Modernizacja budynku Przedszkola nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki
ogłasza przetarg nieograniczony Nr 7/4-PR/PN/R/12
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1. Nazwa i adres:
Gmina Kamieniec Ząbkowicki, powiat Ząbkowice Śląskie, województwo Dolnośląskie
57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26
tel. 074/8162-011, fax.: 074/8173361
Strona internetowa Gminy: www.kamzab.pl, BIP: www.bip.kamzab.pl.
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
- Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
SEKCJA II – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- Opis:
„Modernizacja budynku Przedszkola nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim”.
- wymiana pokrycia dachowego,
- docieplenie, wymiana naprawa i malowanie elewacji budynku,
- wymiana stolarki drzwiowej i okiennej,
- podjazd dla niepełnosprawnych – platforma pochyła na schodach.
- Rodzaj zamówienia – roboty budowlane.
„Modernizacja budynku Przedszkola nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim”.
Zamówienie dofinansowane jest ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa dolnośląskiego w ramach Dolnośląskiego Funduszu Pomocy Rozwojowej.
Wspólny Słownik Zamówień CPV 45000000-7, 45400000-1, 45410000-4, 45440000-3,
45453000-7, 45312310-3, 45260000-7, 45420000-7.
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej – nie
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej – nie
- Czas trwania zamówienia lub termin: od dnia podpisania umowy do 30.11.2012 r.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu zamówienia. W razie zaistnienia istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, można z
zastrzeżeniem § 5 ust. 2 umowy dokonać zmiany umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażona na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiana istotnych postanowień umowy może nastąpić w szczególności w wypadku wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych np. ulewne deszcze, gradobicia, trąby powietrzne, wysokie temperatury, zamawiający może wyrazić zgodę na przedłużenie terminu wykonania umowy.
SEKCJA III – INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
- Warunki dotyczące zamówienia – informacja na temat wadium
1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 5 857,00 złotych przed upływem terminu składania ofert w jednej z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2010 r. nr 113 poz.759 z późniejszymi zmianami), czyli w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dziennik Ustaw z 2007 roku Nr 42, poz. 275 ze zmian.).
2) W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca wpłaca wadium przelewem na rachunek bankowy Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26: BS Ząbkowice Śląskie o/Kamieniec Ząbkowicki 16953310302005000001140002, , z dopiskiem „wadium - Modernizacja przedszkola nr 1”
3) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć wraz z ofertą w kopercie oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – gwarancji wadialnej ( dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą ) oraz kopię w/w dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę dołączyć do oferty.
- Warunki udziału.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych, tj.:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
wykaz minimum 1 (jednej) roboty budowlanej o zakresie i charakterze porównywalnym z przedmiotem zamówieniem, tzn. roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie obiektów budowlanych kubaturowych o wartości brutto nie mniejszej niż 250 tys. zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje, protokoły odbioru, itp.);
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia – na sumę gwarancyjną minimum 400 000,00 zł. Przedłożą zaświadczenie o nie zaleganiu z opłaceniem składek ZUS lub KRUS oraz zaświadczenie o nie zaleganiu z opłaceniem podatków.
5) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
Zamawiający wymaga w tym przypadku złożenia stosownego oświadczenia przez Wykonawcę..
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wymaganych zgodnie z treścią niniejszej specyfikacji zgodnie z formułą – „spełnia / nie spełnia”.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1) W szczególności Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy przedłożyli:
a) wykaz minimum 1 (jednej) roboty budowlanej o zakresie i charakterze porównywalnym z przedmiotem zamówieniem, tzn. roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie obiektów budowlanych kubaturowych o wartości brutto nie mniejszej niż 250 tys. zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje, protokoły odbioru, itp.);
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami,
c) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
d) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień publicznych,
e) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych,
f) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia – na sumę gwarancyjną minimum 400 000,00 zł,
2) W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa Zamówień Publicznych, należy przedłożyć:
a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
c) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
d) oświadczenie, że nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
e) oświadczenie, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
3) Wykonawcy zamieszkujący lub posiadający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkładają dokumenty wymienione w sekcji III ust. 2. pkt 1) oraz w pkt 2). Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III ust. 3 , pkt 2), ppkt c) i ppkt b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione odpowiednio w terminach wskazanych w tych podpunktach.
4) Ponadto oferent Zobowiązany jest przedłożyć:
a) dowód złożenia wadium,
b) wypełniony druku Formularza oferty sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji oraz kosztorysu ofertowego stanowiącego załącznik do Formularza oferty.
c) wzór umowy stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ parafowany na każdej stronie.
5) W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku Wykonawców, każdy z nich musi złożyć dokumenty wymienione w sekcji III ust. 2, pkt 1) pkt 2). Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wykonawcy ci muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego z tych Wykonawców. Wykonawcy ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określone w art. 366 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
UWAGI :
Wszystkie wymienione wyżej w sekcji III dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi wynikać bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status Wykonawcy (odpisu właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
SEKCJA IV – PROCEDURA
- Tryb udzielenia zamówienia - przetarg nieograniczony
- Kryteria oceny ofert:
a) Cena – znaczenie 100 %
- Informacje administracyjne
1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia – www.bip.kamzab.pl/Urząd/Przetargi/ogłoszenia.
2) Termin składania ofert upływa w dniu 03.08.2012 roku godzina 1430. Miejsce złożenia oferty; Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka 26 – I piętro sekretariat pok. Nr 10.
3) Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 03.08.2012 roku o godzinie 1440 w siedzibie zamawiającego – Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka 26 – I piętro sala posiedzeń.
4) Termin związania ofertą - 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert, od 03.08.2012 do 01.09.2012 r.
5) Kontakt wykonawców z zamawiającym:
· Urząd Gminy Kamieniec Ząbkowicki tel. 074/8162-024 lub fax. 074/8173361,
e-mail: twardowski@kamzab.pl
· Osoba upoważniona: Stanisław Twardowski, w godzinach od godziny 800 do godziny 1500,
Kamieniec Ząbkowicki, dnia 19.07. 2012 r.
|