Rejestr zmian

INNE

 
Treść archiwalna z dnia: 2015-07-27 11:37:35
Strona / MOJA SPRAWA / Karty spraw
ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE PLANOWANIA I ROZWOJU
ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE PLANOWANIA I ROZWOJU

 

ZESTAW KART I WZORY WNIOSKÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W REFERACIE PLANOWANIA I ROZWOJU
 
 
 
 
 
 
 
 DRUKI DO POBRANIA:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sprawy drogowe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozwolenie na zajęcie pasa drogowego
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Planowania i Rozwoju
pokój nr 19, tel. 816-20-19
Wymagane dokumenty:
1.                 wniosek o zajęcie pasa drogowego według załączonego wzoru
załączniki do wniosku:
a.       opis projektowanych rozwiązań
b.      zasady dotyczące urządzeń bezpieczeństwa ruchu zastosowanych w opracowaniu
c.       mapa poglądowa organizacji ruchu
Sposób realizacji:
Wydanie decyzji administracyjnej po spełnieniu wymogów określonych we wniosku.
Podstawa prawna:
Art. 40 ust. 1, 4, 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych - tekst jednolity Dz. U.  Nr 204 z dnia 17 września 2004 roku poz. 2086 z późni. zmi. oraz Uchwała Nr XIV/80/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m² pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem w utrzymaniu i odnową dróg gminnych.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji można wnosić do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  1. Zamiana lokali mieszkalnych.
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
  1. Wymagane dokumenty:
 
Wniosek o zamianę lokalu wraz z uzasadnieniem (powody rodzinne, zdrowotne, społeczne i materialne).
 
  1. Opłaty administracyjne:
 
Brak
 
  1. Termin załatwienia sprawy:
 
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
 
  1. Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
 
  1. Tryb odwoławczy:
 
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  1. Przydział lokali mieszkalnych komunalnych.
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
  1. Wymagane dokumenty:
 
Wniosek o przyznanie lokalu z zasobu Gminy wraz z uzasadnieniem. Do wniosku należy załączyć zaświadczenie o wysokości dochodu członków rodziny za okres ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku.
 
  1. Opłaty administracyjne:
 
Brak
 
  1. Termin załatwienia sprawy:
 
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
 
  1. Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
 
  1. Tryb odwoławczy:
 
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.      Wstąpienie w stosunek najmu po zmarłym najemcy.
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
2.      Wymagane dokumenty:
 
  1. Wniosek o wstąpienie w stosunek najmu po osobie zmarłej.
  2. Decyzja o przydziale lokalu mieszkalnego lub umowa najmu lokalu mieszkalnego, których stroną był zmarły.
  3. Oświadczenie o nie posiadaniu przez wnioskodawcę i jego współmałżonka innego lokalu mieszkalnego.
  4. Dowód osobisty (do wglądu).
  5. Akt zgonu dotychczasowego najemcy (do wglądu).
  6. Poświadczenie zameldowania wnioskodawcy.
  7. Dokumenty wskazujące na stopień pokrewieństwa łączący wnioskodawcę ze zmarłym najemcą.
 
3.      Opłaty administracyjne:
 
Brak
 
4.      Termin załatwienia sprawy:
 
Do 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 
5.      Podstawa prawna:
 
Art. 691 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
 
6.      Tryb odwoławczy:
 
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KARTA INFORMACYJNA
 
  1. Licencja na transport drogowy osób taksówką
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
  1. Wymagane dokumenty:
 
    1. Wniosek (licencja jest udzielana na pisemny wniosek przedsiębiorcy na okres od 2 do 50 lat.). Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów.
    2. Do wniosku o wydanie licencji należy dołączyć:
- odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
- kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
- kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
- zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ;
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi
- kserokopia prawa jazdy uprawniającego do kierowania pojazdami samochodowymi,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu transportu drogowego taksówką potwierdzonego zdanym egzaminem lub wykazanie posiadaniem 5 –letnej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu.
 
 
 
  1. Opłaty administracyjne:
Za wydanie licencji pobiera się opłatę w zależności od ilości pojazdów oraz okresu ważności zezwolenia – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
 
 
  1. Termin załatwienia sprawy:
 
14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku
 
              5. Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726).
Uchwała Nr XLVIII/228/10 Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia                                               29 października 2010 r.  w sprawie określenia limitu licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszarze Gminy Kamieniec Ząbkowicki w roku 2011.
 
6.Tryb odwoławczy:
 
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
 
 
 
                      
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Przydział lokali mieszkalnych socjalnych.
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
2. Wymagane dokumenty:
 
a.       Wniosek o przyznanie lokalu z zasobu Gminy wraz z uzasadnieniem. Do wniosku należy załączyć zaświadczenie o wysokości dochodu członków rodziny za okres ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku
b.      (lub) Wyrok sądowy o eksmisji przyznający uprawnienie do lokalu socjalnego.
c.       (lub)Zaświadczenie z właściwego urzędu o klęsce żywiołowej.
 
 
3. Opłaty administracyjne:
 
Brak
 
4. Termin załatwienia sprawy:
 
Zależny od pozyskania wolnych lokali do zasiedlenia.
 
5. Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIV/91/04 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kamieniec Ząbkowicki.
 
6.Tryb odwoławczy:
 
Sprawy sporne rozstrzyga Wójt Gminy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KARTA INFORMACYJNA
 
1.Zezwolenie jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
2.Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Wniosek mogą złożyć przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów.
 
Przedsiębiorcy posiadający stałe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydane na terenie innych gmin zobowiązani są do załączenia do wniosku:
 
- zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpisu z rejestru przedsiębiorców (oryginał do wglądu);
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (oryginał do wglądu);
- poświadczenia opłaty za stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych (oryginał do wglądu).
Zezwolenie wydawane jest na okres maksymalnie 2 dni kalendarzowych.
 
3.Opłaty administracyjne:
Opłata wnoszona na konto Urzędu Gminy przed wydaniem jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – w wysokości:
 
                        a. 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa;
                        b. 43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa)
                        c. 175 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18 % alkoholu
 
4.Termin załatwienia sprawy:
14 dni od daty otrzymania ostatecznej opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
 
5.Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr IV/13/03 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 18 marca 2003 r. w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
 
6.Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
 
 
 
 
 
 
KARTA INFORMACYJNA
 
  1. Zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
  1. Wymagane dokumenty:
.
  1. Wniosek (zezwolenie jest udzielane na pisemny wniosek przedsiębiorcy na okres nie dłuższy niż 5 lat.). Wniosek jest dostępny do pobrania w Urzędzie Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – stanowisko ds. obsługi interesantów
  2. Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym należy dołączyć:
- kopię licencji,
- proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej (podaną w kilometrach) oraz odległość między przystankami, kursy, liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania przewozów – zgodnie z rozkładem jazdy,
- schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami,
- potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi,
- zobowiązanie do zamieszczenia informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach,
- cennik,
- wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy.
  1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym należy dołączyć:
- kopię licencji,
- informację określającą grupę osób, która będzie uprawniona do korzystania z przewozu,
- proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów i przyjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej (podaną w kilometrach), odległość między przystankami oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywani codziennych przewozów zgodnie z rozkładem jazdy,
- schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linia komunikacyjną i przystankami,
- potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków innych niż zlokalizowanych przy drogach publicznych, ustalone z ich właścicielami lub zarządzającymi.
 
 
  1. Opłaty administracyjne:
Za wydanie zezwolenia na przewozy regularne pobiera się opłatę w zależności od rodzaju pojazdu, okresu ważności zezwolenia oraz obszaru na jaki jest ono wydawane – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
 
 
  1. Termin załatwienia sprawy:
 
14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku
 
                 5.   Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726)
 
6.Tryb odwoławczy:
 
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7.Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych.
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim, ul. Ząbkowicka 26, 57-230 Kamieniec Ząbkowicki, Referat Planowania i Rozwoju, pokój nr 18, inspektor Paweł Zielonka, tel. 74 816 20 25
 
8.Wymagane dokumenty:
                       
                        a. Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych:
 
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Do wniosku należy załączyć:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców;
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
- pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeśli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
- decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego, potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży
 
b. wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
 
Podanie
 
9.Opłaty administracyjne:
 
a.      Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych
Wnoszone są na rachunek Gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Opłata dotycząca przedsiębiorców rozpoczynających działalność związaną ze sprzedażą napojów alkoholowych wynosi rocznie:
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa;
- 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa)
- 2 100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18 % alkoholu
 
Opłata dotycząca przedsiębiorców kontynuujących działalność związaną ze sprzedażą napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
 1) 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa - wnosi się opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
 2) 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi się opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
 3) 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu - wnosi się opłatę w wysokości 2,7 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
 
b.wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
 
Opłata skarbowa na konto Urzędu Gminy w wysokości 17 zł
 
10.                                      Termin załatwienia sprawy:
 
a.Zezwolenie stałe na sprzedaż napojów alkoholowych: 14 dni od daty otrzymania ostatecznej opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
b.wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: 7 dni
 
11.                                      Podstawa prawna:
 
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr IV/13/03 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 18 marca 2003 r. w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
 
12.                                      Tryb odwoławczy:
 
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu
 
 
DRUKI DO POBRANIA:
 
 
 
 
 

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska