Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2013-08-14 12:30:44
Strona / URZĄD / Przetargi / Ogłoszenia oraz wyniki przetargów
Wykonanie dokumentacji konserwatorsko-technicznej na odtworzenie i przebudowę obu oficyn stajni i wozowni zespołu pałacowego w Kamieńcu Ząbkowickim

Kamieniec Ząbkowicki: Wykonanie dokumentacji konserwatorsko-technicznej na odtworzenie i przebudowę obu oficyn stajni i wozowni zespołu pałacowego w Kamieńcu Ząbkowickim
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 159731 - 2013;

 data zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 09.08.2013r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kamieniec Ząbkowicki , ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, woj. dolnośląskie, tel. 074 8162010, faks 074 8173361.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamzab.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji konserwatorsko-technicznej na odtworzenie i przebudowę obu oficyn stajni i wozowni zespołu pałacowego w Kamieńcu Ząbkowickim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie dokumentacji konserwatorsko-technicznej na odtworzenie i przebudowę obu oficyn stajni i wozowni zespołu pałacowego w Kamieńcu Ząbkowickim. Podstawowe parametry użytkowe oraz oceny stanu technicznego w/w obiektów zawarte są w załączonej do SIWZ inwentaryzacji budowlanej załącznik nr 2. Podczas realizacji zamówienia należy stosować się do wytycznych inwestorskich (załącznik nr 1, ewentualne odstępstwa od wytycznych inwestorskich są możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego. Podstawowe dane do projektowania: Wykonanie przebudowy i zmiany sposobu użytkowania obiektów w celu uzyskania powierzchni wystawienniczo-edukacyjnych, biurowych, mieszkalnych, socjalnych oraz gospodarczych, wymiana instalacji sanitarnych wod.-kan., c.o., c.w.u. i z.w., wymiana instalacji elektrycznych, wykonanie instalacji niskoprądowych komputerowa, telefoniczna, sygnalizacji włamań i napadu oraz kontroli dostępu, ochrony p.poż., wymiana okien i drzwi na stylizowane historycznie, ekspozycja zachowanych reliktów wyposażenia i konstrukcji obiektu, m.in. sklepień doniczkowych, odtworzenie historycznego układu dachów, inne uzgodnienia po uzyskaniu warunków technicznych z przedstawicielem Zamawiającego. Uwaga: Wykonawca ma obowiązek uzgadniania dokumentacji z przedstawicielem Zamawiającego na każdym etapie, wraz z uzyskaniem na przedłożonych dokumentach jego pisemnej akceptacji. Przedmiot zamówienia winien być opracowany zgodnie z następującymi przepisami: Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane Dz. U. z 2010 r., Nr 243 poz. 1623, z póżniejszymi zmianami, Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz. U. z 2003 r. Nr 162 poz.1568 z póżniejszymi zmianami Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym Dz. U. z 2004 r., Nr 130 poz. 1389 z późniejszymi zmianami , Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 202 poz. 2072, z póżniejszymi zmianami, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Dz. U. z 2003 r. Nr 120 poz. 1133 z póżniejszymi zmianami, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz. U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690, z póżniejszymi zmianami zmianami, ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759, z póżniejszymi zmianami, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126 z późniejszymi zmianami z późniejszymi zmianami, Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987 , innymi przepisami techniczno budowlanymi określonymi w drodze rozporządzeń przez właściwych Ministrów, Polskimi Normami i zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: wykonania koncepcji architektoniczno funkcjonalnej wraz z szacunkowymi kosztami zadania dla każdego obiektu osobno; wykonania projektów budowlanych i wykonawczych wszystkich branż dla każdego obiektu osobno; wykonania przedmiarów robót dla wszystkich branż każdego obiektu osobno; sporządzenia kosztorysów inwestorskich dla wszystkich branż każdego obiektu osobno; wykonania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich branż każdego obiektu osobno; opracowanie informacji dot. Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów dla każdego obiektu osobno; uzyskania warunków, opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów lub wymagań uprawnionych podmiotów uzgadniających projekty dla każdego obiektu; opracowania projektów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę wraz z wystąpieniem i uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę w imieniu Zamawiającego odrębnie dla każdego obiektu; uzgodnień dokumentacji z Konserwatorem Zabytków, dokonania uzgodnień bhp, higieniczno sanitarnych i przeciwpożarowych, Wymagania szczególne dotyczące opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz pozostałych opracowań: Projekty budowlane i wykonawcze winny być sporządzone w sposób służący Zamawiającemu do zgodnego z ustawą Prawo zamówień publicznych zlecenia realizacji robót budowlanych w szczególności opis przedmiotu zamówienia robót budowlanych zawarty w dokumentacji projektowej musi być zgodny z wymogami przepisów art. 29 31 ustawy pzp; Kosztorysy inwestorskie powinny być sporządzone metodą kalkulacji szczególnej, wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 stycznia 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego Dz. U. z 2004 r. Nr 18, poz. 172 z póżniejszymi zmianami, w rozbiciu na poszczególne obiekty wszystkich branż; Przedmiary robót powinny być sporządzone na formularzach zawierających: liczbę porządkową pozycji; podstawę ustalenia nakładów rzeczowych katalog, tablica, pozycja, itp.; podstawę obliczenia ilości nazwę i numer projektu, rysunku, itp.; szczegółowy opis w danej pozycji i obliczenie ich ilości; jednostki miary; ilość robót jednostek przedmiarowych do wykonania; zestawienie ilości robocizny, materiałów i sprzętu bez podania ich cen jednostkowych. Dokumentację będącą przedmiotem zamówienia należy sporządzić w formie: drukowanej, w ilości określonej w tabeli poniżej, elektronicznej na nośnikach CD pliki w formatach .pdf całość dokumentacji, dla każdego obiektu oddzielnie po 2 szt. Dokumentację będącą przedmiotem zamówienia należy sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu w wersji drukowanej w następujących ilościach: Koncepcja architektoniczno-funkcjonalna oficyny południowej 2 egzemplarze Projekt budowlany oficyny południowej 6 egzemplarzy Projekty wykonawcze wszystkich branż oficyny południowej 2 egzemplarze Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oficyny południowej 2 egzemplarze Przedmiary robót wszystkich branż oficyny południowej 2 egzemplarze Kosztorysy inwestorskie wszystkich branż oficyny południowej 2 egzemplarze Pozwolenie na budowę dla oficyny południowej 1 egzemplarze Koncepcja architektoniczno-funkcjonalna oficyny północnej 2 egzemplarze Projekt budowlany oficyny północnej 6 egzemplarzy Projekty wykonawcze wszystkich branż oficyny północnej 2 egzemplarze Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oficyny północnej 2 egzemplarze Przedmiary robót wszystkich branż oficyny północnej 2 egzemplarze Kosztorysy inwestorskie wszystkich branż oficyny północnej 2 egzemplarze Pozwolenie na budowę dla oficyny północnej 1 egzemplarz Egzemplarze dokumentacji potrzebne do przeprowadzenia wszelkich uzgodnień, uzyskania pozwoleń, itp. Wykonawca sporządza i dostarcza odpowiednio we własnym zakresie oraz na własny koszt. Przedmiot zamówienia musi być opracowany wewnętrznie spójny i skoordynowany we wszystkich branżach. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia o kompletności przygotowanej dokumentacji wyszczególnionej w załączniku nr 2 do umowy . Zakłada się przekazywanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w dwóch etapach, z czego 1 etap obejmuje koncepcje architektoniczno-funkcjonalne, natomiast 2 etap pozostałe opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pozwoleniami na budowę. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na obiektach w celu zapoznania się ze stanem istniejącym i warunkami prac objętymi przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt własny Wykonawcy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.20.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3658,00 zł słownie: trzy tysiące sześćset pięćdziesiąt osiem złotych. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz.U. z 2000r Nr 109, poz. 1158 z późn. zm. Gwarancja poręczenie musi być podpisana e przez upoważnionego upełnomocnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. Z treści gwarancji poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne, uzasadnione żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie wadium w innej formie niż wyżej wymienione. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Bank Spółdzielczy Ząbkowice Śl. Oddział Kamieniec Ząbkowicki nr konta 16953310302005000001140002 z dopiskiem OFICYNY PROJEKT. Prosimy o podanie w ofercie nru konta, na które zostanie zwrócone wadium. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, sekretariat, lub załączyć oryginał do oferty, pod warunkiem jej złożenia przed upływem terminu składania ofert. Wadium w formie pieniężnej należy opłacić w terminie najpóżniej do ostatniego dnia przed upływem terminu złożenia ofert. Decydujące znaczenie dla ważności wpłaty wadium pieniężnego jest uwidocznienie wpływu tej wartości pieniężnej na konto zamawiającego do końca dnia poprzedzającego ostatni dzień składania ofert. Obowiązują przepisy dotyczące wadium określone w art. 46 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym legitymując się należytym wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy, adaptacji lub modernizacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla co najmniej 3 obiektów wpisanych do rejestru zabytków, każdy o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, lub kompletnej dokumentacji projektowej dla obiektów wpisanych do rejestru zabytków na kwotę nie mniejszą niż 2 mln złotych brutto, lub projektów budowlanych dotyczących obiektów z obszaru kultury o łącznej pow. użytkowej min. 10 tys. m2, które uzyskały pozwolenie na użytkowanie.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, która w przeciągu ostatnich 3 lat była projektantem minimum 5 projektów budowlanych przebudowy, adaptacji lub modernizacji obiektów wpisanych do rejestru zabytków, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno budowlanej, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno budowlanej oraz uprawnienia rzeczoznawcy budowlanego, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz gazowych, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacji elektrycznych, Ww. osoby muszą być członkami właściwych izb samorządu budowlanego lub organu równorzędnego. Zamawiający uzna warunek za spełniony również wtedy, gdy jedna osoba będzie posiadać kwalifikacje w kilku specjalnościach.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają opłaconą polisę na kwotę minimum 500.000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych), a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wskazaną powyżej kwotę.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w tym przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia między innymi następujących okoliczności: a. W zakresie terminu - zmiany obowiązujących przepisów , jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; b. W zakresie ceny - zmiany stawki podatku VAT; c. W zakresie terminu - wystąpienia siły wyższej - na czas trwania siły wyższej; d. W zakresie terminu - zaistnienia okoliczności , których nie można było przewidzieć w dacie zawierania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.kamzab.pl/ogloszenia-oraz-wyniki-przetargow.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI ul. Ząbkowicka nr 26 Kod pocztowy: 57-230, Miejscowość: Kamieniec Ząbkowicki tel. 074/ 8162-011 do 012, fax. 074/8173-361 e-mail:gmina@kamzab.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2013 godzina 10:30, miejsce: Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, I piętro sekretariat pokój Nr 10..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie powinno być wykonane zgodnie z warunkami programu Dziedzictwo Kulturowe i podlega kontroli Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

                                                                                                                                             Zatwierdzam

                                                                                                          Wójt Gminy

Kamieniec Ząbkowicki  

Marcin Czerniec 

Kamieniec Ząbkowicki 09.08.2013 r.

 


««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska