Konkursy

Organizacje pożytku publicznego

 
data publikacji:  25-07-2012 | 08:33
data ostatniej modyfikacji:  25-07-2012 | 08:33
Ogłoszenie PR-TS/02/KS/12 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 23.07.2012 r. o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego w za...

 

Ogłoszenie PR-TS/02/KS/12

Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki

z dnia 23.07.2012 r.

o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego

w zakresie  kultury fizycznej i sportu w Gminie Kamieniec Ząbkowicki.

 

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19 art. 26 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 11 ust 1 i ust 2, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), oraz uchwały Nr XII/74/2011 Rady Kamieniec Ząbkowicki  z dnia 25 listopada 2011 r. w sprawie rocznego programu współpracy Gminy Kamieniec Ząbkowicki                   z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012.

 

Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych             i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego na realizację w formie wspierania zadań publicznych:

 

Zadanie Nr 11: wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu                    w dyscyplinie piłka nożna na terenie sołectwa Ożary

poprzez

- propagowanie sportu i rekreacji wśród młodzieży i dorosłych,

- organizowanie różnego rodzaju zajęć sportowych, szkoleniowych,

- uczestnictwo w rozgrywkach i zawodach sportowych różnego szczebla.

 

Zadanie Nr 12: wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu                     w dyscyplinie tenis stołowy na terenie sołectwa Kamieniec Ząbkowicki II.

poprzez

- propagowanie sportu i rekreacji wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,

- organizowanie różnego rodzaju zajęć sportowych, szkoleniowych,

- uczestnictwo w rozgrywkach i zawodach sportowych różnego szczebla.

 

Zadanie Nr 13: wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu                   w dyscyplinie judo na terenie Gminy Kamieniec Ząbkowicki

poprzez

- propagowanie sportu i rekreacji wśród młodzieży i dorosłych,

- organizowanie różnego rodzaju zajęć sportowych, szkoleniowych,

- uczestnictwo w rozgrywkach i zawodach sportowych różnego szczebla.

 

II. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań w roku 2012 i w roku poprzednim:

1.  Na realizację zadań w 2012 r. przeznacza się kwotę 158 000,00 zł, w tym:

            -  zadanie Nr 11 kwota       6 200,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)

            -  zadanie Nr 12 kwota       4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)

-  zadanie Nr 13 kwota       4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)

            

2. Wymagany jest wkład własny podmiotu (co najmniej 1 % wartości zadania w formie

     pieniężnej).

3. W roku 2011  na realizację zadań  publicznych przekazano z budżetu Gminy środki 

    w wysokości  169 000,00 zł., w tym:

   - na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu przekazano 150 000,00 zł.

   - na realizację zadań w zakresie kultury i sztuki, ochrona dziedzictwa kulturowego, 

     podtrzymywanie tradycji narodowych, przeznaczono kwotę 15 000 zł.

   - na przeciwdziałania patologiom społecznym – profilaktyka i rehabilitacja uzależnień

      wśród dzieci i młodzieży z terenu Gminy Kamieniec Ząbkowickim 4 000,00 zł.

 

III. Warunki, termin i miejsce składania ofert

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty realizacji zadania publicznego. Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim ul. Ząbkowicka 26 (sekretariat pok. nr 10) lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy, ul. Ząbkowicka 26,                57-230 Kamieniec Ząbkowicki, w zamkniętej kopercie z oznaczeniem  nazwy realizowanego zadania.

2. W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy.

3. Termin składania ofert: 16 sierpień  2012 r., do godz. 14.00.

4. Termin związania ofertą upływa: 15 wrzesień 2012 r.

5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

6. Oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.               o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz powinna zostać złożona na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej                z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25), powinna być złożona w 1 egzemplarzu wraz z następującymi załącznikami:

a.) aktualny odpis z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,

b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść oraz aktualizację,

c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe  z działalności za ubiegły rok, lub w przypadku krótszej działalności – za okres działalności, w przypadku organizacji rozpoczynającej działalność, oświadczenie, że w roku poprzednim działalność statutowa nie była prowadzona.

d.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,

e.) oświadczenie pisemne oferenta, że nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

f) oświadczenie osób podpisujących ofertę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert.

7. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

8. Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać wymagane pieczęcie.

9. Formularz oferty można otrzymać w biurze Referatu Planowania i Rozwoju (II piętro, pokój 17) lub pobrać ze strony internetowej www.kamzab.pl BIP (w zakładce: inne/organizacje pożytku publicznego/konkursy).

 

IV. Zasady przyznawania dotacji na realizację ww. zadań publicznych

1.Zasady przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych określają przepisy:

a.) ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jed. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zmianami),

b.) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);

c.) uchwała Nr XII/74/2011 z dnia 25 listopada 2011 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Kamieniec Ząbkowicki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego  na rok 2012.

2. Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z wyłączeniem przedstawicieli organizacji biorących udział w konkursie.

3. Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych, będą złożone na niewłaściwych formularzach, wypełnione niepoprawnie bądź nieczytelne nie będą rozpatrywane jeżeli oferent nie złoży uzupełnień wyjaśnień na wezwanie zamawiającego.

4. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz  z ponumerowaniem każdej strony.

5. W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie.

 

V. Kryteria i tryb wyboru oferty

1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 21 dni roboczych licząc od ostatniego dnia składania ofert.

2. Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:

     1) merytorycznych od 0 do 7 pkt.

a)            zgodność zadań przedstawionych w ofercie z celami statutowymi podmiotu,

b)            zasięg działania,

c)            szczegółowy zakres działania,

d)            mierzalny cel działania, wymierne korzyści płynące dla mieszkańców Gminy,

e)            społeczne  uzasadnienie  perspektywy kontynuacji,

f)             wartość oferty, jej zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań Gminy,

g)            wymierne efekty dotychczasowej pracy;

2) finansowych do 0 do 4 pkt.

a)      rzetelny budżet - koszty realizacji planowanego zadania,

b)      wysokość wkładu własnego podmiotu,

c)      udziału innych źródeł finansowania,

d)      prawidłowość i terminowość rozliczania zadania z lat ubiegłych;

3) organizacyjnych od 0 do 5 pkt.

a)      posiadane zasoby kadrowe, rzeczowe, doświadczenie w realizacji zadania,

b)      współpraca z innymi podmiotami publicznymi,

c)      możliwości realizacyjne – posiadana baza lokalowa i zasoby rzeczowe, kompetencje                       i kwalifikacje osób zaangażowanych w projekt

d)       wkład pracy wolontariuszy,

e)      sposób realizacji zadań publicznych w latach poprzednich.

3. Komisje mogą zarządzić przeprowadzenie negocjacji z oferentami w celu ustalenia:

      a/ ceny za realizowane zadanie,

      b/ zakresu zadań.

4. Komisje mogą uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia, w określonym przez siebie terminie, dodatkowych informacji, wyjaśnień, uzupełnień lub dokumentów, dostępnych oferentowi, mogących mieć istotne znaczenie dla oceny oferty.

5. Komisje opiniują pozytywnie tylko te wnioski, które uzyskały co najmniej 10 punktów. 

6. Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.

7. W terminie do 7 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie   przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Internetowej Gminy, na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w formie pisemnej             o zakończeniu konkursu i jego wyniku.

 

VI. Terminy i warunki realizacji zadania

1.Wyłonienie i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem na druku – załącznik Nr 2 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania  (Dz. U.  z 2011 r., Nr 6, poz. 25).

2. Termin realizacji zadania:

Na zadanie Nr 11, zadanie Nr 12,  zadanie Nr 13 od dnia zawarcia umowy do dnia 30.11.2012 r.

3. Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia                    w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Kamieniec Ząbkowicki                       na realizację zadania.

4. Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania  (Dz. U.  z 2011 r., Nr 6, poz. 25 ).

5. W rozliczeniu nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą  zawarcia   umowy.

6. Niezłożenie sprawozdania z wykonania zadania spowoduje nieprzyznanie dotacji na następny rok.

 

VII. Dotacja nie może być przyznana na:

1.  Działalność odpłatną

2.  Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.

3.  Działalność gospodarczą.

 

VIII. Postanowienia końcowe

1.  Ogłoszenie podlega publikacji w Biuletynie Informacji   Publicznej, na stronie Internetowej Gminy, a także na tablicy ogłoszeń  w Urzędzie Gminy Kamieniec  Ząbkowicki   ul. Ząbkowicka 26 w Kamieńcu Ząbkowickim.  Do ogłoszenia, dołączono: wzór oferty,  ramowy projekt umowy  oraz wzór sprawozdania z wykorzystania dotacji.

2.  Szczegółowych informacji, konsultacji  w sprawie konkursu udziela:

     Agnieszka Rogaczewska  - tel. 748 162 024

 

 

files/fck/90/file/konkursy/201207/Ogloszenie.pdf
files/fck/90/file/konkursy/201207/OGLOSZENIE_Konkursu.DOC
files/fck/90/file/konkursy/201207/zalacznik_nr_1_oferta.doc
files/fck/90/file/konkursy/201207/zalacznik_nr_2_do_ogloszenia_wzor_umowy_poprawiony.doc
files/fck/90/file/konkursy/201207/zalacznik_nr_3_Sprawozdanie.doc

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska