Informacja Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki
dotycząca wykonania budżetu
Gminy Kamieniec Ząbkowicki za II kwartał 2009 roku
Dochody wg planu 20 215 395,00 zł wykonano w kwocie 10 322 856,99 zł, tj. w 51,06 %.
Wydatki wg planu 20 700 553,00 zł wykonano w kwocie 8 981 240,50 zł, tj. w 43,39 %.
Nadwyżka budżetowa wynosi 1 341 616,49 zł.
Budżet Gminy został zasilony:
1. dotacjami na zadania zlecone w kwocie – 1 384 430,68 zł;
2. dotacjami na zadania własne w kwocie – 413 847,00 zł;
3. subwencjami – 3 898 604,00 zł.
Skutki obniżenia przez Radę Gminy górnych stawek podatków lokalnych za okres sprawozdawczy to wielkość 215 170,30 zł, skutki udzielonych ulg i zwolnień to kwota 17 604,62 zł, natomiast skutki udzielonych przez Wójta Gminy umorzeń wynoszą 12 777,89 zł, odroczeń i rozłożenia na raty – 120 599,44 zł.
Ogółem plan dochodów budżetu Gminy wykonano w 51,06% przy stanie nadpłat w wysokości 3 188,12 zł (zgodnie ze sprawozdaniem Rb-27s) oraz zaległości (należności wymagalne – zgodnie ze sprawozdaniem Rb-N) wynoszących 1 193 622,47 zł, w tym m.in.:
Gmina 492 919,18 zł /w tym z tyt. podatków i opłat/
ZGKIM 176 870,96 zł /z tytułu towarów i usług/
GOPS 521 512,73 zł /w tym. należności alimentacyjne od
dłużników/.
Zadłużenie Gminy zgodnie ze sprawozdaniem o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych na koniec okresu sprawozdawczego wynosi ogółem 715 255,56 zł co stanowi 3,54% wielkości planowanych dochodów, w tym:
Gmina 678 199,47 zł /z tytułu pożyczki długoterminowej/
ZGKIM 37 056,09 zł /z tytułu dostaw towarów i usług/.
Zrealizowane wydatki budżetowe w kwocie 8 981 240,50 zł zostały przeznaczone na sfinansowanie:
– wydatków bieżących 8 946 240,59 zł
– wydatków majątkowych 34 999,91 zł.
Wójt Gminy
Marcin Czerniec |