Marcin Czerniec, Radny Rady Powiatu Pan Marek Błażejewski, sołtysi oraz przewodniczący rad sołeckich, mieszkańcy Gminy, kierownicy Urzędu Gminy i jednostek podległych. 

 

Obrady Sesji otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński stwierdzając obecność 15 Radnych, przy której mogła obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński - zapoznał z proponowanym w zaproszeniach porządkiem obrad Sesji, a był on następujący:

 

         1.  Otwarcie Sesji Rady Gminy.

           2.  Przyjęcie protokołu z  Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 

             29.12.2008r.

           3.  Ocena stanu dróg powiatowych i zamierzenia remontowe Zarządu  Dróg 

              Powiatowych na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

           4.  Sprawozdanie z działalności komisji stałych przy Radzie Gminy za rok 2008.

           5.  Podjęcie uchwał.

           6.  Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności między Sesjami.      

           7.  Zapytania  i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.

           8.  Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy.  

    

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński – musze powiedzieć, że wczoraj otrzymałem fax, że z Dyrekcji Zarządu Dróg Powiatowych nikt, ze względu na choroby, urlopy, nie przybędzie nikt i proszona nas żeby ten temat przenieść do porządku obrad na inną sesje.

Czy ktoś z Państwa ma uwagi do proponowanego porządku obrad, nie widzę, proszę o przegłosowanie porządku obrad sesji

Pan Radny Jacek Różycki – to znaczy ze pierwszy temat jest przeniesiony

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński- tak powiedziałem, no niestety sytuacja jest taka, że trzeba będzie kiedy indziej, czyli bez tego punktu. Proszę o przegłosowanie.

 

GŁOSOWANIE

Za- 15 (B. Chodasewicz, A. Wytoszyńska, M. Nastała, J. Hreczyński, M. Kacik, J. Adamska, S. Wichrowicz, D. Krekora, B. Kitliński, M. Dechnik, B. Nicpoń, W. Majewski, K. Cieliński, J. Różycki,  M. Sąsiadek).

Przeciw- 0

Wstrzymało się-  0

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła porządek obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

 

Ad. 2

 

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński-  nikt z Państwa Radnych nie zgłosił uwag do biura Rady Gminy, co do treści protokołu XXVII Sesji Rady Gminy. Proszę o przegłosowanie przyjęcia treści protokołu.

GŁOSOWANIE

Za- 15 (B. Chodasewicz, A. Wytoszyńska, M. Nastała, J. Hreczyński, J. Adamska, M. Kacik,  S. Wichrowicz, D. Krekora, B. Kitliński, M. Dechnik, B. Nicpoń, W. Majewski, K. Cieliński, J. Różycki,  M. Sąsiadek).

Przeciw- 0

Wstrzymało się-  0   

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła treść protokołu XXVII Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia  2008r.

 

Ad. 3  

Punkt został przeniesiony na kolejne obrady sesji Rady Gminy.

             

Ad. 4  

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Stanisław Wichrowicz – Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim za 2008 rok. Komisja w składzie : Stanisław Wichrowicz- Przewodniczący, Bernadeta Chodasewicz – Zastępca Przewodniczącego, Władysław Majewski- członek, Jacek Różycki- członek, Beata Nicpoń- członek. Komisja odbyła 16 posiedzeń zgodnie z planem pracy Komisji Nr XIV/65 z 28 grudnia 2007 roku zatwierdzonym przez Radę Gminy w dniu 28 grudnia 2007 roku. Czy przeczytać Państwu plan pracy na rok 2008 czy też nie. Dziękuję bardzo.         

