Kompleksowa modernizacja budynku Urzędu Gminy" w Kamieńcu Ząbkowickim
Kamieniec Ząbkowicki: 19.09.2012.
„ Kompleksowa modernizacja budynku Urzędu Gminy”
Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki ogłasza przetarg
nieograniczony nr12/5-BGP/PN/R/12
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:363420-2012
Data umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 25.09.2012.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kamieniec Ząbkowicki , ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, woj. dolnośląskie, tel. 074 8162010, faks 074 8173361.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamzab.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„ Kompleksowa modernizacja budynku Urzędu Gminy”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem opracowania jest projekt remontu budynku Urzędu Gminy Kamieniec
Ząbkowicki, położonego przy ulicy Ząbkowickiej nr 26, na działce nr 185/2.
Zakres remontu obejmuje:
- Wymiana pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej na części płaskiej dachu
- Wymiana pokrycia skosów dachu z blachy płaskiej na łupek naturalny lub dachówkę
- Naprawa tarasu nad wejściem do budynku
- Naprawa tynków elewacji, malowanie elewacji
- Montaż platformy dla niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim przed
wejściem do budynku
-roboty wewnętrzne
OPIS OGÓLNY
Lokalizacja, dane ogólne
Budynek Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim położony jest przy głównej ulicy wsi,
wśród grupy budynków usytuowanych wzdłuż tej ulicy. Jest to budynek wolnostojący,
zabytkowy wpisany do rejestru zabytków pod numerem 58/A/01 dnia 22.10.2001 r.
Jest to dom książęcy Albrechtskaus, willa wybudowana w stylu neorenesansowym w 1880 r.
Przed II wojną światową budynek użytkowany był jako ośrodek zdrowia. Po wojnie nadal
pozostał budynkiem użyteczności publicznej, pełniąc zmienne funkcje jako siedziba urzędów
i organizacji społecznych.
Wszelka działalność inwestycyjna, budowlana, jak również przebudowy, remonty, adaptacje,
dostosowanie do współczesnych funkcji czy podziały nieruchomości, na której znajduje się
budynek, wymagają uzgodnienia z Dolnośląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków
Delegatura Wojewódzkiego Oddziału Urzędu Ochrony Zabytków w Wałbrzychu.
Uwzględniono wykonanie:
Zakres remontu obejmuje:
- Wymiana pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej na części płaskiej dachu
- Wymiana pokrycia skosów dachu z blachy płaskiej na łupek naturalny lub dachówkę
- Naprawa tarasu nad wejściem do budynku
- Naprawa tynków elewacji, malowanie elewacji
- Montaż platformy dla niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim przed
wejściem do budynku
-roboty wewnętrzne
2.2 Opis ogólny budynku
Budynek wybudowany metodą tradycyjną, piętrowy, częściowo podpiwniczony, z 2-kondygnacyjnym
poddaszem użytkowym. Fundamenty kamienne i z cegły pełnej. Ściany
murowane z cegły pełnej na zaprawie cementowo-wapiennej. W piwnicach sklepienia
ceramiczne, w pozostałych pomieszczeniach stropy drewniane. Więźba dachowa drewniana,
2-poziomowa, krokwiowo-jętkowa. Stolarka z profili PCV. W elewacjach północnej i południowej
od strony fasady niewielkie ryzality, artykułowane również w partii dachu. W połaciach
dachu – zachodniej i południowej – w centrum 2-kondygnacyjne szczyty wolutowe z dwiema
facjatkami po bokach. W połaciach – wschodniej i północnej – trzy facjatki, z których
środkowa jest największa.
3. OCENA STANU TECHNICZNEGO
Bryła budynku masywna, zwarta, statycznie stabilna, nie wykazuje żadnych niebezpiecznych
uszkodzeń, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu ludzi i mienia. Ogólny stan
techniczny konstrukcji budynku należy uznać jako dobry. Oględziny wykazują niewielkie
zużycie i uszkodzenia powierzchowne budynków – ubytki tynku, zawilgocenia i zacieki na
ścianach i sufitach, miejscowa korozja pokrycia skosów dachu z blachy oraz obróbek
blacharskich, nieszczelności pokrycia dachowego z papy, łuszczenie się tynku i powłok
malarskich, przeciekanie tarasu nad wejściem do budynku
Na ścianach zewnętrznych istnieją tynki cementowo-wapienne, gładkie, malowane
emulsyjnie w kolorze białym. Stan tynku i powłok malarskich na ścianach zewnętrznych jest
dobry, z nielicznymi złuszczeniami i ubytkami, szczególnie w części przygruntowej,
podciągającej wilgoć. Pod stropem tarasu tynk odpadający, zaplamiony i zawilgocony.
Obróbki blacharskie pogięte, miejscowo skorodowane, pokrzywione, przeciekające –
szczególnie nad gzymsami. Rynny w stanie dość dobrym, lekko miejscowo skorodowane,
pękające na łączeniach. Pokrycie z papy z pęcherzami i pęknięciami.
4. OPIS REMONTU BUDYNKU
Remont dachu
Przed remontem elewacji wykonać należy remont dachu. Papę istniejącą na części płaskiej
zerwać należy do deskowania. Przewiduje się pokrycie 2-warstwowe krycie papą
termozgrzewalną wysokiej jakości. Wskazane zastosowanie trwałej i grubej membrany
bitumicznej, zbrojonej włóknem. Istniejącą blachę na skosach planuje się zdemontować.
Przewiduje się tu wykonanie izolacji z folii paroszczelnej oraz pokrycie skosów naturalnym
łupkiem , podwójnie w koronkę, w kolorze grafitowym
Obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe z blachy cynkowo-tytanowej o grubości 0,55 mm,
malowanej w kolorze podanym w wykazie barw na końcu opisu lub z blachy powlekanej o
kolorze zbliżonym.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Dach:
45261214-7 kładzenie dachów bitumicznych
45261212-3 kładzenie łupków dachowych
Elewacja:
45443000-4 roboty elewacyjne
45431100-8 kładzenie terakoty
45261410-1 izolowanie dachów
45261420-4 uszczelnianie dachu
Roboty wewnętrzne:
45421131-1 instalowanie drzwi
45421146-9 instalowanie sufitów podwieszonych
45421152-4 instalowanie ścianek działowych
45431200-9 kładzenie glazury
45431100-8 kładzenie terakoty
45432111-5 kładzenie wykładzin elastycznych
45442110-1 malowanie budynków
45316000-5 instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45332000-3 roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.8) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2013.(Dach do końca 2012r)
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z formułą - spełnia / nie spełnia.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym legitymując się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 (dwóch) robót budowlanych o zakresie i charakterze porównywalnym z przedmiotem zamówieniem, tzn. roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, odbudowie obiektów wykonywania m.in.: remontu z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje, protokoły odbioru, itp.). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z formułą - spełnia / nie spełnia.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z formułą - spełnia / nie spełnia.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z formułą - spełnia / nie spełnia.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi wykazać się posiadaniem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z formułą - spełnia / nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.2.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w tym przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia między innymi następujących okoliczności: a) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; b) zmiany stawki podatku VAT; c) wystąpienia siły wyższej - na czas trwania siły wyższej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.kamzab.pl/pl/ogloszenia-oraz-wyniki-przetargow.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki..
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2012 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, I piętro Sekretariat pokój Nr 10..
IV.4.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie nie jest finansowanie ze środków Unii Europejskiej.
IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|