Protokoły V kadencji 2006-2010

Protokoły z obrad Sesji Rady Gminy

 
data publikacji:  12-11-2009 | 21:00
data ostatniej modyfikacji:  01-03-2010 | 12:28
data wytworzenia dokumentu:  20-12-2006
P R O T O K Ó Ł NR III/06 Z SESJI RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM ODBYTEJ W DNIU 20 GRUDNIA 2006 R.

P R O T O K Ó Ł NR III/06

Z SESJI RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM

ODBYTEJ W DNIU 20 GRUDNIA 2006R.

 

 

Godzina rozpoczęcia 10.00

Godzina zakończenia 12.00

Miejsce Sesji Gminne Centrum Kultury w Kamieńcu Ząbkowickim

 

W Sesji Rady Gminy uczestniczyli wszyscy radni tj.15 oraz goście zaproszeni w tym: Wójt Gminy, Radny Powiatu Marek Błażejewski, Księża z Parafii Kamieniec Ząbkowicki, Doboszowice i Topola, Komendant Komisariatu Policji, Dyrektorzy szkół i przedszkoli, sołtysi i przewodniczący rad sołeckich, kier. Zakładu Wod. i Kan., kierownicy jednostek organizacyjnych, pracownicy urzędu Gminy oraz mieszkańcy Gminy Kamieniec Ząbkowicki.

 

Obrady Sesji otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pan Stanisław Gembara stwierdzając quorum, przy którym mogła obradować i podejmować uchwały Rada Gminy. Przewodniczący zapoznał z proponowanym w zaproszeniach porządkiem obrad, który Rada Gminy przyjęła jednogłośnie a był on następujący:

1. Otwarcie Sesji Rady Gminy.

2. Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 4 grudnia 2006r.

3. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności między Sesjami.

4. Podjęcie uchwał.

5. Zapytania i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.

6. Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy.

 

Ad.2

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła treść protokołu II Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 4 grudnia 2006r.

 

Ad.3

Wójt Gminy Pan Marcin Czerniec – Wysoka Rado, Szanowni Państwo przystąpimy teraz do omówienia poszczególnych dni i co się w tych dniach wydarzyło.

- 4 grudzień 2006 odbyła się druga Sesja Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim.

- 5 grudnia był to dzień przyjmowania interesantów. Miało miejsce przedstawienie 13 spraw problemowych oraz 3 uzgodnienia z kierownikami jednostek organizacyjnych.

- 6 grudnia odbyło się spotkanie przedstawicieli Gminy z Przedsiębiorstwem PKS w sprawie dalszej współpracy na dowóz dzieci do szkół.

W tym samym czasie odbyła się również Sesja Rady Powiatu.

- 7 grudnia odbyło się spotkanie z Prezesem Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w sprawie działalności bieżącej istniejących problemów w funkcjonowaniem instalacji oświetleniowej oraz projektowanej wstępnej kotłowni ………. w celu obniżenia kosztów przez członków spółdzielni. Sprawy administracyjne w tym również sprawy umowy dzierżawy drogi obok ul. Parkowej.

- w dniu 8 grudnia odbyło się również przyjmowanie interesantów. Oprócz tego był Pan Wroński z jednostki OSP w sprawie sytuacji faktycznej jednostek, poniesionych środków i nie wypłaconych ekwiwalentów.

Potem odbył się wyjazd do Notariusza na podpisywanie 4 aktów notarialnych.

W dalszej kolejności sprawy pracownicze, uczestnictwo w posiedzeniu Komisji Rolnej Rady Gminy.

W dalszej części spotkanie z przedstawicielami Zarządu Klubu Sportowego Zamek. Przedstawienie …………. Klubu i jego działanie na rok 2007.

później odbyło się jeszcze spotkanie z pracownikami Urzędu, spotkanie z Komendantem Komisariatu Policji w sprawie bieżących problemów jednostki oraz rozstrzygnięcie kwestii dofinansowania zakupu samochodu służbowego dla jednostki z budżetu Gminy.

- 9 grudnia był to poniedziałek odbyło się spotkanie Wójtów, Burmistrzów z kierownikiem Powiatowego Urzędu Pracy. Omówienie spraw związanych z sytuacją na rynku pracy. W zebraniu uczestniczyli tak jak wcześniej powiedziałem Wójtowie i Burmistrzowie, przedstawione zostały poszczególne oferty z firm zewnętrznych, które chcą podjąć działania w celu pozyskania pracowników na terenie naszej Gminy. Takie spotkanie przedstawiciela firmy odbędzie się w dniu 21 grudnia w GCK w tej Sali, zostało ono zorganizowane z inicjatywy Wójta.

Ponadto zostały omówione sprawy związane z pracami interwencyjnymi i społecznie użytecznymi na obszarze naszej Gminy.

- 12 grudnia był to również dzień przyjmowania interesantów miało miejsce rozstrzygnięcie 24 spraw problemowych, 1 spotkanie z Kierownikiem jednostki organizacyjnej.

- 13 grudnia spotkanie z Komendantem Gminnym OSP w sprawie działalności jednostek i wyboru nowego prezesa. Wybór prezesa został dokonany, został nim Pan Bialik, składam osobiście moje gratulacje. Ponadto zostały poruszone sprawy nie wypłaconych ekwiwalentów za akcję powodziową.

W dalszej części odbyło się spotkanie z zastępcą dyr. GCK w sprawie funkcjonowania biblioteki publicznej, jej obecnego stanu oraz możliwych pewnych zmian w zakresie powołania własnej jednostki organizacyjnej, czyli zmiany formy organizacyjno prawnej tego  obiektu.

Odbyła się w tym dniu również komisja. Komisja było tam przygotowanie planu pracy komisji na rok 2007.

- 14 grudnia odbyło się spotkanie z dyr. przedszkola nr 1 w Kamieńcu Ząbkowickim w sprawie podjęcia pilnych prac remontowych oraz zapotrzebowanie na pracowników interwencyjnych.

Ponadto odbyło się spotkanie z dyr. ZGKiM w sprawach działalności Gminy w międzygminnym Związku Celowym oraz podjęcie interwencji w miejscowości Doboszowice była tam sprawa sporu między mieszkańcami.

Ponadto odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty.                          Uczestniczyłem również w spotkaniu u Starosty Powiatu z udziałem wszystkich przedstawicieli gmin. Był tam podejmowany temat przedstawienia aktualnych problemów i możliwości ich rozwiązania.

- 15 grudnia były jak wcześniej powiedziałem sprawy pracowniczo administracyjne. Odbyło się również posiedzenie Komisji Budżetu.

Spotkanie z przedstawicielami Firmy Soulo w zakresie przedstawienia oferty współpracy dotyczącej segregacji odpadów komunalnych, możliwości ich utylizacji oraz wejście na rynek Gminy Kamieniec tej firmy jako podmiotu konkurencyjnego.

W dalszej kolejności było również spotkanie z reporterami telewizji TVN w sprawie aktualnego stanu budowy Zbiornika Kamieniec a w zasadzie braku tego Zbiornika.

Później jeszcze było spotkanie z przedstawicielami Redakcji Echa Tygodnia.

- 18 grudnia uczestniczyłem w zorganizowanych przez powiat warsztatach partnerstwa lokalnego młodzieży powiatu ząbkowickiego z udziałem wójtów i burmistrzów oraz Starosty Powiatu. Spotkanie miło na celu przedstawienie możliwości i warunków rozwoju naszego regionu… Spotkanie to zostało również zorganizowane przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W spotkaniu uczestniczył również Konsul Stanów Zjednoczonych w Polsce.

- 19 grudnia w dniu wczorajszym uczestniczyłem w konferencji zorganizowanej przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego dotyczących rozwiązań przyjętych w Regionalnym Programie Operacyjnym dla Rozwoju Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013, który będzie podstawa do wykorzystania środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w kolejnym okresie programowania. I to by było na tyle. Dziękuję bardzo.

 

Przewodniczący Rady Gminy – osoby, które będą chciały zadać pytanie Panu Wójtowi, będzie to możliwe w pkt 5 porządku obrad.

 

 

 

 

 

 

 

Ad.4

Przystąpiono do podejmowania uchwał w głosowaniu jawnym:

- UCHWAŁA NR III/8/06 w sprawie zatwierdzenia rocznych planów pracy na 2007r. Rady Gminy oraz stałych Komisji Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim – podjęta jednogłośnie / Zał. nr 1/ 

Radna Bernadeta Chodasewicz – zwróciłam uwagę, że w jednym przypadku w planie pracy Komisji jest wpisane za rok 2004 a winno być za rok 2006.

 

- UCHWAŁA NR III/9/06 w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Kamieniec Ząbkowicki do Zgromadzenia Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku- podjęta jednogłośnie / Zał. Nr 2/

 

- UCHWAŁA NR III/10/06 w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy – podjęta jednogłośnie / Zał. Nr 3/

 

- UCHWAŁA NR III/11/06 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy Kamieniec Ząbkowicki w spółce pod nazwą Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. – podjęta jednogłośnie     

/ Zał. Nr 4/

 

Sekretarz Gminy Emilia Giżycka – zapoznała z dwoma projektami uchwał w sprawie ustalenia wysokości miesięcznego wynagrodzenia Wójtowi Gminy. Jeden z projektów miał wyszczególnione stawki najwyższe, drugi stawki najniższe. 

Radny Dominik Krekora – zostały nam przedstawione dwie propozycje Rady dotyczące uposażenia Pana Wójta. Ja składam propozycję aby nie było to maksymalne wynagrodzenie tylko ciągłość władzy i zarobki ustalone dla Wójta poprzednika.

Radny Stanisław Wichrowicz – Szanowni Państwo chodzi o to, że na Komisjach ustalona była stawka i nie wiem dlaczego wziął się drugi projekt stawki.

Sekretarz Gminy - …… nie było przewagi zdecydowanej czy stawka maksymalna czy minimalna. Dyskusja na Komisjach trwała w obrębie tych dwóch stawek. Na ostatniej trzeciej Komisji, Komisji Oświaty jak pamiętam powstała sprawa trzeciej stawki i przy głosowaniu to różnie wyglądało, po prostu trudno mi było powiedzieć, że Komisje jednoznacznie za stawka najwyższą czy najniższą bo powstał problem jeszcze tej trzeciej stawki. W świetle powyższego przygotowany został projekt uchwały w dwóch wersjach żeby ostatecznie rozstrzygnęła o tym Rada głosując.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z tym, że został zgłoszony wniosek formalny by miesięczne wynagrodzenie Wójta Gminy wynosiła jak poprzedniego Wójta tak rozumiem a w związku z tym, że jest to wniosek formalny wobec tego przegłosujemy go.

      Rada Gminy w głosowaniu jawnym 6 za i 9 przeciw nie przyjęła wniosku Radnego Dominika Krekory.

      Rada Gminy w głosowaniu jawnym 6 za i 9 przeciw nie przyjęła projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości miesięcznego wynagrodzenia Wójtowi Gminy o stawkach maksymalnych.

-  UCHWAŁA NR III/12/06 w sprawie ustalenia wysokości miesięcznego wynagrodzenia Wójtowi Gminy podjęta większością głosów tj. 9 za: Jadwiga Adamska, Krzysztof Cieliński, Marek Dechnik, Stanisław Gembara, Maria Kacik, Władysław Majewski, Jacek Różycki, Edward Szulin, Stanisław Wichrowicz, przeciwny 1 – Bogusław Kitliński i 5 wstrzymujących się od głosu: Ryszard Bierut, Chodasewicz Bernadeta, Krekora Dominik, Maria Nastała, Anna Wytoszyńska.

 

Gł.Księgowa Halina Michalska – może za nim zacznę czytać projekt uchwały Rady Gminy musze Państwu powiedzieć, że projekt ten został wcześniej przesłany Internetem do naszej radczyni Pani Anny Glegocińskiej w celu sprawdzenia podstawy prawnej i w dniu wczorajszym Pani Anna Glegocińska przysłała odpowiedź nam Internetem o treści: co do projektu zmian uchwały budżetowej nie mam zastrzeżeń. Powołano w nim właściwe przepisy . Podpisała Pani Anna Glegocińska. Pani radczyni przyjeżdża do Urzędu w czwartki a więc jutro będzie w Urzędzie i podpisze zgodność podstawy prawnej.

Czy ktoś z Państwa ma pytania w związku z tym.

- UCHWAŁA NR III/13/06  w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na rok 2006 – podjęta jednogłośnie – zał. Nr 6

 

p r z e r w a

 

Ad. 5

W pkt zapytania i wolne wnioski  oraz odpowiedzi na nie kolejno głos zabierali:

Radna Bernadeta Chodasewicz – chciałabym złożyć wniosek formalny do przegłosowania przez Wysoką Radę aby posiedzenia Sesji odbywały się w soboty w dni wolne, jest to czas w którym pracujący radni mają większą dyspozycyjność, poza tym jest to również czas kiedy mieszkańcy gminy mogli by uczestniczyć i przyglądać się obradom Sesji. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Gminy – ja bym proponował aby ten wniosek nie głosować dzisiaj tylko na poszczególnych komisjach jeszcze rozpatrzeć i przygotować się do tego i wtenczas podjąć decyzję a będą Komisje w styczniu i wydaje mi się, że każda komisja akurat w tej kwestii by się określiła i podjęła wspólnie decyzję. Czy wyrażamy na to zgodę?

Radna Bernadeta Chodasewicz – tu chodzi o czas każdego z radnych i uważam, że to nie musi być głosowane na forum komisji. Każdy z radnych umie określić dzisiaj czy jemu ten czas, który ja dzisiaj zaproponowałam odpowiada czy nie.

Przewodniczący Rady Gminy – wie Pani w soboty dochodzi dodatkowy dzień pracy pracownikom Urzędu Gminy.

Radna Bernadeta Chodasewicz – to faktycznie byłyby dodatkowe godziny dla pracowników Urzędu Gminy. Czy na to Pan Wójt mógłby odpowiedzieć.

Radny Dominik Krekora – natomiast Panie Przewodniczący otrzymaliśmy plan pracy Rady Gminy i Sesji przewidzianych na rok 2007 jest tylko 6 i tutaj nie ma żadnego problemu aby kierownik Urzędu, Pan Wójt dał dzień do odebrania za sobotę. Pracowników Urzędu na sali w chwili obecnej jest 3-4 i wydaje mi się, że to nie jest problem aby dzisiaj nie podjąć decyzji w temacie przedstawionym przez radną Panią Bernadetę. Tak, że tu wydaje mi się, że to jest argument taki który nie ma wpływu. Tu chodzi o radnych, o radnych a nie o pracowników Urzędu.

Radny Krzysztof Cieliński – ja bym chciał powiedzieć, że wydaje mi się, że na zaproszeniu na Sesję Rady Gminy jest podstawa o urlopowaniu a więc jeżeli, któryś z radnych pracuje to myślę, że ta podstawa do urlopu jest jeżeli odbywa się Sesja.

Wójt Gminy Marcin Czerniec – ja osobiście ze swojej strony wykonam oczywiście każde polecenie jakie zostanie mi przedłożone przez Wysoką Radę. Z formalnego punktu widzenia prawda jest taka, że jeżeli Sesje będą odbywały się w dniach wolnych od pracy …….. to będę zmuszony jeden dzień urlopu dla kierowników referatów, ale oczywiście pod tym kontem jest to wszystko do uzgodnienia, możemy to uczynić. Stanowisko Wysokiej Rady  będzie tutaj dla mnie wykładnią w tej sprawie .

        Rada Gminy w głosowaniu jawnym 5 za, 10 przeciw nie przyjęła wniosku Radnej Bernadety Chodasewicz.

 

Radny Dominik Krekora – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Wójcie na ostatnim posiedzeniu Sesji Rady Gminy zapowiedziałem, że wystąpię do Pana Wójta z wnioskami. Prosiłbym o pisemną informację dotyczącą zwolnienia osób fizycznych i prawnych, podmiotów gospodarczych a także radnych z podatków, wszelkich podatków, zwolnień podatkowych, decyzji administracyjnych podjętych przez Wójta radnych za kadencję minioną, podmiotów gospodarczych za rok ubiegły.

Jako punkt drugi chciałbym otrzymać także informację. Odbyło się spotkanie dotyczące zagospodarowania obiektów po byłej betoniarni w Kamieńcu Ząbkowickim i tam padło stwierdzenie, że została udzielona pożyczka likwidatorowi w kwocie 10 tys. zł .

 

Chciałem zaznaczyć także, że my rozpoczęliśmy pracę jako Rada Gminy jeszcze na budżecie roku, który mija ki uważam, że taki budżet powinniśmy wszyscy mieć w posiadaniu. Czy taka pożyczka została ujęta w budżecie, jeśli chodzi o stronę wydatków, czy pożyczka została zwrócona.

Jako trzeci punkt chciałbym uzyskać odpowiedź od Pana Wójta jak się ma zwrot wypłaconych środków za udział w pracach Rady, minionej Rady radnych, którzy byli zatrudnieni w jednostkach administracyjnych Gminy i pobierali podwójne wynagrodzenie tj. dietę i wynagrodzenie w jednostkach, których byli zatrudnieni. Tak, że prosiłbym o pisemną odpowiedź.

 Panie Przewodniczący kilka minut albo kilkadziesiąt minut temu głosowaliśmy uchwałę dotyczącą upoważnienia Pana Przewodniczącego Rady Gminy do wykonywania czynności wobec Wójta Gminy z zakresu prawa pracy i chciałbym także uzyskać odpowiedź jak to się stało, że w roku wyborczym 2006 nie został zrealizowany urlop Wójta, byłego Wójta Zdzisława Fleszara zaległy za rok 2005 jest to złamanie także prawa pracy jeśli chodzi o wykorzystanie urlopów, który obowiązuje każdego zatrudnionego. Nie byłoby dzisiaj takiej kwoty jeśli chodzi o przesunięcie , dopisanie do administracji Urzędu jeśli chodzi o zwrot ekwiwalentu za nie wykorzystany urlop.

I punkt piąty Panie Wójcie chciałbym aby w przyszłości radni brali czynny udział w organizowaniu prac interwencyjnych i robót publicznych . Pragnę zaznaczyć, że pracownicy robót interwencyjnych , prac interwencyjnych i robót publicznych nie są pracownikami prywatnymi nadzorujących sołtysów. To nie są pracownicy sołtysów i nie podejmuje decyzji co będzie wykonane tylko sołtys tylko są także radni z terenu. Tu i ówdzie obserwowało się tendencyjne zatrudnianie pracowników albo jeszcze porządkowanie prywatnych posesji. Chciałbym także, jeśli trzeba będzie to takie materiały dostarczę.

Natomiast także chciałbym abyście zostali poinformowani o ilości pracowników zatrudnionych i pracowników tych, którzy przebywali w okresie zatrudnienia na L-4, na chorobach, jest to tendencyjne powtarzające się za każdym razem …… tych samych osób jeśli chodzi o roboty publiczne. Dziękuję. 

Radny Krzysztof Cieliński – Szanowni Państwo pragnę przedstawić pewną sprawę. Jest sobota w nocy, pali się dom w Topoli, bardzo szybko zjawiają się jednostki straży pożarnej opanowując sytuację. Skutek pożaru: spaliła się część dachu a mieszkanie zostało zalane całkowicie wodą. W tym domu zamieszkuje samotny, schorowany, biedny człowiek, na którego przed samymi świętami spadło nieszczęście. Pan ten jest osobą biedną większość swojej niskiej renty przeznacza na leki. Człowiek ten wykazuje aktywność na rzecz działalności społecznej dla dobra wsi i Gminy. W poniedziałek jako radny wraz z sołtysem udaliśmy się do Urzędu Gminy prosić Pana Wójta o pomoc w zabezpieczeniu spalonego dachu. Na miejscu dowiedzieliśmy się, że Pana Wójta nie ma, wyjechał służbowo i cały dzień będzie nieosiągalny. Prosząc o telefon kontaktowy otrzymaliśmy odpowiedź, że w Urzędzie Gminy nikt nie posiada numeru. W Ośrodku Pomocy Społecznej Panie przyznają 200 zł na zakupy świąteczne oraz tonę węgla na osuszenie budynku. Jednak to nie rozwiązuje problemu. Wieczorem pozwoliłem sobie zadzwonić do Pana Wójta do domu przedstawić sytuację jaka zaistniała i poprosić o zabezpieczenie dachu.

Pan Wójt zapytał mnie cytuję „ Co jednak Pan Wójt nie jest taki zły”

W odpowiedzi powiedziałem, że to się na pewno okaże.