Przewodnicząca Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Pani Bernadeta Chodasewicz- dzień dobry, witam Państwa ja troszeczkę dłużej pozwolę sobie przedstawić ten plan sprawozdania z pracy Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego za 2008 rok. przedstawię skład komisji Przewodnicząca Chodasewicz Bernadeta, Zastępcą jest Pan Radny Stanisław Wichrowicz, członkowie komisji to Pan Radny Dominik Krekora, Pani Anna Wytoszyńska, Pani Maria Nastała, Pan Jan Hreczyński. 28 stycznia odbyło się pierwsze posiedzenie komisji, której tematem była wstępna ocena realizacji budżetu Gminy w placówkach oświatowych w 2007 i podział subwencji na rok 2008, w posiedzeniu udział wzięli dyrektorzy szkół i przedszkoli, przedstawili nam realizacje budżetu swoich placówek, zwrócono tutaj uwagę na wydatki związane z ogrzewaniem Szkoły Podstawowej Nr 1 i Gimnazjum oraz obiektu Tęcza, na niezbędny remont dachu sali gimnastycznej, Zespołu Nr 2 i remont przedszkola Nr 2. podział subwencji w 2008 roku był, może nie podział, subwencja w 2008 roku była wyższa o 4,3% w stosunku do roku 2007. 31 marca tematem posiedzenia była realizacja budżetu ZGKiM, w Gminnym Centrum Kultury i w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej oraz działalność gospodarcza w roku 2007. w posiedzeniu komisji wzięli udział  przedstawiciele i kierownicy wymienionych jednostek, pracownicy Urzędu Gminy odpowiednio przedstawiali projekty uchwał. Tutaj członkowie Komisji zwrócili uwagę na realizacje budżetu Gminnego Centrum Kultury ze względu na uzyskanie zdecydowanie wyższych dochodów własnych w 2007 roku  niż w latach poprzednich, oraz na wyraźne ożywienie działalności na terenie Gminy Kamieniec. ZGKiM zwiększono ilość podpisywanych umów na wywóz nieczystości stałych, wywóz śmieci. Realizacja budżetu Gminy w GOPS odbywa się zgodnie z prawem, zgodnie z realizacja trzech ustaw, ja tylko tak szybko powiem jakie są to ustawy, jakie zadania realizuje opieka społeczna. Jest to ustawa o pomocy społecznej, ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych. 8 kwiecień to jest kolejne spotkanie, na tym spotkaniu omówiono realizacje gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii w 2007 i plan na 2008. w tym zakresie  komisja wnioskowała, aby uporządkować gospodarkę finansową świetlic środowiskowych i wiejskich, Koła Gospodyń Wiejskich, Straży Pożarnej, bibliotek wykorzystujących właśnie majątek gminny. Komisja zapoznała się z realizacją Budżetu Gminy, który pozytywnie zaopiniowała. 23 kwiecień odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich komisji Rady Gminy posiedzenie dotyczyło zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na inwestycję realizowaną w ramach programu Moje Boisko Orlik 2012. 16 maj posiedzenie Komisji Budżetu, członkowie Komisji zapoznali się z działalnością i wykorzystaniem środków finansowych przez Ochotnicze Straże Pożarne w I -wszym kwartale 2008 roku oraz z realizacją budżetu w I- wszym kwartale 2008 roku. Komisja Budżetu na tym posiedzeniu zaznaczyła wyraźną potrzebę doposażenia oraz wymiany zużytego sprzętu gaśniczego, mundurów, hełmów w naszych jednostkach ochotniczych. Tutaj Przewodnicząca Komisji wskazała na potrzebę  sporządzenia mapek, na których zaznaczone będą hydranty oraz przy tym nazwy ulic, które ułatwiłyby dojazd do punktu, w którym znajduje się woda. Realizacja budżetu Gminy w I – wszym kwartale 2008 w ocenie Komisji Budżetu przebiegła zgodnie z planem Budżetu na 2008. 2 lipiec tematyka posiedzenia „Działalność i wykorzystanie środków finansowych za 5 miesięcy 2008 przez GCK, świetlice środowiskowe i wiejskie, tutaj przedstawiały Panie ze świetlic środowiskowych i wiejskich propozycje działalności w czasie wakacji. 1 sierpień temat posiedzenia dotyczył działalności i wykorzystania środków finansowych na działalność sportową w 2008 roku oraz windykacje podatkowe za I – wsze półrocze 2008 roku. Chcę tutaj  powiedzieć, bo może nie wszyscy Państwo wiecie kluby sportowe działają na terenie Gminy, dofinansowane były na kwotę 84 tys. zł. pierwsze pieniądze otrzymują w dwóch transzach, po rozliczeniu pierwszej transzy już mogą otrzymać kolejną transzę. W roku 2008 ta pierwsza wynosiła 44 tys. kolejna była przekazana po rozliczeniu pierwszej transzy. Jeśli chodzi o windykację to wobec dłużników zastosowywano procedury służące uregulowaniu należności. 15 wrzesień realizacja budżetu za I- wsze półrocze 2008 roku dochody na koniec I- waszego półrocza 2008 roku zostały wykonane w 52 %, wydatki zrealizowano w 46 %. 2 października odbyło się wspólne posiedzenie komisji Rady Gminy w sprawie taryfy wodociągowo kanalizacyjnej. 21 październik porządek posiedzenia zawierał wykaz niezagospodarowanego mienia komunalnego będącego w administracji Urzędu Gminy i ZGKiM oraz plany związane z tym na najbliższe lata. Tutaj komisja zaproponowała, aby niezagospodarowany budynek w Śremie wykazać do sprzedaży bez określenia warunków użytkowania. 25 listopad posiedzenie dotyczyło przedstawienia projektu budżetu Gminy na 2009 rok. projekt budżetu Gminy przestawiał Pan Skarbnik i Wójt Gminy. 19 grudzień na tym posiedzeniu opracowano plan pracy Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego na rok 2009. Tutaj Przewodnicząca zapoznała członków Komisji z opinia Komisji Rolnictwa i Komisji Oświaty w sprawie projektu budżetu na rok 2009 i na tym samym posiedzeniu została wypracowana ostateczna opinia w sprawie budżetu, która została złożona do Przewodniczącego Rady Gminy. podsumowując  w roku 2008 odbyło się 12 posiedzeń, w których oprócz zaproszonych gości, pracowników Urzędu Gminy brali udział wszyscy członkowie komisji. Dziękuję.

Przewodnicząca Komisji Rolnictwa, Ekologii i Ochrony Przeciwpożarowej Pani Maria Kacik-   Panie Przewodniczący, Szanowni Radni, Panie Wójcie, Szanowni Goście sprawozdanie z pracy Komisji Rolnictwa, Ekologii i Ochrony P.Poż. w styczniu pracom Komisji przewodniczącym Pan Edward Szulin, w lutym i w marcu Pan Dominik Krekora, od kwietnia przewodniczącą jest Maria Kacik. Komisja pracowała według planu, wszystkie tematy zostały zrealizowane. W posiedzeniach uczestniczyli tez zaproszeni goście w styczniu z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa była Pani Agnieszka Wrona – Woźniakowska, w lutym odbyło się spotkanie z Panem Ryszardem Rzeczyckim Prezesem Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Spółka zo.o. Nowa Ruda, Panem Ryszardem Kleniukiem Kierownikiem Zakładu uzdatniania wody i Panem Grzegorzem Cisowskim Dyrektorem ZGKiM. W Marcu był Pan Wiesław Kałamaga Powiatowy Lekarz Weterynarii. W maju o ochronie środowiska i odnawialnych źródłach energii zapoznali nas Pani Apolonia Piechowicz i Pan Stanisław Leń  z Dolnośląskiego Oddziału Doradztwa Rolnego. Na czerwcowej Komisji omawialiśmy działalność grup producenckich odbyło się spotkanie z podmiotami skupowymi, które reprezentowali Aromat Pan Piotr Zieliński, RPPH Pan Jerzy Faryś, a Młyny Polskie reprezentowała Pani Bogumiła Czachor. W lipcu tematem pracy był stan dróg śródpolnych i tutaj odbyła się komisja wyjazdowa, w każdej miejscowości objeżdżaliśmy drogi z sołtysami. Pan Marian Konieczny przedstawiciel Powiatowego Zespołu Doradców był gościem we wrześniu. W październiku komisja zajmowała się działalnością OSP w naszej gminie iw tym spotkaniu uczestniczyli Prezesi OSP. W pracach trzech komisji uczestniczyli sołtysi, w zależności od potrzeb w komisjach brali udział kierownicy podległych jednostek i pracownicy Urzędu Gminy. Od maja członkiem komisji jest Pani Marzena Sąsiadek, obecnie komisja liczy 5 członków : Maria Kacik Przewodnicząca, Jadwiga Adamska – Zastępca Przewodniczącego, członkowie – Marek Dechnik, Krzysztof Cieliński i Pani Marzena Sąsiadek. Dziękuje.

Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu, Spraw Socjalnych i Bezpieczeństwa Publicznego Pan Jan Hreczyński-  Szanowny Panie Przewodniczący, Panie Wójcie, Szanowni Radni, zaproszeni goście sprawozdanie z  działalności  Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu, Turystyki, Spraw Socjalnych i Bezpieczeństwa Publicznego w Kamieńcu Ząbkowickim od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku. Komisja odbyła 11 posiedzeń, skład Komisji Przewodniczący Jan Hreczyński, Zastępca Wytoszyńska Anna, członków komisji 12. w miesiącu styczniu w dniu 21  tematyką posiedzenia było działalność służby zdrowia na ternie Gminy, zagospodarowanie ferii zimowych oraz wstępna realizacja budżetu Gminy w GCK oraz placówkach oświatowych, komisja nie omówiła działalności służby zdrowia z powodu nieprzybycia na posiedzenie przedstawiciela Medicus. W miesiącu lutym 27 tematyką posiedzenia wstępny program majówki kamienieckiej i oświata na ternie Gminy, podział subwencji oświatowej, regulamin wynagradzania nauczycieli. W miesiącu marcu   dniu 26 tematyką posiedzenia komisji było podsumowanie ferii zimowych 2008 i działalności sportowej w okresie zimowym oraz realizacja budżetu Gminy za 2007 rok ZGKiM, GCK i GOPS. W miesiącu kwietniu w dniu 9 tematyką posiedzenia komisji było zatwierdzenie programu majówki kamienieckiej, realizacja budżetu Gminy za 2007 rok. W miesiącu maju w dniu 20 maja tematyką posiedzenia komisji było działalność kulturalna na ternie Gminy, ocena działalności GCK i świetlic środowiskowych i wiejskich oraz działalność Kół Gospodyń Wiejskich. W miesiącu czerwcu w dniu 12 czerwca tematyką posiedzenia było wypoczynek dzieci młodzieży Lato 2008, ocena ładu i porządku publicznego i zabezpieczenia przeciwpożarowego. W miesiącu lipcu posiedzenia komisji nie było. W miesiącu sierpniu w dniu 13 tematyką posiedzenia ocena przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego.  W miesiącu wrześniu w dniu 17 tematyka posiedzenia komisji było realizacja budżetu Gminy za I- wsze półrocze 2008 roku. W miesiącu październiku w dniu 28 tematyką posiedzenia komisji było ocena funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, zespól pałacowo parkowy stan prawny na dziś i perspektywy zagospodarowania. W miesiącu  listopadzie w dniu 26 tematyką  posiedzenia komisji było ocena działalności komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, projekt budżetu Gminy na 2009 rok w miesiącu grudniu 17 grudnia tematyką posiedzenia komisji była działalność służby zdrowia, która znowu się nie odbyła, ten pierwszy punkt nie odbył się w związku z nieprzybyciem przedstawiciela Medicus, drugim tematem była turystyka i zabezpieczenie na ternie Gminy funkcjonowania młodzieżowego schroniska w Starczowie i opracowanie planu pracy na 2009 rok. Na posiedzeniach komisji  w większości obecnych około 80% członków komisji czasami w 100%.

 

  

Ad. 5

 

Podjęcie uchwał.

 

UCHWAŁA NR XXVIII /135/09 w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kamieniec Ząbkowicki w obszarze części wsi Byczeń i Doboszowice.

 

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński- czy ktoś z Państwa ma uwagi, co, do odczytanego projektu uchwały, nie widzę, proszę o przegłosowanie.

 

GŁOSOWANIE

Za-  15 (B. Chodasewicz, A. Wytoszyńska, M. Nastała, J. Hreczyński, J. Adamska, M. Kacik,  S. Wichrowicz, D. Krekora, B. Kitliński, M. Dechnik, B. Nicpoń, W. Majewski, K. Cieliński,

J. Różycki, M. Sąsiadek).

Przeciw- 0

 Wstrzymało się – 0

-Podjęta większością głosów - stanowi zał. Nr 1 do protokołu

 

Przewodniczący Rady Gminy Pan Bogusław Kitliński- Stwierdzam, że Rada Gminy przyjęła uchwałę w sprawie budżetu Gminy na rok 2009.

 

PRZERWA

 

 

Ad. 6 

 

Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności miedzy Sesjami.

 

Wójt Gminy- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo

- wtorek 30 grudnia 2008 był to dzień przyjmowania interesantów

- środa 31 grudnia były to sprawy

- piątek 2 stycznia 2009 były to sprawy bieżące

- poniedziałek  5 stycznia 2009 również sprawy bieżące

- wtorek 6 stycznia był to dzień przyjmowania interesantów

- środa 7 stycznia były to również sprawy bieżące

- czwartek 8 stycznia były to również sprawy bieżące

- piątek 9 stycznia były to także sprawy bieżące

- niedziela 11 stycznia uroczystość otwarcia odnowionego ratusza miejskiego na zaproszenie burmistrza Ziębic

- poniedziałek 12 stycznia odbyła się narada kierownictwa w sprawie wykonania budżetu na 2009 rok

- wtorek 13 stycznia odbyła się rozprawa w sądzie w Ząbkowicach Śląskich w sprawie z powództwa Gminy przeciwko Orlen o zapłatę

- środa 14 stycznia były to sprawy bieżące

- czwartek 15 stycznia były to również sprawy bieżące

- piątek 16 stycznia odbyło się spotkanie w Starostwie Powiatowym z udziałem Starosty i członków Komisji Bezpieczeństwa w sprawie dofinansowania zakupu urządzenia służącego do pomiaru prędkości oraz odbyła się prezentacja tego urządzenia, które zostało już zamontowane przy ulicy Ząbkowickiej  

- wtorek 20 stycznia był to dzień przyjmowania interesantów

- środa 21 stycznia były to sprawy bieżące

- czwartek 22 stycznia były to również sprawy bieżące

- piątek 23 stycznia odbyła się rozprawa w Sądzie Apelacyjnym w sprawie z powództwa Gminy przeciwko koncernowi Energia Pro o zapłatę

- niedziela odbyło się spotkanie sprawozdawczo wyborcze członków OSP w Starczowie