U C H W A Ł A Nr IV/11/03
Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki
z dnia 18 marca 2003 roku
w sprawie budżetu gminy na rok 2003.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. d i e oraz pkt 10 i art.61 ust.2 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku nr.142
poz.1591 z 2001 roku ze zm.) art. 109, 124 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada1998 roku
o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 roku nr 15 poz. 148 ) oraz art. 401 i 406 ustawy
z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz. U. nr 62
poz.627 ze zm.) Rada Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim uchwala:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 11.571.836 zł
z tego:
- dochody z podatków i opłat 2.975.770 zł
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 1.091.776 zł
- dochody z majątku gminy 632.000 zł
- pozostałe dochody 147.500 zł
- dotacje na realizację zadań zleconych i własnych 1.080.646 zł
- subwencje 5.574.144 zł
- środki na dofinansowanie zadań bieżących gminy za źródeł pozabudżetowych 70.000 zł
Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 do uchwały.
2. Wydatki budżetu gminy w wysokości 11.191.747 zł
- podział wydatków w układzie działów zawiera załącznik nr 2 do uchwały
3. Dochody i wydatki budżetu gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej
w tym:
- dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego 170.000 zł
- dotacja podmiotowa dla instytucji kultury 313.000 zł
- wydatki na finansowanie inwestycji 942.811 zł
- wydatki na wynagrodzenia 4.990.702 zł
- pochodne od wynagrodzeń 1.054.805 zł
- wydatki na obsługę długu publicznego 90.000 zł
Podział dochodów i wydatków w układzie działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 3a do uchwały i załącznik nr 3b do uchwały
§ 2
Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na
realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych przedstawia załącznik nr 11 do uchwały
§ 3
Rezerwę budżetową w wysokości 51.815 zł
§ 4
Spłatę rat kredytów bankowych, które zaciągnęła gmina na realizację zadań
inwestycyjnych w ogólnej kwocie 380.089 zł
Należność zostanie spłacona z dochodów budżetu gminy
- zgodnie z załącznikiem nr 3b do uchwały
§ 5
Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę
w 2003 roku – zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały
§ 6
Ustala się wieloletni plan zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji przez gminę
- zgodnie z załącznikiem nr 10 do uchwały
§ 7
Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i środków
specjalnych w następujących kwotach:
- Zakłady budżetowe
a) przychody ogółem 1.220.000 zł
w tym dotacja z budżetu gminy 170.000 zł
b) wydatki ogółem 1.220.000 zł
w tym wynagrodzenia 618.450 zł
pochodne od wynagrodzeń 129.900 zł
- Środki specjalne
a) przychody ogółem 263.500zł
b) wydatki ogółem 339.044 zł
Szczegółowy podział kwot określonych w pkt 1 i 2 w układzie działów i rozdziałów
klasyfikacji budżetowej oraz ich rodzaje wyszczególnione są w załączniku nr 4 do uchwały
§ 8
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych gminie z zakresu
administracji rządowej, które stanowi załącznik nr 5 do uchwały
§ 9
Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej na rok 2003 – zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały
§ 10
Ustala się plan finansowania z budżetu gminy jednostek organizacyjnych, stanowiących
załącznik nr 8 do uchwały
§ 11
Ustala się prognozę długu publicznego gminy i jego spłatę na okres 2003 – 2006 zgodnie
z załącznikiem nr 6 do uchwały
§ 12
Ustala się:
- Maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów w kwocie 450.000 zł.
- Zaciągnięty kredyt lub pożyczka winna być spłacona do końca roku budżetowego.
- Maksymalną kwotę w wysokości 50.000 zł, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania.
§ 13
Upoważnia się Wójta Gminy do:
- Dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach danego działu.
- Gromadzenia środków finansowych na bankowym rachunku lokat terminowych w przypadku okresowej nadwyżki dochodów nad wydatkami budżetowymi.
- Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż w banku wybranym do obsługi budżetu gminy.
- Zaciągania zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającą granicę ustaloną w roku budżetowym przez Radę Gminy w kwocie 50.000 zł.
- Przekazania uprawnień do dokonywania zmian w planach zakładów budżetowych kierownikom tych zakładów, za wyjątkiem wydatków osobowych wraz z pochodnymi.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy przez okres 14 dni oraz ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Część opisowa budżetu gminy
|