Zapewniając mnie, że środa czwartek na pewno będzie po sprawie nie zapomniał zapytać o głosowaniu na Sesji odnośnie poborów. I spytał, że chyba wiem jak głosować. Z całej tej rozmowy wywnioskowałem, że dla Pana Wójta ważniejsze jest głosowanie nad jego poborami niż tragedia mieszkańca Gminy. We wtorek pojechaliśmy do Urzędu Gminy gdzie oczywiście nie zastaliśmy Pana Wójta, ale dowiedzieliśmy się, że poszkodowany w pożarze może dostać zastępczy pokój w miejscowości Śrem. O zabezpieczeniu dachu nie ma mowy. Chciałbym zapytać Pana Wójta czy tak wygląda przyjazna gmina, otwarta na problemy ludzi, którą Pan obiecywał w kampanii wyborczej. Dziękuję.

Danuta Ceglarz sołtys wsi Doboszowice – ja chciałam zabrać głos w sprawie, którą Pan Radny Krekora poruszył jeśli chodzi o roboty publiczne i o sołtysów. nie wiem o kim co prawda Pan mówił ja powiem może w swoim imieniu, może inni sołtysi zechcą zabrać głos. Tyle powiem, że ja ze swoim Panem radnym mam bardzo dobrą współpracę i razem  ustalamy prace na terenie swojego sołectwa, nigdy nic nie robiłam przeciwko Panu radnemu, razem ustalaliśmy, a czy pracownicy wykonują jakieś tam roboty sołtysa to tego nie wiem i poczułam się tym obrażona. To że my przez kilka tak ja mogę powiedzieć przez 8 lat pilnujemy tych ludzi to naprawdę, że tak powiem nasze widzi mi się , my to robimy coś za coś bo to jest na pewno obowiązek. Ci którzy pracują mają za to pieniądze, pobierają za to wypłatę, my to wykonujemy za Bóg zapłać.

I naprawdę niech mi Pan wierzy, to nie jest lekko wymyślać bez przerwy , chodzić, słuchać, bo każdy z ludzi przyjdzie z wioski i mówi proszę panią dlaczego tam wyczyścili rów a koło mnie nie wyczyścili. Tych ludzi raptem jest 3 może 2 nie wiem. Dlaczego są jedni i ci sami no bo tacy ludzie mogą tylko korzystać z tych prac, tacy  ludzie, którzy korzystają z opieki społecznej mogą być zatrudnieni mogą być zatrudnieni w tych pracach. Tych ludzi nie ma niewiadomo ilu, a nawet jeżeli są to nie wszyscy chcą się podjąć tej pracy. To od tego trzeba zacząć, bo jeżeli proponuje jednemu Panu czy drugiemu, że zamiast pieniędzy z Opieki może zarobić to on mówi nie ja dziękuję.

Więc to nie jest tak, że sołtysi biorą roboty publiczne do siebie i koło nich czyszczą podwórka bo to jest tak naprawdę ciągnący się worek przez kilka lat i zawsze naszym obowiązkiem jest i my zbieramy od ludzi z wioski później, że no znowu zrobili nie to co potrzeba. Dziękuję.

 

 

 

 

Radny Edward Szulin – Panie radny Krekora był taki przypadek w Doboszowicach, że pewna Pani chciała wykorzystać właśnie człowieka z robót publicznych do swoich celów , chciała sprzątać właśnie swoją działkę, chciała u siebie kopać rów i na to nie pozwoliłem.

Robione u nas były prace publiczne przy kościele, przy cmentarzu, przy straży pożarnej i rów i główny rów, który idzie przez cała wioskę, u nikogo się nie robiło na prywatnych posesjach. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Gminy – ja też myślę, że w porozumieniu radnego z sołtysem te prace tak przebiegały. Jeżeli Pan zna, że odbywało się to inaczej to proszę powiedzieć.

Wójt Gminy Marcin Czerniec – Wysoka Rado, Szanowni Państwo, po kolei przystąpimy do udzielania odpowiedzi na te składane pytania.

W sprawie zwolnień podatkowych osób fizycznych, osób prawnych za rok 2002 – 2006 oraz Państwa radnych taka informacja zostanie udzielona, zostanie ona na piśmie w trybie § 39 ust.3 wydana.

W zakresie pożyczki dla likwidatora, tak taka pożyczka miała miejsce i będzie ona również przedmiotem wyjaśnień na Komisjach Rady, oczywiście będzie ona również przedstawiona w oficjalnej odpowiedzi w jakiej wysokości, komu, kiedy, na jaki okres i z jakim terminem spłaty. Budżet roku 2006 zostanie Państwu Radnym, nowym Radnym przedstawiony, odpowiednia dyspozycja zostanie wydana.

 W zakresie zwrotu  wypłaconych środków dla byłych radnych. To miało miejsce. Te środki na dzień dzisiejszy nie wpłynęły jeszcze do poszczególnych budżetów jednostek organizacyjnych, mówimy tutaj, miało to miejsce w przypadku 3 radnych Pań, byłych radnych Pani Wróbel, Pani Gołek, Pani Marii Kacik. To były kwoty rzędu 2 tys. Pani Marii Kacik tak 2.600, Pani Wróbel i Pani Gołek tak po 4 tys. zł .

Teraz kolejna sprawa wymaga oczywiście udzielenia odpowiedzi to co powiedział Pan Radny Cieliński. Panie Radny tutaj pan dokonał pewnej nad interpretacji, ale to celowo, ja to rozumiem dlaczego miało to miejsce. Już Panu mówię to było w poniedziałek Pan najwidoczniej nie chciał spotkać się z Panem Wójtem   gdyż można było wykonać telefon bezpośrednio do mojego domu , telefonu służbowego nie mam jeszcze, ja dopiero otrzymałem go dnia następnego, jest stosowna umowa podpisana.

Pan dzwonił wieczorem, powiedziałem, że wszelkie działalności zostaną podjęte to jest raz, a po drugie dyspozycja została wydana rano mieszkanie zastępcze temu Panu zaoferować w trybie natychmiastowym, z tego co wiem Pan odmówił, uznał, że nie ma takiej potrzeby, interesuje go tylko zasiłek celowy, otrzymał węgiel, to co gmina mogła uczynić na dzień tamten, uczyniliśmy, musze też powiedzieć to jest bardzo istotne, że jest to budynek prywatny a jak wiadomo  prywatny budynek powinien być też po części ubezpieczony. Oczywiście różne są przyczyny nie ubezpieczania najprawdopodobniej brak środków, ale gmina w ciągu jednego dnia nie może wydać stosownych dyspozycji aby zagwarantować remont tego budynku bo po prostu nie ma takiej podstawy prawnej, tego uczynić nie możemy Panie Radny i trzeba mieć tego świadomość. Z Ośrodka Pomocy Społecznej te pieniądze zostały wydane i oczywiście sprawa nie została zamknięta bo rozmawiałem z dyr. Panem Cisowskim aby w miarę możliwości przygotował materiał zastępczy na dach, materiał z odzysku i co gmina będzie mogła zrobić w przeciągu tych następnych miesięcy  to uczynimy. No tutaj nie ma co się śmiać, bo taka jest prawda i proszę się zachowywać przyzwoicie.

Ponadto kolejna kwestia, którą Pan poruszył, sprawa wynagrodzenia.

Szanowni Państwo rozmawialiście na Komisjach jednej, drugiej i trzeciej. Ja celowo nie uczestniczyłem w zebraniach tych Komisji abyście mogli ustalić swoje stanowisko. To co chcieliście to zostało to uczynione.

Szanowni Państwo to jest sprawa taka drażliwa, żaden Wójt nie będzie się wypowiadał na temat swojego wynagrodzenia. Jest to zagwarantowane, zagwarantowane Rozporządzeniem i oczywiście Rada podejmuje w tym zakresie takie, takie bądź inne decyzje. To jest raz, ale Szanowni Państwo tu mówię już bezpośrednio do Państwa Radnych jeżeli ja za swoimi plecami słyszę takie odgłosy, że Wójt jest niekompetentny, taki, siaki. owaki, nic nie umie i to mówią radni, no Szanowni Państwo przecież takie do mnie dochodziły sygnały, słyszę, że radnemu drugiemu trzeciemu nie podoba się to czy tamto. Nie może Pan Wójt dostanie tylko i wyłącznie 800 zł brutto, dlaczegóż nie, tak trzeba mu to zrobić. Jest to działanie w tym momencie sprzeczne z prawem, ale taką decyzję również moglibyście Państwo podjąć. Ja w ogóle zapraszam do tego aby teraz podjąć uchwałę o przyjęciu wynagrodzenia dla Wójta Gminy Kamieniec w wysokości 800 zł . Proszę to uczynić, zachęcam, bo takie było Państwa stanowisko, niektórych, niektórych Państwa, to jest przykre, ja to słyszałem, ale cóż, jestem organem wykonawczym, wykonam wszystkie uchwały Wysokiej Rady jakie by one nie były. Ale Panie Radny Cieliński my oczywiście znamy się już z poprzedniej kadencji, ale teraz no cóż pozwolę sobie zacytować słowa sprzed kilku dni w których Pan powiedział: Marcin słuchaj, no wiesz ja tak muszę robić, ja tak muszę, ale wiesz pamiętaj w porządku. Tak, że Panie Radny bądźmy tutaj uczciwi ….. tego tutaj wszystkiego, co się wypowiadało. Tak taka jest prawda, spotkaliśmy się tutaj nawet Państwo widzieli, podszedł Pan do mnie wypowiadając swoje słowa przed podjęciem uchwał w sprawach podatkowych. Panie Radny ja zawsze mówię prawdę proszę o tym pamiętać. Jeżeli ktoś tak chce bardzo wyeksponować takie czy inne działania to proszę bardzo. Ja tak jak powiedziałem na samym początku będę wykonywał wszystkie uchwały Wysokiej Rady, które będą zgodne z przepisami obowiązującego prawa. I na tym tutaj w tym punkcie tutaj zakończę swoją dywagację, która nie powinna w ogólne mieć miejsca, ale zostałem do tego po prostu zmuszony.

