OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Wójt Gminy
Kamieniec Ząbkowicki
ogłasza przetarg nieograniczony nr : 6 / 2008 – BGP/ R / 08
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1. Nazwa i adres: Gmina Kamieniec Ząbkowicki, powiat Ząbkowice Śląskie, województwo Dolnośląskie
57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26
Tel. 074/8162-011, fax.: 074/8173361
Strona internetowa gminy: www.kamzab.pl
NIP 887 – 16 – 35 – 266 REGON 890718449
2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
SEKCJA II – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Opis: Odbudowa infrastruktury drogowo-mostowej i osuwiska :Budowa muru oporowego przy ul. Sadowej
i Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim (-etap I likwidacja skutków powodzi z 2006r.)
2. Rodzaj zamówienia – roboty budowlane.
3. Określenie przedmiotu oraz wielkość lub zakres zamówienia: - Budowa muru oporowego przy ul. Sadowej
I Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim (-etap I likwidacja skutków powodzi z 2006r.).
· ( likwidacja skutków powodzi z roku 2006).
4. Wspólny Słownik Zamówień ( CPV ) :45220000-5 Roboty inżynieryjne budowlane
45223200-8 Roboty konstrukcyjne
5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej – nie
6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej – nie
7. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania – I etap 15.09.2008 – 30.11.2008
SEKCJA III – INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM
I TECHNICZNYM
1. Warunki dotyczące zamówienia – informacja na temat wadium
1) Zmawiający żąda wniesienie wadium w kwocie 25.000 złotych przed upływem terminu składania ofert w jednej z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych ( Dziennik Ustaw z 2006 roku nr 164, poz. 1163, nr 170, poz. 1217, nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 roku nr 64, poz. 427 oraz nr 82, poz.560 ), czyli w:
a) Pieniądzu,
b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) Gwarancjach bankowych
d) Gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) Poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dziennik Ustaw z 2007 roku nr 42, poz. 275).
2) W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca wpłaca wadium przelewem na rachunek bankowy nr 16953310302005000001140002 BS Ząbkowice Śląskie o/Kamieniec Ząbkowicki z dopiskiem „wadium”.
3) Zamawiający postuluje załączenie do oferty potwierdzonej kopii dokumentu stwierdzającego dokonanie przelewu na rachunek bankowy zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie wykonawca załącza do oferty kopie dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium z załącza oryginału tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odliczenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty.
2. Warunki udziału - opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz złożą dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych. W szczególności zamawiający wymaga, aby wykonawcy wykazali, że :
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a zwłaszcza wykazali, że:
a) Wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia,
b) Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, należą do izby samorządu zawodowego i posiadają wymagane uprawnienia do:
· Kierowania robotami o specjalności :konstrukcyjno-budowlanej – co najmniej 1 osoba i złożą odpowiednie dokumenty potwierdzające ich uprawnienia oraz dokumenty potwierdzające ich przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego;
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a zwłaszcza wykazali, że bank lub spółdzielcza kasa oszczędnościowo – kredytowa, w których wykonawcy posiadają rachunek, potwierdzą wysokość posiadanych środków finansowych,
4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
II. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
A. Zamawiający dokona oceny spełnienia każdego z warunków na podstawie załączonych do oferty dokumentów, o których mowa w ust. 3. Brak załączenia przez wykonawcę któregokolwiek z dokumentów zostanie uznane przez zamawiającego jako niespełnienie warunków, co będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 2 p.z.p.
B. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, jednak każdy z wykonawców musi załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w ust. 3 lit. A pkt 1, a wszyscy wykonawcy muszą razem załączyć do oferty dokumenty, o których mowa w ust. 3 lit. A pkt 2 i 3. Ponadto wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta wykonawcy, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zgodnie z art. 23 p.z.p.
C. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
III. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
A. Zamawiający żąda załączenia do oferty dokumentów, zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych i zgodnie z uregulowaniami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dziennik Ustaw nr 87, poz. 605 ) w celu:
1) Potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda załączenia do oferty:
a) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
e) Oświadczenia, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu;
2) Potwierdzenie opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda:
a) Wykazu robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie,
b) Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, a w szczególności wykonawca załączy do oferty dokumenty potwierdzające aktualną przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego i uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lutego 1994 roku Prawo budowlane ( Dziennik Ustaw z 2006 roku nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami ) w zakresie:
· Specjalności konstrukcyjno-budowlanej– 1 osoba,
3) Potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych, dokumenty nie mogą być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) Potwierdzenie, że wykonawca wniósł wadium zgodnie z postanowieniami zawartymi w Sekcji III.
B. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, stosuje się § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
C. Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
D. Jeżeli wykonawca składa dokumenty sporządzone w języku obcym, to wykonawca ma obowiązek złożyć te dokumenty wraz z tłumaczeniem na język polski; tłumaczenie musi być poświadczone przez wykonawcę.
SEKCJA IV – PROCEDURA
1. Tryb udzielenia zamówienia - przetarg nieograniczony
2. Kryteria oceny ofert:
a) Cena – znaczenie : 100 %
3. Informacje administracyjne
1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia – www.kamzab.pl/BIP lub odpłatnie Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka nr 26 – cena za 1 egzemplarz 15 złotych po wpłaceniu przelewem na konto : Bank Spółdzielczy Ząbkowice Śląskie Oddz. Kamieniec Ząbkowicki nr 43 9533 1030 2005 0000 01114 0001.
2) Termin składania ofert upływa w dniu 08.09.2008 roku godzina 9:30. Miejsce złożenia oferty; Urząd Gminy 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Ząbkowicka 26 – I piętro sekretariat.
3) Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 08.09.2008 roku o godzinie 10-tej w siedzibie zamawiającego – I piętro sala posiedzeń.
4) Termin związania ofertą - 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert
5) Kontakt wykonawców z zamawiającym:
· Urząd Gminy Kamieniec Ząbkowicki tel. 074/8162-011 lub fax. 074/8173-361,
e-mail:zabawa@kamzab.pl
· Osoba upoważniona: Jan Zabawa w godzinach od godziny 8:30 do godziny 10:30
tel. 074/8162026,
Kamieniec Ząbkowicki, dnia 11.08. 2008 roku
SIWZ
SIWZ.doc (120.00 Kb)
Zalacznik_nr1_do_SIWZ.doc (30.00 Kb)
Zalacznik_nr_2_do_SIWZ.doc (25.50 Kb)
Zalacznik_nr_3_do_SIWZ.doc (34.00 Kb)
Zalacznik_nr_4_do_SIWZ.doc (29.00 Kb)
Zalacznik_nr_5_do_SIWZ.doc (22.00 Kb)
Zalacznik_nr_6_do_SIWZ.doc (69.00 Kb)
Zalacznik_nr_7_do_SIWZ.doc (27.00 Kb)
PRZEDMIAR_Mur_oporowy__ul_BKrzywoustego_1.pdf (51.17 Kb)
Kamieniec Ząbkowicki 2008-05-26
KOMUNIKAT NR 1
Dotyczy: Odbudowy infrastruktury drogowo-mostowej i osuwiska: Budowa muru oporowego przy ul. Sadowej i Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim Numer ogłoszenia: 193170 - 2008; data zamieszczenia: 19.08.2008
1. wprowadza się następującą zmianę w ogłoszeniu o zamówieniu –sekcja III
punkt 1 oraz w § 12 p.1- SIWZ :
- jest: „Zamawiający żąda wniesienie wadium w kwocie 25.000 złotych złotych”
- winno być: „ Zamawiający żąda wniesienie wadium w kwocie 10.000 złotych”
Wszystkich zainteresowanych prosi się do uwzględnienie tych zmian przy ewentualnym składaniu oferty.
Kamieniec Ząbkowicki 2008-08-29
KMUNIKAT NR 2
Dotyczy: Odbudowy infrastruktury drogowo-mostowej i osuwiska: Budowa muru oporowego przy ul. Sadowej i Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Ząbkowickim Numer ogłoszenia: 193170 - 2008; data zamieszczenia: 19.08.2008
W dniu 27.08.2008r. wpłynęło pismo od Oferenta o następującej treści:
Zapytania:
1.Poz.nr3 przedmiary mówi o ścinaniu drzew w ilości szt.2 brak przedmiaru dotyczącego karczowania pni wyciętych drzew.
2.Poz.nr 2+3+4 wskazuje na usunięcie 13 drzew ,stan faktyczny na terenie budowy wskazuje na usunięcie ok.28 szt. Drzew
3.W przedmiarze nie ma pozycji określających, gdzie i na jaką odległość należy wywieźć uzyskane drewno ,karpinę, gałęzie z usuniętych drzew
4.Ograniczony teren budowy uniemożliwia wykonanie wykopów ujętych w poz.nr5 na odkład, ponieważ ziemia z ukopu zablokowałaby całą szerokość ulicy uniemożliwiając wykonywanie pozostałych prac i uniemożliwiałaby mieszkańcom komunikację(nawet pieszą).Proszę o skorygowanie podstawy wyceny na wykopy z odwozem do 1km
5.Konsekwencją powyższej korekty jest konieczność wprowadzenia obmiaru na dowóz gruntu złożonego na odkładzie do zasypań dla poz.7 przedmiaru
6.Poz.nr10wiercenie otworów o średnicy 5cm i głębokości do 25 cm dla osadzenia kotew.W dokumentacji technicznej mowa jest o otworach o zmiennej głębokości od 60 do 120 cm.
7.W przedmiarze nie ma pozycji dla wyceny przygotowania i montażu kotew fundamentowych
8.W terenie jest istniejące ogrodzenie z siatki i betonowe ,w przedmiarze nie ujęto rozbiórki i usunięcia materiałów rozbiórkowych z terenu budowy
9.W obmiarze nie ujęto prac koniecznych do wykonania gniazd w murze betonowym dla osadzenia barier stalowych
10.Lico mur ma powstać na granicy działki zlecającego ale warunki lokalne sposobu wykonania robót stwarzają konieczność zajęcia minimum dwu metrowego pasa działek sąsiednich. Z uwagi na schodkowy charakter posadowienia muru będą konieczne do wykonania roboty ziemne na działkach sąsiednich, w przedmiarach brak pozycji na zasypanie ziemią fundamentu muru od strony posesji na ul.Sadowej ,oraz pozycji humusowania i obsiania trawą pasa koniecznego dla wprowadzenia prac .Ponadto konieczne są uzgodnienia inwestora z właścicielami tych posesji umożliwiających wejście na ich teren.
11.Z uwagi na głębokie wykopy i zajęcie 90% szerokości jezdni dla celów placu budowy koniecznym jest zamknięcie odcinka ulicy ,wprowadzenia oznakowania i ze względów bezpieczeństwa ogrodzenie miejsca robót
12.Na całym 100metrowym odcinku jest ułożony krawężnik w poz.nr26 przedmiaru jest mowa o rozbiórce 35 m krawężnika, czy obmiar jest prawidłowy. Jeżeli nie to istnieje konieczność korekty obmiaru również w poz .nr 27,29,30 i 31.
13.Poz.nr 33 i 34 mówią o odtworzeniu nawierzchni jezdni z mieszanek mineralno-asfaltowych, w przedmiarze nie ma pozycji na wykonanie przygotowania powierzchni pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, warstw konstrukcyjnych(podbudów) pod nawierzchnie ,proszę o wprowadzenie stosownych pozycji przedmiarów koniecznych dla wykonania odbudowy nawierzchni
14.W uzgodnieniu nr659/02 z Telekomunikacją Polską S.A. w pkt.3 jest mowa o konieczności wykonania robót ziemnych ręcznie ,nie ma to odziwrciedlenia w przedmiarze robót
15.W uzgodnieniu/w w pkt.4 jest mowa o konieczności budowy zabezpieczeń sieci teletechnicznej ,nie ma odzwierciedlenia w przedmiarze robót, proszę o wprowadzenie stosownych pozycji przedmiaru
16.W części technicznej są uwidocznione studzienki ściekowe i sieć kanalizacji burzowej w strefie wykonywania robót ziemnych ,w przedmiarze nie ma pozycji mówiących o ich rozbiórce ,zabezpieczeniu i odbudowie, proszę o wprowadzenie do przedmiaru stosownych pozycji dla wykonania tych robót
17.Dokumentacja techniczna mówi o wykonaniu chodnika pomiędzy korpusem muru oporowego a krawężnikiem ograniczającym jezdnię, w przedmiarze robót nie występują pozycje dotyczące wykonania chodnika ,proszę o wprowadzenie stosownych pozycji obmiaru
18.Czy wykonawca ma sporządzić geodezyjną dokumentację powykonawczą, jeśli tak to proszę określić wymogi techniczne dla tej dokumentacji oraz wprowadzić stosowną pozycję do przedmiaru robót
Odpowiedź Zamawiającego odnośnie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
Zgodnie z art.38p.1,2 Prawo Zamówień Publicznych Tekst jednolity Dz. U.Nr 82,poz.560
Wprowadzone zapytania dotyczą skorygowania przedmiaru robót dla I etapu :
Wprowadzono stosowne korekty w kosztorysie inwestorskim oraz w przedmiarze robót
Poz.1-9
Poz.10 obsypanie ziemią fundamentu od strony działek ul .Sadowej przewiduje się w II etapie ,na tym etapie są zgody właścicieli działek z ul. Sadowej bezpośrednio graniczących ze skarpą
Poz.11.wprowadzono w przedmiarze oznakowanie
Poz.12.wprowadzono w przedmiarze rozbiórkę krawężnika lecz nie ujęto ponownego wbudowania ponieważ przewidziano to w II etapie
Poz.13.wprowadzono korektę ponieważ przewidziano ułożenie masy w II etapie do czasu ułożenia i ustabilizowania podbudowy
Poz.14,15,16 -.wprowadzono w przedmiarze robót
Poz.17wprowadzono korektę-chodnik przewidziano w II etapie
Poz.18 - obsługę geodezyjną powierza się Wykonawcy koszty obsługi należy uwzględnić osobno. Reguluje to Ustawa z dnia 17 maja 1989r.Prawo geodezyjne i kartograficzne z późniejszymi zmianami
Ponadto wszelkie inne roboty które nie zostały uwzględnione w I etapie zostaną przewidziane w II etapie .
Ponadto w Komunikacie nr 1 z dnia 26.08.2008r. wprowadzono zmianę o treści:
1. wprowadza się następującą zmianę w ogłoszeniu o zamówieniu –sekcja III
punkt 1 oraz w § 12 p.1- SIWZ :
- jest: „Zamawiający żąda wniesienie wadium w kwocie 25.000 złotych złotych”
- winno być: „ Zamawiający żąda wniesienie wadium w kwocie 10.000 złotych”
Wszystkich zainteresowanych prosi się do uwzględnienie tych zmian przy ewentualnym składaniu oferty.
PRZEDMIAR_Mur_oporowy_ul_BKrzywoustego_ETAP1-_KOREKTA.pdf (58.91 Kb) |