OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki ogłasza przetarg nieograniczony Nr 11/5-PR/PN/U/13
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki
ogłasza przetarg nieograniczony Nr 11/5-PR/PN/U/13
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1. Nazwa i adres:
Gmina Kamieniec Ząbkowicki, powiat Ząbkowice Śląskie, województwo Dolnośląskie
57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26
tel. 074/8162-011, fax.: 074/8173361
Strona internetowa Gminy: www.kamzab.pl, BIP: www.bip.kamzab.pl.
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
- Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
SEKCJA II – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- Opis:
„Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Kamieniec Ząbkowicki, autobusami i mikrobusami szkolnymi pod nadzorem opiekunów w autobusie”
- Rodzaj zamówienia – usługi .
Dowóz uczniów do szkół z terenu Gminy Kamieniec Ząbkowicki, autobusami i mikrobusami szkolnymi pod nadzorem opiekunów w autobusie”
Wspólny Słownik Zamówień ( CPV ) – CPV 60172000-4
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej – nie
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej – nie
- Czas trwania zamówienia lub termin: od dnia 02.09.2013 do 27.06.2014 r.
- W razie zaistnienia istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, można dokonać zmiany umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażona na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiana istotnych postanowień umowy może nastąpić w szczególności w następujących przypadkach:
1) w wypadku konieczności zmiany rozkładu jazdy autobusów wynikających ze zmian organizacyjnych szkół na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki,
2) w wypadku wyniknięcia potrzeby dowożenia do szkół uczniów niepełnosprawnych,
3) w wypadku wystąpienia konieczności objazdów w szczególności powstałych w wyniku remontów, napraw dróg, mostów,
4) w przypadku zmiany liczby dowożonych uczniów do szkół,
5) w przypadku zaistnienia innych dni wolnych od zajęć w szczególności świąt kościelnych, państwowych, resortowych, zmian w organizacji roku szkolnego wprowadzonych zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, zarządzeniem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, zarządzonych przez dyrektora szkoły.
- W przypadkach wskazanych w punktach od 1) do 5) wartość wynagrodzenia może ulec
zmianie z uwzględnieniem stawki za kilometr będący podstawą kalkulowania złożonej
przez wykonawcę oferty w postępowaniu przetargowym i w oparciu o zaakceptowaną przez zamawiającego liczbę kilometrów.
SEKCJA III – INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
- Warunki dotyczące zamówienia – informacja na temat wadium
1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 13 000,00 złotych przed upływem terminu składania ofert w jednej z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2010 r. nr 113 poz.759 z późniejszymi zmianami).
2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) Pieniądzu;
b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo– kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) Gwarancjach bankowych
d) Gwarancjach ubezpieczeniowych
e) Poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dziennik Ustaw z 2007 roku Nr 42, poz. 275 ze zmian.).
4) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Ząbkowice Śląskie o/Kamieniec Ząbkowicki 16953310302005000001140002 Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26, z dopiskiem „wadium - przetarg „ Dowóz uczniów do szkół”
5) Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć oryginał lub potwierdzenie za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopie dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium.
7) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć wraz z ofertą w kopercie oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – gwarancji wadialnej ( dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą ) oraz kopię w/w dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę dołączyć do oferty.
8) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13.
9) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
10) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
13) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
14) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
- Warunki udziału. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych,
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Zamawiający wymaga przedłożenia aktualnej licencji na przewóz osób w transporcie drogowym.
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym legitymując się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jednej usługi przewozu osób w transporcie drogowym o wartości co najmniej 200.000zł brutto , o zakresie i charakterze porównywalnym z przedmiotem zamówienia, tzn. przewozu osób w transporcie drogowym z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca zapewni do wykonania zamówienia środki transportu drogowego nie starsze niż 10 lat oraz przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania transportem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiadają opłaconą polisę na kwotę 100 000,00 zł. na każde zdarzenie a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wskazaną kwotę, jednak nie mniej niż 100 000,00 zł. na każde zdarzenie.
5. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
Zamawiający wymaga w tym przypadku złożenia stosownego oświadczenia przez Wykonawcę
zgodnego z Załącznikiem Nr 7 do SIWZ.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych treścią niniejszej specyfikacji zgodnie z formułą – „spełnia / nie spełnia”.
3. Wymagane dokumenty:
a) Zamawiający wymaga przedłożenia aktualnej licencji na przewóz osób w transporcie drogowym.
b) wykaz wykonanych usług o zakresie i charakterze porównywalnym z niniejszym zamówieniem, tzn. usługi polegające na przewozie osób w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej usługi przewozu osób w transporcie drogowym o wartości co najmniej 200.000zł brutto, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 10 do SIWZ
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, kierowanie transportem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ.
d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – zgodnie z wzorem wg Załącznika Nr 11 do SIWZ,
e) oświadczenie sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
f) oświadczenie sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ
o spełnieniu warunków określonych w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
g) oświadczenie, że Wykonawca posiada niezbędny potencjał techniczny, sprzęt potrzebny do wykonania przedmiotu zamówienie nie starszy niż 10 lat, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 12 do SIWZ.
h) posiadają opłaconą polisę na kwotę 100 000,00 zł. na każde zdarzenie a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wskazaną kwotę, jednak nie mniej niż 100 000,00 zł. na każde zdarzenie.
i) oświadczenie, że Wykonawca zapewni niezbędne zaplecze techniczne, dostęp do warsztatu potrzebnego do utrzymania w ruch posiadanego sprzętu technicznego zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ.
j) listę podmiotów należącej do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej Załącznik nr 8 do SIWZ
4. W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, należy przedłożyć:
a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia sporządzone zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ.
5. Wykonawcy zamieszkujący lub posiadający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów określonych w§ 3 ust.1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, przedkładają dokumenty wskazane w § 4 ust.1, pkt. 1 w/w rozporządzenia.
6. Wykonawcy zobligowani są do przedłożenia dowodu złożenia wadium.
7. Poza dokumentami powyżej wskazanymi Wykonawcy zobligowani są do złożenia wypełnionego druku Formularza oferty sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
8. Wykonawcy zobligowani są także do parafowania i opieczętowania każdej strony wzoru umowy stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. Dokument Wykonawcy składają do Zamawiającego wraz z Formularzem.
9. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku Wykonawców, każdy z nich musi złożyć dokumenty wymienione w ust 3 pkt a)-g), ust 4, ust. 5. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wykonawcy ci muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego z tych Wykonawców. Wykonawcy ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określone w art. 366 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
UWAGI :
Wszystkie wymienione wyżej w sekcji III dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi wynikać bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status Wykonawcy (odpisu właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
SEKCJA IV – PROCEDURA
- Tryb udzielenia zamówienia - przetarg nieograniczony
- Kryteria oceny ofert:
a) Cena – znaczenie 100 %
- Informacje administracyjne
1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia – www.bip.kamzab.pl/Urząd/Przetargi/ogłoszenia.
2) Termin składania ofert upływa w dniu 11.06.2013 roku godzina 930. Miejsce złożenia oferty; Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka 26 – I piętro sekretariat pok. Nr 10.
3) Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 11.06.2013 roku o godzinie 1000 w siedzibie zamawiającego – Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka 26 – I piętro sala posiedzeń.
4) Termin związania ofertą - 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert, Kontakt wykonawców z zamawiającym:
· Urząd Gminy Kamieniec Ząbkowicki tel. 074/8162-024 lub fax. 074/8173361,
e-mail: twardowski@kamzab.pl
· Osoba upoważniona: Stanisław Twardowski, w godzinach od godziny 800 do godziny 1500,
Kamieniec Ząbkowicki, dnia 02.07. 2013 roku
Marcin Czerniec
Wójt Gminy
Kamieniec Ząbkowicki
|