Ale, ale chwileczkę bo jeszcze tutaj nie skończyłem w dalszej części. Oczywiście ilość pracowników interwencyjnych, którzy są zatrudnieni w ramach robót publicznych zostanie Państwu przedstawiona. Z tego co wiem był pewien nadzór ze strony Pań i Panów sołtysów odnośnie kierowania poszczególnymi pracami pracowników interwencyjnych. Na życzenia Państwa radnych ja w przyszłym okresie planowania przestawię również taką listę osób i też będziecie Państwo mieli większy wpływ na to by móc zlecać pewne istotne z punktu widzenia porządku naszej Gminy działania dla tych Państwa . Tak. I oczywiście tak na życzenie Pana Radnego zostanie przekazana informacja na temat ilości, ilości zwolnień jakie zostały przedłożone przez tychże pracowników do Urzędu Gminy. Dobrze. Tak, że w tych kwestiach odpowiedź zostanie udzielona jak powiedziałem na wstępie w myśl § 39 w terminie 14 dni oraz będzie ona przedstawiona na Sesji Rady Gminy, która odbędzie się w miesiącu, kolejnym, w przyszłym roku już.

Przewodniczący Rady Gminy – poinformuję Pana Krekorę, że jeżeli chodzi o urlop byłego wójta zostanie o tym poinformowany na piśmie.

Radny Krzysztof Cieliński -   Szanowni Państwo, to nie jest czas i pora bo jest okres przedświąteczny, ale chciałem powiedzieć, że z kłamcą się nie dyskutuje. Tylko tyle dziękuję.

Wójt Gminy Marcin Czerniec – Panie radny Cieliński tak pozwolę sobie Panu zwrócić uwagę, że mówienie wprost, że ktoś kłamie jest to działanie przestępcze. I w tym momencie można podjąć pewne kroki prawne ażeby temu przeciwdziałać. Ale Panie radny, Panie radny coś powiedzieliśmy, Pan coś powiedział, ja coś powiedziałem. I mając na względzie to, że nie jest Pan prawnikiem wybaczam Panu.

Radny Stanisław Wichrowicz – Wysoka rado, Szanowni Państwo. Rada dzisiaj uchwaliła pobory dla Pana Wójta, które będą obciążać budżet Gminy kwotą ponad 6 tys. zł plus inne jak ZUS z zakładu pracy. Panie Wójcie nikt z nas nie wątpi w Pana wykształcenie, Pana kompetencje. Nie możemy przyznać Panu jak Pan stwierdził 800 zł bo to by było niezgodne z ustawą, z widełkami. I w tym momencie proszę nam nie dyktować bezprawne działanie. Nikt Panu źle nie życzy. Nawet ja, słowo. Życzymy Panu powodzenia z tą kasą jaką Pan otrzymał. Nikt Panu nie zamknie drogi do awansu, do podwyżki …..Jeszcze raz wszelkiej pomyślności na stanowisku pracy. Dziękuję.

Radny Edward Szulin – Wysoka Rado, Panie Wójcie, jeżeli tu się mówi, że Cieliński kłamie to wymyślmy jako. /Wójt Gminy – ja tego nie powiedziałem/ zaprosiliśmy do, na nasze posiedzenie, na nasze zebranie, i myśmy się zapytali Pana Wójta ile sobie Pan Wójt życzy wypłaty. Ile Pan powiedział? Ile Pan sobie życzy. No niech Pan powie. Jeżeli Cieliński kłamie.

Wójt Gminy Marcin Czerniec – Szanowni Państwo no oczywiście już udzielam odpowiedzi. Na Komisji Rewizyjnej, po Komisji Rewizyjnej było takie spotkanie przedstawicieli wszystkich przewodniczących Komisji, Pana Przewodniczącego i chyba też był Pan Szulin tak dokładnie było przedstawione zgodnie z taryfikatorem maksymalne, minimalne stawki takie jak tam wynikają i było  zadane pytanie / Krzysztof Cieliński – było 75% …………../ no tak, tak oczywiście tak. Cała ta tabelka jest do wglądu, wszyscy Państwo tą tabelkę znacie. I było pytanie „jakie wynagrodzenie życzyłbyś sobie”, o tak to było powiedziane przez Panią radną Marię Kacik „ co byś Marcin chciał”. I tak odpowiedziałem szczerze co bym chciał, skoro mój poprzednik miał takie wynagrodzenie jakie miał, mając na względzie te wszystkie obowiązki, które spoczywają na organie wykonawczym tą jednoosobową ……………… odpowiedzialność za stan finansów publicznych, za stan tego 15 mln budżetu powiedziałem, że interesuje mnie takie samo wynagrodzenie, wynagrodzenie, tak Szanowni Państwo tylko nie było z tego tytułu protokołu i nie możecie tego w inny sposób potwierdzić. Tak powiedziałem, że interesuje mnie takie samo wynagrodzenie mając też na względzie fakt, że nie będę miał dodatku z tytułu stażu pracowniczego więc powiedziałem no tak to w tym momencie będzie – 20% , no bo tak to formalnie wygląda. Na to pytanie padła odpowiedź, usłyszałem jeszcze jedno stwierdzenie Pani radnej Marii Kacik „Marcin, co będzie jak Ci tyle nie damy, obrazisz się na nas?” powiedziałem „ no cóż  Szanowni Państwo zrobicie co uznacie za stosowne” i potem musiałem Państwa przeprosić bo miałem spotkanie z posiedzeniem Klubu, na posiedzeniu Klubu byłem, tak.

