Informacja Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki
dotycząca wykonania budżetu
Gminy Kamieniec Ząbkowicki za III kwartał 2009 roku
Dochody wg planu 20 034 644,00 zł wykonano w kwocie 15 222 617,41 zł, tj. w 75,98 %.
Wydatki wg planu 21 702 427,00 zł wykonano w kwocie 14 095 483,03 zł, tj. w 64,95 %.
Nadwyżka budżetowa wynosi 1 127 134,38 zł.
Budżet Gminy został zasilony:
1. dotacjami na zadania zlecone w kwocie – 1 946 317,53 zł;
2. dotacjami na zadania własne w kwocie – 738 647,00 zł;
3. subwencjami – 5 392 808,00 zł.
Skutki obniżenia przez Radę Gminy górnych stawek podatków lokalnych za okres sprawozdawczy to wielkość 331 872,30 zł, skutki udzielonych ulg i zwolnień to kwota 25 775,75 zł, natomiast skutki udzielonych przez Wójta Gminy umorzeń wynoszą 113 521,69 zł, odroczeń i rozłożenia na raty – 132 273,00 zł.
Ogółem plan dochodów budżetu Gminy wykonano w 75,98 % przy stanie nadpłat w wysokości 3 144,94 zł (zgodnie ze sprawozdaniem Rb-27s) oraz zaległości (należności wymagalne – zgodnie ze sprawozdaniem Rb-N) wynoszących 1 975 646,69 zł, w tym m.in.:
Gmina 1 233 735,60 zł /w tym z tyt. podatków i opłat/
ZGKIM 174 606,11 zł /z tytułu towarów i usług/
GOPS 559 239,38 zł /należności alimentacyjne od dłużników i
należności za usługi opiekuńcze/.
Zadłużenie Gminy zgodnie ze sprawozdaniem o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych na koniec okresu sprawozdawczego wynosi ogółem 699 289,53 zł co stanowi 3,49 % wielkości planowanych dochodów, w tym:
Gmina 678 199,47 zł /z tytułu pożyczek długoterminowych/
ZGKIM 21 090,06 zł /z tytułu dostaw towarów i usług/.
Zrealizowane wydatki budżetowe w kwocie 4 495 035,95 zł zostały przeznaczone na sfinansowanie:
– wydatków bieżących 13 431 153,71 zł
– wydatków majątkowych 664 329,32 zł.
|