W związku z wpłynięciem do Zamawiającego pytań dotyczących udzielenia wyjaśnień w przetargu pn.: „Budowa punktów informacji turystycznej, toalety publicznej, parkingów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Zamkowa w ramach projektu Południowo- Zachodni Szlak Cysterski”. Przekazujemy do wiadomości publicznej odpowiedzi i wyjaśnienia, cytując jednocześnie treść zadanych pytań i poruszonych przez oferenta problemów.
Zapytanie 1 dotyczące projektu umowy
1. § 6 WARUNKI PŁATNOŚCI pkt 1 Wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w § 5, rozliczone zostanie na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po zakończeniu odbioru końcowego przedmiotu umowy oraz po uprzednim potwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru lub Koordynatora robót z ramienia Zamawiającego, że przedmiot umowy został wykonany bez wad i usterek.
Zwracam się z zapytaniem czy jest możliwość zmiany warunków płatności na płatność fakturami przejściowymi nie częściej niż 1 raz w miesiącu do wartości robót wykonanych i potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy przy czym wartość zapłaty częściowej nie może przekroczyć 80 % wartości zadania ?
Jeżeli nie jest to możliwe to z jakiej przyczyny ?
Odpowiedź.
Nie jest możliwa zmiana warunków płatności na płatności fakturami przejściowymi nie częściej niż 1 raz w miesiącu.
Zamawiający przewidział zapłatę jednorazowo za całość wykonania zadania. Warunek ten został opublikowany w ogłoszeniu zamówienia na stronach BIP, w załączniku wzór formularza nr 2 –umowa.
Płatność podyktowana jest możliwością finansowana zadania ze środków UE pozyskanych przez Gminę w 70 % z programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz 15 % z dotacji Skarbu Państwa i 15 % ze środków własnych Gminy. W warunkach określających przekazywanie środków pomocowych nie planowano comiesięcznych płatności na poczet wykonywanych robót budowlanych, więc nie jest to możliwe.
Zapytanie 2 dotyczące projektu umowy
2. § 7 ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY pkt. 1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy tj………………………….słownie:………………………………………
Zwracam się z zapytaniem o zmianę wysokości zabezpieczenie należytego wykonania do wysokości 3 % wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy.
Jeżeli nie jest to możliwe to z jakiej przyczyny ?
Odpowiedź.
Nie jest możliwa zmiana wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy do wysokości 3 %.
W § 19 SIWZ opublikował w ogłoszeniu o zamówieniu na stronach BIP, zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w kwocie 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie i przyjętej w umowie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) Gwarancjach bankowych;
4) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jest to zgodne z art. 150 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), które brzmi:
„Zabezpieczenie ustala się w wysokości od 2 % do 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy.”
|