Ale jeszcze jedna kwestia, bo to też trzeba wyjaśnić, bo Pan Wichrowicz tutaj powiedział, że ja coś chcę. Szanowni Państwo, nie, Państwo ustalacie to co się Wójtowi należy, ale powiem jeszcze jedną rzecz, bo Pan powiedział, że działalibyście sprzecznie z prawem czy też nie. I znów jako prawnik udzielę odpowiedzi Wysoka Rada może podjąć każdą decyzję, każdą uchwałę byle by tylko nadzór prawny jej nie zakwestionował. Jeżeli Państwo chcecie w tym momencie, jeszcze raz tu podkreślam podjąć uchwałę w sprawie wynagrodzenia, które będzie się kształtowało w granicach 800 zł brutto bo to tak trzeba powiedzieć brutto to są pieniądze, więc możecie to podjąć, taka uchwała będzie miała moc prawną tylko, że ona zostanie zakwestionowana, przez nadzór prawny Wojewody. Tak to wygląda pod kontem prawnym Szanowni Państwo.

I jeszcze jedno bo też to się tak eksponuje te kwoty, no oczywiście trzeba powiedzieć, że mówimy tu o kwotach brutto, brutto czyli połowa z tego jest na tzw. odpis. Ale ja już powiedziałem na samym początku, jest to debata żenująca, żenująca bo nie tak to powinno wyglądać, no ale cóż tak jak to powiedziałem, ja jako organ wykonawczy wykonam te Państwa polecenia a w dłuższej perspektywie czasowej no będziemy się później zastanawiali nad kolejnymi istotnymi kwestiami z punktu widzenia interesu Gminy. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Gminy – zamykam już dyskusję, naprawdę nie udzielę już nikomu głosu. Chciałbym się odnieść do jednej kwestii a mianowicie do spotkania przewodniczących poszczególnych komisji i do rozmowy akurat na tej komisji ja uczestniczyłem. Jest to czas przedświąteczny, ks.Proboszcz na pewno mi wybaczy, że należy przed świętami spojrzeć sobie w oczy i powiedzieć prawdę i przebaczyć. I ja stwierdzam, że uczestniczyłem w tym posiedzeniu i naprawdę nie powiedział Pan Wójt, że chce stawkę poprzednika. Powiedział Pan, że chce Pan maksymalną. I ja to sobie powiedziałem na Święta i czuję, że mam sumienie czyste. Wobec tego zamykam dyskusję. Proszę.

Wójt Gminy Marcin Czerniec – Szanowni Państwo bo tutaj trzeba bardzo istotną rzecz jeszcze podkreślić. I my to wprowadzimy. Tak. Każde posiedzenie czy też Komisji takiej czy innej będzie również nagrywane za pomocą tego tutaj urządzenia. Wówczas to będzie pełny obraz tego, co kto powiedział, jak to powiedział i gdzie powiedział, czy też nie powiedział. Bo teraz na chwilę obecną my możemy się jedynie na tzw. utarczki słowne potykać. Pan mówi, że było, było Państwa 5 osób, ja jestem jeden, nawet poprzez takie głosowanie zawsze możecie powiedzieć no Wójt tego nie powiedział bądź powiedział coś innego. Ale tak jak powiedziałem na samym początku tego tematu tutaj powinno nie być.

Przewodniczący Rady Gminy – zamykam punkt zapytania i wolne wnioski, chciałbym Państwa jeszcze zapoznać z pismem jakie wpłynęło do Biura Rady Gminy, cytuję:- treść pisma stanowi zał. nr 7

W związku z tym, że Pan Prokurator skierował do mnie takie pismo, wobec tego poinformowałem Pana Prokuratora Rejonowego w Ząbkowicach ŚL. i w odpowiedzi na pismo poinformowałem, że Pan Ryszard Michał Bierut urodzony tego i tego dnia w Złotym Stoku, zam. Sosnowa 39 gm. Kamieniec Ząbkowicki został wybrany radnym Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki w okręgu wyborczym nr 2 w kadencji 2006 – 2010 o czym Szanowną Radę informuję.

Proszę o zabranie głosu Pana Radnego Ryszarda Bieruta.

Radny Ryszard Bierut – ja chciałem poinformować, że na piśmie złożę wyjaśnienie co do tego zapytania. Dziękuję serdecznie.

Przewodniczący Rady Gminy – proszę jeszcze określić w jakim terminie Pan to przedłoży.

Radny Ryszard Bierut – no rozumiem, że w terminie 7 dni.

 

Ad. 6

Szanowni Państwo obrady III Sesji Rady Gminy dobiegły końca, serdecznie dziękuję za udział w Sesji, w związku z wyczerpaniem porządku obrad III Sesję Rady Gminy uważam za zamkniętą.

 

Jeszcze w formie takiej organizacyjnej, jeżeli chodzi o wystrój dzisiejszej sali obrad , za chwilę szkoła ponadgimnazjalna w Kamieńcu Ząbkowickim pokaże nam występ. Występ będzie dotyczył Świąt Bożego Narodzenia, wobec tego bardzo serdecznie Państwa zapraszam bo za kilka minut rozpocznie się ten występ a ja ogłaszam 10 min przerwy.

 

 

Protokołowała: H.Moskal

 

 

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska