Uchwały IV kadencji 2002-2006

Uchwały Rady Gminy

 
data publikacji:  18-03-2003 | 00:00
data ostatniej modyfikacji:  18-03-2003 | 00:00
Nr IV/11/03 Budżet gminy na 2003 rok 18.03.2003

 U C H W A Ł A  Nr    IV/11/03

Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki

z dnia  18  marca 2003 roku

 w sprawie budżetu gminy na rok 2003.

  

     Na podstawie art. 18 ust. 2  pkt 4 i 9  lit. d  i  e oraz pkt 10 i  art.61 ust.2  ustawy

z dnia 8 marca 1990 roku  o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku nr.142

poz.1591 z 2001 roku ze zm.) art. 109, 124  ust. 1 i 2  ustawy z dnia 26 listopada1998 roku

o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 roku  nr 15 poz. 148 )  oraz art. 401 i 406  ustawy

z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity  Dz. U. nr 62

poz.627 ze zm.)  Rada Gminy  w   Kamieńcu Ząbkowickim  uchwala:

 

 

§ 1

 

 

1. Dochody budżetu gminy w wysokości                                                                            11.571.836 zł

z tego:

- dochody z podatków i opłat                                                                                                2.975.770 zł

- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa                                                     1.091.776 zł

- dochody z majątku gminy                                                                                                    632.000 zł

- pozostałe dochody                                                                                                              147.500 zł

- dotacje na realizację zadań zleconych i własnych                                                                    1.080.646 zł

- subwencje                                                                                                                      5.574.144 zł

- środki na dofinansowanie zadań bieżących gminy za źródeł pozabudżetowych                                  70.000 zł

 

Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 do uchwały.

 

2. Wydatki budżetu gminy w wysokości                                                                               11.191.747 zł

- podział wydatków w układzie działów zawiera załącznik nr 2 do uchwały

 

 

 

3. Dochody i wydatki budżetu gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej

w tym:

- dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego                                                                    170.000 zł

- dotacja podmiotowa dla instytucji kultury                                                                           313.000 zł

- wydatki na finansowanie inwestycji                                                                                    942.811 zł

- wydatki na wynagrodzenia                                                                                             4.990.702 zł

- pochodne od wynagrodzeń                                                                                             1.054.805 zł

- wydatki na obsługę długu publicznego                                                                                 90.000 zł

Podział dochodów i wydatków w układzie działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 3a do uchwały i załącznik nr 3b do uchwały

 

§ 2

 

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na

realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania 

Problemów Alkoholowych przedstawia załącznik nr 11 do uchwały

 

§ 3

Rezerwę budżetową w wysokości                                                                                           51.815 zł

 

§ 4

 

Spłatę rat kredytów bankowych, które zaciągnęła gmina na realizację zadań

inwestycyjnych w ogólnej kwocie                                                                                         380.089 zł

Należność zostanie spłacona z dochodów budżetu gminy

- zgodnie z załącznikiem nr 3b do uchwały

 

§ 5

 

Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę

w 2003 roku     zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały

 

§ 6

 

Ustala się wieloletni plan zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji przez gminę

- zgodnie z załącznikiem nr 10 do uchwały           

 

§ 7

 

Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i środków

specjalnych w następujących kwotach:

  1. Zakłady budżetowe

a) przychody ogółem                                                                                          1.220.000 zł

w tym dotacja z budżetu gminy                                                                               170.000 zł

b) wydatki ogółem                                                                                             1.220.000 zł

w tym wynagrodzenia                                                                                            618.450 zł

pochodne od wynagrodzeń                                                                                      129.900 zł          

 

  1. Środki specjalne

a) przychody ogółem                                                                                               263.500zł

b) wydatki ogółem                                                                                                 339.044 zł

 

Szczegółowy podział kwot określonych w pkt 1 i 2 w układzie działów i rozdziałów

klasyfikacji budżetowej oraz ich rodzaje wyszczególnione są w załączniku nr 4 do uchwały

 

§ 8

 

Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych gminie  z zakresu

administracji rządowej, które stanowi załącznik nr 5 do uchwały

 

§ 9

 

Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej na rok 2003 – zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały

 

§ 10

 

Ustala się plan finansowania z budżetu gminy jednostek organizacyjnych, stanowiących

załącznik nr 8 do uchwały

 

§ 11

 

Ustala się prognozę długu publicznego gminy i jego spłatę na okres 2003 – 2006 zgodnie

z załącznikiem nr 6 do uchwały

 

§ 12

 

Ustala się:

  1. Maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów w kwocie 450.000 zł.
  2. Zaciągnięty kredyt lub pożyczka winna być spłacona do końca roku budżetowego.
  3. Maksymalną kwotę w wysokości 50.000 zł, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania.

 

§ 13

 

Upoważnia się Wójta Gminy do:

  1. Dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach danego działu.
  2. Gromadzenia środków finansowych na bankowym rachunku lokat terminowych w przypadku okresowej nadwyżki dochodów nad wydatkami budżetowymi.
  3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż  w banku wybranym do obsługi budżetu gminy.
  4. Zaciągania zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającą granicę ustaloną w roku budżetowym przez Radę Gminy  w kwocie 50.000 zł.
  5. Przekazania uprawnień do dokonywania zmian w planach zakładów budżetowych kierownikom tych zakładów, za wyjątkiem wydatków osobowych wraz z pochodnymi.

 

 

§ 14

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy

 

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy przez okres 14 dni oraz ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

Część opisowa budżetu gminy

 

««« powrót
 

Kamieniec Ząbkowicki      IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska